trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Olds bes trompet ---VERKOCHT---
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 10:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Olds bes trompet recent professioneel gereviseerd
BerichtGeplaatst: 06 sep 2016 07:45 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Antoni Hopmann schreef:
Als Theo met zijn grote ervaring zegt dat hij bij de in zijn handen gekomen Yamaha trompetten
red rot constateerde dan geloof ik dat zonder meer.

Het kan best zijn dat er hier en daar een uitzondering is,


Ik denk dat jij niet zo goed snapt wat de definitie van uitzondering is.

Op de enorme hoeveelheid trompetten die yamaha aflevert, is de ervaring van een paar toetertjes van Theo niet groot. Echt niet.

Het is dus eerder andersom. Theo heeft gewoon pech, of zoekt het op. Maar de uitzondering ligt niet bij al die duizenden mensen die tevreden over een goed product van yamaha zijn, maar bij Theo, die zijn ervaring veeeeeeel te veel opblaast.
Want laten we wel wezen: als alle toeters van yamaha rotten, zouden ze allang geen instrument meer verkopen. Beroepsmensen hebben namelijk een goed instrument nodig. (En amateurs natuurlijk ook...)

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olds bes trompet recent professioneel gereviseerd
BerichtGeplaatst: 06 sep 2016 08:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
marnix schreef:
[
Op de enorme hoeveelheid trompetten die yamaha aflevert, is de ervaring van een paar toetertjes van Theo niet groot. Echt niet.

Het is dus eerder andersom. Theo heeft gewoon pech, of zoekt het op. Maar de uitzondering ligt niet bij al die duizenden mensen die tevreden over een goed product van yamaha zijn, maar bij Theo, die zijn ervaring veeeeeeel te veel opblaast.
Want laten we wel wezen: als alle toeters van yamaha rotten, zouden ze allang geen instrument meer verkopen. Beroepsmensen hebben namelijk een goed instrument nodig. (En amateurs natuurlijk ook...)


Ik denk dat jij het niet begrijp Marnix. Het materiaal dat Yamaha gebruikt voor veel van zijn instrumenten is gevoelig voor RedRot, lees de reaktie van Delano nog 's na. Dat soort instrumenten gaan dus allemaal vroeg of laat plekjes vertonen en na nog langere tijd vallen de gaten er in. Jammer en onnodig want er bestaat messing dat de belasting wèl aankan, bijvoorbeeld gebruikt in de Buesscher van Antoni: Een messing exemplaar uit 1927 (meen ik me te herinneren) die nog immer geheel vrij is van oxidatie.
Dat er tienduizenden trompettisten hier op aarde meer dan tevreden zijn over hun Yamaha is fijn voor hun en voor Yamaha, het zijn ook fijn spelende instrumenten (als je er van houdt) maar daar gaat 't niet om, en over beroepstrompettisten, hoe lang spelen die op hun door hun werkgever ter beschikking gestelde instrumenten? Jij werk als ik 't wel heb nog geen 10 jaar voor jouw baas en je hebt inmiddels reeds 't tweede of derde instrument?

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olds bes trompet recent professioneel gereviseerd
BerichtGeplaatst: 06 sep 2016 09:05 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Nogmaals: bekijk de statistieken. Als alle mensen die een yamaha hebben, jouw conclusie onderschrijven, ga ik je geloven. En serieus nemen.
Maar op dit moment ken ik meer mensen die geen enkel probleem hebben met yamaha (ook niet met de 8310).
En aangezien dat beroepsmensen zijn met ongelooflijk veel ervaring, denk ik dat ik weet waar de waarheid ongeveer ligt. En dat is niet bij jouw ervaring... Waarbij ik niet wil zeggen dat je liegt, maar dat je schromelijk overdrijft.

En daarmee sluit ik mijn bijdrage aan dit topic af. Want wat dit betreft worden we het nooit eens. :mrgreen:
Ik vind wel dat je een beetje op moet passen. Goedgelovige mensen als Antoni zet je op deze manier totaal op het verkeerde been, terwijl dat niet echt noodzakelijk is.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olds bes trompet recent professioneel gereviseerd
BerichtGeplaatst: 06 sep 2016 10:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
marnix schreef:

Ik vind wel dat je een beetje op moet passen. Goedgelovige mensen als Antoni zet je op deze manier totaal op het verkeerde been, terwijl dat niet echt noodzakelijk is.



Onderschat je Antoni niet een beetje?

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olds bes trompet recent professioneel gereviseerd
BerichtGeplaatst: 06 sep 2016 10:59 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
ik kan alleen maar afgaan op wat hij hier post...
Zit ik ernaast?
Kan best, hoor.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olds bes trompet recent professioneel gereviseerd
BerichtGeplaatst: 06 sep 2016 11:54 
Offline

Geregistreerd: 28 nov 2010 16:06
Berichten: 46
Woonplaats: Goes
@delano, Luciën en iedereen met belangstelling:

Wat ik bedoel met "professioneel gereviseerd":

Deze Olds Ambassador is van een trompetbouwer professioneel gereviseerd: nieuwe veren, viltjes, kurken, waterkleppen en de ventielen zijn opnieuw uitgelijnd, het gehele instrument is van binnen chemisch schoon gemaakt, deuken en blutsen verwijdert!!!

Ik speel graag op goede Olds trompetten en deze speelt lekker open zoals een van de fifties. Zo een vind je niet vaak.
Kom gerust langs en ga het instrument uitgebreid en vrijblijvend
testen!?! :wink:

Groetjes uit Zeeland,


troll

_________________
()>iii=<


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olds bes trompet recent professioneel gereviseerd
BerichtGeplaatst: 06 sep 2016 15:14 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Zo troll jij kijkt dus af en toe hier.
Ik hoop dat je je realiseert dat er een verzilverde Olds Ambassador te koop staat op marktplaats voor 225 euri, en even rond gekeken, Van Gorp heeft er eentje voor 295 en op deze ebay pagina kun je zien dat vergelijkbare toeters daar gaan voor een paar honderd dollar.

http://www.ebay.com/itm/Olds-Ambassador ... Sw6n5XqSOd

Daarom denk ik niet dat het storm gaat lopen met proefspelen bij jou.
Bovendien had je al een fantastisch buitenaards bod van 500 euro op dat ding van jou, idd een bod dat door mij in twijfel werd getrokken maar zie, wat een onvoorstelbaar toeval, net nadat je mijn commentaar op dat bod gelezen had biedt een ander nog daarboven. Hoe is het mogelijk, wat een timing. Je begrijpt dat ik nu met de mond vol tanden sta.
Maar als ik jou was zou ik die Guus maar HEEL snel bellen. En voor alle zekerheid die Arno ook. Zo'n kans krijg je nooit meer.
Hoop voor je dat ze telefoon hebben. Of zelfs een adres. En een achternaam. En armen en benen, enz, je weet nooit.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olds bes trompet recent professioneel gereviseerd
BerichtGeplaatst: 06 sep 2016 15:58 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Maar Delano... Wat reageer je emotioneel...
Stel heh, stel...
Stel deze ambassador speelt buitenaards lekker. En die van 225 euro niet... Dan zou je toch gek zijn om die niet te kopen...
Zeker als je er ook nog tentharingen mee de grond in kan rammen....

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.