trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Yamaha YTR8335 s
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 13:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Yamaha YTR8335 s
BerichtGeplaatst: 23 aug 2017 12:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29
Berichten: 2236
Woonplaats: Amsterdam
Ik heb wel eens trompetten via Marktplaats verkocht en er waren klanten bij die het instrument ook wel eerst even een weekje wilde testen... ik heb daar toch grote moeite mee. Ik stem daar ook niet mee in. Een krasje, deukje haperend ventiel voor en na het uitlenen zorgt vlgs mij voor grote problemen.

Ik zou ook niet gaan proefspelen in de winkel om hem vervolgens op internet te kopen, dat vind ik niet eerlijk tov de winkelier.

_________________
http://www.KLMorkest.nl
https://www.KLMpartyband.nl
http://www.BringitBack.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Yamaha YTR8335 s
BerichtGeplaatst: 23 aug 2017 13:17 
Offline

Geregistreerd: 10 nov 2010 17:21
Berichten: 105
We gaan wel erg off-topic maar toch:

Ik ken eigenlijk geen winkels meer die instrumenten zomaar meegeven. Toegegeven, het is ook al lang geleden dat ik op zoek was naar een nieuw instrument.

Een vriendin heeft een eigen reparatieatelier en verkoopt ook instrumenten. Zij zegt dat ze geen instrumenten meer op voorraad neemt omdat de winstmarges op instrumenten veel te laag zijn, zo rond de €100,- (en op de goedkopere instrumenten nog minder, gok ik zo). Ik kan mij dan goed voorstellen dat je het daarom ook niet meer uitleent aan klanten om te testen; één krasje/deukje en het instrument moet al met verlies weg.

Ik koop nog best vaak muziekspul in de fysieke muziekwinkel, als er dan iets kleins met je instrument is valt het gewoon onder de service en wordt je direct geholpen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Yamaha YTR8335 s
BerichtGeplaatst: 23 aug 2017 13:25 
Offline

Geregistreerd: 26 okt 2015 14:33
Berichten: 203
Ruli schreef:
Ik heb wel eens trompetten via Marktplaats verkocht en er waren klanten bij die het instrument ook wel eerst even een weekje wilde testen... ik heb daar toch grote moeite mee. Ik stem daar ook niet mee in. Een krasje, deukje haperend ventiel voor en na het uitlenen zorgt vlgs mij voor grote problemen.



Als verkoper (particulier) kan je jouw verkoopprijs vragen als onderpand.
Als de trompet terug komt in identieke hoedanigheid , betaal je het bedrag terug.
Dat is fair, medunkt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Yamaha YTR8335 s
BerichtGeplaatst: 23 aug 2017 14:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29
Berichten: 2236
Woonplaats: Amsterdam
Warre schreef:
Ruli schreef:
Ik heb wel eens trompetten via Marktplaats verkocht en er waren klanten bij die het instrument ook wel eerst even een weekje wilde testen... ik heb daar toch grote moeite mee. Ik stem daar ook niet mee in. Een krasje, deukje haperend ventiel voor en na het uitlenen zorgt vlgs mij voor grote problemen.



Als verkoper (particulier) kan je jouw verkoopprijs vragen als onderpand.
Als de trompet terug komt in identieke hoedanigheid , betaal je het bedrag terug.
Dat is fair, medunkt.


...en wat doe je als je een krasje ontdekt die je niet eerder op hebt gemerkt? (maar er mss wel al op zat)

_________________
http://www.KLMorkest.nl
https://www.KLMpartyband.nl
http://www.BringitBack.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Yamaha YTR8335 s
BerichtGeplaatst: 23 aug 2017 20:29 
Offline

Geregistreerd: 13 jan 2017 11:02
Berichten: 211
Binnen de kortste keren zitten er gebruikssporen op de ventielen van een nieuwe trompet. En dan is 'ie naar mijn idee niet nieuw meer... Ik zou ook liever geen trompet kopen die al door iemand thuis is bespeeld, of het moet een demo met korting zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Yamaha YTR8335 s
BerichtGeplaatst: 25 aug 2017 13:38 
Offline

Geregistreerd: 01 jan 2017 20:46
Berichten: 21
Eerstdaags ga ik een tweedehands Getzen Eterna testen.
Als die me bevalt komt die er dus bij.

Wie weet komt die YTR8335 ooit nog. Maar voorlopig shop ik een categorie lager :-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Yamaha YTR8335 s
BerichtGeplaatst: 31 aug 2017 07:23 
Offline

Geregistreerd: 13 jan 2017 11:02
Berichten: 211
Is het de Capri geworden?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Yamaha YTR8335 s
BerichtGeplaatst: 01 sep 2017 07:13 
Offline

Geregistreerd: 01 jan 2017 20:46
Berichten: 21
Hallo,

Het is een Getzen Eterna geworden van eind jaren 70.
Verschil dat ik tot nu opmerk is dat ze vrijer blaast tegenover de Yamaha 4335.
In't begint ervaarde ik het als "te weinig weerstand", maar na een paar uur went het wel. Stacato lukte eerst niet zo fantastisch, maar nu gaat dat weer als voordien.
Wat me wel opvalt is dat noten net iets anders liggen. Daarmee bedoel ik, het is net iets anders om elke noot in't centrum te blazen.
Geef me een week of 2 en dat is weer in orde.

Dit is de eerste keer dat ik verander van trompet, ik ga er van uit dat dit normale aanpassingen zijn bij het veranderen van trompet.
Binnen een paar weken ga ik pas echt weten of ik er blij mee ben :-).

Nu valt me op dat de trigger op het derde ventiel zo een haakje heeft dat je kan verschuiven, maar je kan het ook verwijderen en er een "harpje" op zetten voor je partituur. Maar als je dat doet, dan kan je de trigger niet meer bedienen. Beetje vreemd vind ik dat, of maakt dat bij stappend spelen niet zoveel uit?

Mvg,
Chris


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.