trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Olds bes trompet ---VERKOCHT---
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 08:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Olds bes trompet recent professioneel gereviseerd
BerichtGeplaatst: 01 sep 2016 05:29 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5019
Redelijk recent ben ik met een nieuwe hobby begonnen: ik verzamel modellen van het illustere (om mijn eigen gejatte woorden maar te recyclen) merk Citroën.
Inmiddels weet ik welke modellen ik hebben wil, wat de marktprijs ongeveer is, en wat ik er voor wil betalen.
Kom ik er een tegen die ik heel erg graag hebben wil, dan ga ik niet afdingen. En kan het zomaar zijn dat ik teveel betaal. Dat doe ik, want dat is het MIJ dan waard.
Zo is het ook met oude instrumenten.

Deze olds is voor Theo een stugge spuit, maar wat als ik erop speel, en het blijkt het beste te zijn dat me ooit had kunnen overkomen? Afdingen, of zo blij als een kind mee nemen maar huis?

It'a all in the eye of the beholder....

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olds bes trompet recent professioneel gereviseerd
BerichtGeplaatst: 01 sep 2016 09:13 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Ja, Theo is bepaald geen Olds-fan. Vindt ze allemaal (!) zwaar blazen. Zelf heb ik een Ambassador cornet en hoewel hij anders blaast dan mijn andere toeters vind ik hem eigenlijk erg goed spelen. Er zit in ieder geval een bepaalde balans in. En omdat hij mijn reis/strand/bergen/woestijn-toeter is heeft hij een bewezen duurzaamheid in zowel constructie als ventielen (waar ik regelmatig een emmertje zand uit moet spoelen).
En hij is zo aartslelijk dat zelfs Aziaten hem niet willen jatten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olds bes trompet recent professioneel gereviseerd
BerichtGeplaatst: 01 sep 2016 13:06 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5019
Nu is Theo een bijzonder emotioneel mens (vraag hem maar eens naar het kostelijke verhaal hoe hij een klant schuimbekkend de zaak uitjoeg met de woorden: U bent helemaal geen klant!!!) dus overdrijven is hem niet vreemd.

Maar ik kan me er iets bij voorstellen.
Als je veelvuldig leest over hoe fijn zo'n Olds speelt, en vervolgens blijk je toch even te moeten wennen aan de weerstand, aan de toch wat anders aanvoelende constructies van bijvoorbeeld de opera, de mendez of de terry (om over de superrecording maar te zwijgen) dan kan ik me voorstellen dat het een beetje tegenvalt.

Zo stelde Theo in het verleden ook dat alle yamahas gaan rotten (aantoonbaar niet waar, zo ken ik er persoonlijk al 5 waar geen enkele vorm van rot inzit) dat alle kanstuls rotten (idem).
Zoals ik al zei: emotie. En dat maakt hem tot een zeer prettige snuiter in de omgang die ook nog eens weet heeft van de lekkerste wijnen en simpele, goedkope, maar overheerlijke gerechten.

Maar dat neemt allemaal niet weg dat ik toch wat onvrede voel mbt tot het jatten van mijn teksten, en dat dit instrument toch behoorlijk wat aandacht krijgt...

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olds bes trompet recent professioneel gereviseerd
BerichtGeplaatst: 01 sep 2016 19:59 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Eigenlijk stoor ik me een beetje aan dat "professioneel gereviseerd ", ben wel heel benieuwd wat dat voorstelt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olds bes trompet recent professioneel gereviseerd
BerichtGeplaatst: 03 sep 2016 10:30 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2012 21:50
Berichten: 471
Dat is een dure term voor: ik heb het door een echte reparateur laten onderhouden en ben er niet zelf aan gaan knutselen?

_________________
"Riding with Fats Waller on the Super Chief
He said, music's real, the rest is seeming"
(Bill Withers in "Soul Shadows")


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olds bes trompet recent professioneel gereviseerd
BerichtGeplaatst: 05 sep 2016 12:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
marnix schreef:
Nu is Theo een bijzonder emotioneel mens...

Zo stelde Theo in het verleden ook dat alle yamahas gaan rotten (aantoonbaar niet waar, zo ken ik er persoonlijk al 5 waar geen enkele vorm van rot inzit) dat alle kanstuls rotten (idem).
...



Dit heeft niks met emotie te maken hoor, dit is gewoon een feit. 't Is een kwestie van tijd voor de rot erin gaat zitten maar rotten gaan ze. Bij goed onderhoud en persoonlijke hygiene (dus niet eerst een slok melk of cola en dan gelijk gaan toeteren) kan je 't jaren uitstellen maar rotten gaan ze. Helaas. Of 't erg is? Om maar weer 's ouwe koeien uit de sloot te halen: Ja. Ik vind 't niet kunnen dat een toeter van nieuw over de €1000,- gaat rotten maar da's eigenlijk een ander topic.

Over Olds Ambassadors, die ene die ik hier thuis heb gehad heb ik niets positiefs te melden, zelfs de geroemde ventielen vind ik zwaar overrated. Ze lopen onnodig zwaar, als ik ze vergelijk, als ik de hele toeter vergelijk met een Conn van dezelfde orde nl. een 15B Director scoort laatst genoemde op alle punten beter: Betere ventielen, blaast veel makkelijker. 't Feit dat je ongestraft met een Olds Ambassador tentharingen de grond in kan rammen vind ik geen doorslaggevend argument om de loftrompet te steken over dat onding. De andere Ambassadors die ik ooit heb uitgeprobeerd vond ik ook niet fijn.
Dat ze wellicht ooit door een beroemde jazztrompettist (Lee Morgan?) als back-up horn gebruikt zijn maakt mij de pis niet lauw, dat soort lulkoek lees je ook over Getzen 300, Kanstull model 700 en de goedkoopste Yamaha studietoeters, het maakt voor een echt goede trompettist nl. niet zo heel veel uit waar ie z'n ding op doet: Chet Baker beoordeelde trompetten voornamelijk op 't functioneren van 't ventielwerk, de rest boeide 'm nauwelijks

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olds bes trompet recent professioneel gereviseerd
BerichtGeplaatst: 05 sep 2016 12:53 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Daar sta je dan midden in de nacht met je tentje, haringen en geen hamer. Dolblij ben je dan met de Ambassador.

P.S. Ik ben de ventielen van mijn vintage Conn cornetten (36A en 80A) zo langzamerhand gaan haten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olds bes trompet recent professioneel gereviseerd
BerichtGeplaatst: 05 sep 2016 13:36 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5019
Theo, je hebt ongelijk.
De yamahas van de kapel worden echt niet gespaard. Maar rotten? Nog geen schijn van.

Mijn yamaha D, uit de jaren 70 alweer. Wordt zeker door mij niet gespaard, en schoongemaakt al helemaal niet. Rot? Nee, geen centje pijn.

Dus avec toutes respect: dat is een uit emotie geboren stelling die niet op feiten berust.
Sorry, meer kan ik er niet van maken.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 99 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.