trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Ray Robinson Cup Mute
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 21:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ray Robinson Cup Mute
BerichtGeplaatst: 11 jun 2012 20:01 
Offline

Geregistreerd: 11 jun 2012 19:41
Berichten: 1
Hallo allemaal,

Heeft een van jullie een idee wat deze demper waard is?
http://muziek.marktplaats.nl/blaasinstrumenten-trompetten/567385622-trompetdemper-ray-robinson.html?return=eJw1jFsKwjAQRfdSaD7zaK1IQpC6k9BWGprHkElAFPdugvp3ztx7x0ghX1ZyhVJMXHa4mbTsas8ZJGNHhC1Qb9KRwRmTkQbHvhUKO1wfTguyos6xH2fRj7diG1zEcDpPzV2u%2FrRQEe8r%2FlrQrryCr8Ecit%2BSXapGbPOBABTNSbH6%2F6lT7w%2FTtzOC&df=1&fta=eNo1j1GOgzAMRO%2BSD75xCE3iiCvsFZAhoRsJStRAF7Xq3RuS7t%2FzjGzPEEp8RVTI9vvcP2iOzESUaT7mDiobu21FMLtHUMDFpQUzb%2Fj0wcTJxuSEDWuzBLzti7v70azRI69C2Lu62n33v3VeFcgCXR0z6VgaG2Te5ncgEnOwQLK9HBk4UQbtoCia3FeRqk0wTqMDW4AsL6A4FGhEsQZFukBLUwEAkYEG2RRQQ1Yckc1bTlsx5Fwp1rYGsrGf3e26%2FZ7R62RoZAsd%2FdkmFbC5DkdGf8z8fPHBDGGNr%2Ff7A9wxbDI%3D&fta_ind=3&fs=1

Groetjes

Tj


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ray Robinson Cup Mute
BerichtGeplaatst: 12 jun 2012 10:12 
Offline

Geregistreerd: 18 aug 2008 12:56
Berichten: 30
Ik zou zeggen € 10,-. Er is een bod gedaan van € 30,- en dat lijkt me erg hoog.

Voor € 48,- heb je bij Music All In een nieuwe Humes & Berg: http://www.musicallin.nl/musicallin/sho ... et_cupmute

Het is mijn ervaring dat een goede demper een goede investering is: als het geluid slecht is of hij is vals, heb je al je geld voor niets uitgegeven...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ray Robinson Cup Mute
BerichtGeplaatst: 12 jun 2012 10:22 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2012 21:50
Berichten: 471
Ik weet het niet, maar een mute is een mute ( zo ongeveer). Ik weet niet of bij mutes het woord "vintage" de prijs zou moeten verhogen. Voor mij niet, tenminste.

Ik denk dat een vergelijkbare mute zo ronde de € 50,- kost nieuw. Ik heb mijn Denis Wick Cup Mute voor € 45,- gekocht (maar ik heb korting gekregen).

Ik ben er zeer tevreden over. In zijn meest gesloten toestand kan je bij wijze van spreken naast een slapende baby spelen. Ook als je hem wil gebruiken voor het geluidseffect klinkt ie prima.
Bij marktplaats kan je trouwens ergens rechts een kortere link vinden dan die je nu hebt geplaatst. Is een stuk makkelijker voor onze browser.

_________________
"Riding with Fats Waller on the Super Chief
He said, music's real, the rest is seeming"
(Bill Withers in "Soul Shadows")


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ray Robinson Cup Mute
BerichtGeplaatst: 12 jun 2012 13:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Ik heb van de cupmute 5 of 6 verschillende. En allemaal hebben ze hun eigen eigenschappen. Voor straight geldt hetzelfde. Voor sectiespel dat luid moet zijn gebruik ik een andere dan voor een gevoelige gedempte solopassage.
Dus om te stellen dat een demper een demper is, is onzin

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ray Robinson Cup Mute
BerichtGeplaatst: 12 jun 2012 14:40 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Bovendien bestaan er wel degelijk vintage mutes, komen soms voorbij op ebay voor aanzienlijke bedragen. Vraag me niet welke, het is mijn hobby niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ray Robinson Cup Mute
BerichtGeplaatst: 12 jun 2012 14:44 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2012 21:50
Berichten: 471
Dat bedoelde ik niet zo. Lees de rest van mijn betoog. Uiteraard hebben de verschillende dempers verschillen. Wat ik niet geloof, is dat er een "vintage" mute is die eigenschappen heeft die tegenwoordig niet meer te vinden zijn in moderne mute's. In de advertentie wordt gezegd dat ie sinds 1970 niet meer gemaakt wordt. Naar mijn gevoel wil de verkoper impliceren daarmee een bijzonder product te verkopen. Dat zou best kunnen, maar ik denk niet dat ie zo bijzonder is dat het een prijs rechtvaardigt die in de buurt ligt van een moderne nieuwe. Momenteel is er reeds € 30,- geboden. Dan kan je - vind ik - liever een vergelijkbare nieuwe kopen. Zeker als daar nog verzendkosten bij zouden moeten komen.

Hammond orgels zijn bijzonder. Even zo bepaalde trompetten. Maar een mute zo bijzonder dat we heden ten dage niet iets vergelijkbaars kunnen kopen? Ik denk niet dat er rocketscience achter zit, hoewel ik best geloof dat sommige dempers de boel kunnen ver** . Correct me if I'm wrong.

Bekijk de marktplaats advertentie eens. Ik ben benieuwd naar je mening

_________________
"Riding with Fats Waller on the Super Chief
He said, music's real, the rest is seeming"
(Bill Withers in "Soul Shadows")


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ray Robinson Cup Mute
BerichtGeplaatst: 12 jun 2012 14:51 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2012 21:50
Berichten: 471
delano schreef:
Bovendien bestaan er wel degelijk vintage mutes, komen soms voorbij op ebay voor aanzienlijke bedragen. Vraag me niet welke, het is mijn hobby niet.


ja, maar zijn ze vintage omdat ze bijzonder en uniek zijn en omdat er tegenwoordig niet iets vergelijkbaars is of zijn ze vintage omdat ooit een grootheid ermee speelde?

Dezelfde discussie als bij trompetten. Sommigen zweren bij een Martin Comittee of Getzen ..... of Conn ..... of zelfs een Olds Ambassador. Sommigen beweren hier ook dat de techniek is voortgeschreden en dat je liever een moderne professionele toeter kan kopen. Anderen zweren bij die oude dingen. Bij trompetten zou ik het best kunnen geloven, maar een bijzondere, unieke mute waarvan de klank zo bijzonder is dat ...? (waarmee ik niet zeg dat de verkoper dat beweert)

_________________
"Riding with Fats Waller on the Super Chief
He said, music's real, the rest is seeming"
(Bill Withers in "Soul Shadows")


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ray Robinson Cup Mute
BerichtGeplaatst: 12 jun 2012 17:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Je hoeft het niet te geloven, maar ik heb een hele oude LeBlanc straight. Die heette toen nog -in tune-. Waanzinnig ding. Ik heb ook een nieuwe versie daarvan. Dat is een onding.
Zelfde geldt voor een Jo-ral met een messing bodem. Die is heel oud. En heeft een wonderschoon geluid. Ik heb ook een nieuwere. Die is kut met peren.
Dus blijkbaar is het productieproces van die dingen toch niet helemaal verbeterd met het verstrijken van de jaren.

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.