marnix schreef:
Nu is Theo een bijzonder emotioneel mens...
Zo stelde Theo in het verleden ook dat alle yamahas gaan rotten (aantoonbaar niet waar, zo ken ik er persoonlijk al 5 waar geen enkele vorm van rot inzit) dat alle kanstuls rotten (idem).
...
Dit heeft niks met emotie te maken hoor, dit is gewoon een feit. 't Is een kwestie van tijd voor de rot erin gaat zitten maar rotten gaan ze. Bij goed onderhoud en persoonlijke hygiene (dus niet eerst een slok melk of cola en dan gelijk gaan toeteren) kan je 't jaren uitstellen maar rotten gaan ze. Helaas. Of 't erg is? Om maar weer 's ouwe koeien uit de sloot te halen: Ja. Ik vind 't niet kunnen dat een toeter van nieuw over de €1000,- gaat rotten maar da's eigenlijk een ander topic.
Over Olds Ambassadors, die ene die ik hier thuis heb gehad heb ik niets positiefs te melden, zelfs de geroemde ventielen vind ik zwaar overrated. Ze lopen onnodig zwaar, als ik ze vergelijk, als ik de hele toeter vergelijk met een Conn van dezelfde orde nl. een 15B Director scoort laatst genoemde op alle punten beter: Betere ventielen, blaast veel makkelijker. 't Feit dat je ongestraft met een Olds Ambassador tentharingen de grond in kan rammen vind ik geen doorslaggevend argument om de loftrompet te steken over dat onding. De andere Ambassadors die ik ooit heb uitgeprobeerd vond ik ook niet fijn.
Dat ze wellicht ooit door een beroemde jazztrompettist (Lee Morgan?) als back-up horn gebruikt zijn maakt mij de pis niet lauw, dat soort lulkoek lees je ook over Getzen 300, Kanstull model 700 en de goedkoopste Yamaha studietoeters, het maakt voor een echt goede trompettist nl. niet zo heel veel uit waar ie z'n ding op doet: Chet Baker beoordeelde trompetten voornamelijk op 't functioneren van 't ventielwerk, de rest boeide 'm nauwelijks
_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-
www.luxuriamusic.com