trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Stewart Ellis SE2400-L President
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 07:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Stewart Ellis SE2400-L President
BerichtGeplaatst: 08 mei 2012 11:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Luciën schreef:

Die asymetrische Jupiter heb ik beter bekeken. WOW. Ik ben verliefd.



Toeslaan voor 't te laat is, goed ding. Als je met de looks van dat ding kan leven..... :D

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Stewart Ellis SE2400-L President
BerichtGeplaatst: 08 mei 2012 11:54 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Op die Getzen Eterna van Theo heb ik ook even mogen blazen, dat is een heel erg goede toeter, daar kun je heel lang mee vooruit in vrijwel elke bezetting.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Stewart Ellis SE2400-L President
BerichtGeplaatst: 08 mei 2012 12:15 
Offline

Geregistreerd: 08 jun 2009 17:08
Berichten: 212
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Ik heb geen tijd om alle links na te lopen', maar de jupiter 812 heb ik volgens mij al wat vaker zien staan. Ik weet niet wat de vraagprijs is, maar bij Unisono in Kerkdriel ligt er volgens mij nog een nieuw in de vitrine. Wel een gelakte, maar ik zou in ieder geval eens naar de prijs informeren.
Ik heb er trouwens zelf een gehad, en vond dat je er flink op moest werken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Stewart Ellis SE2400-L President
BerichtGeplaatst: 08 mei 2012 13:01 
Offline

Geregistreerd: 07 mei 2012 21:41
Berichten: 5
Delano:
veel amerikanen zijn mi. gewone fanfaretoeters, de uitzonderingen hierop zijn direct legendarisch en heel duur. Een gebruikte middenklasser kan prima voor 200 euro, maar als je wat echt goeds wilt, moet je iets naar je smaak kopen en de portemonnee trekken, een Schilke, een Bach of een goede Kanstul voor de gewone en als je uitgesproken wilt kun je kiezen voor een (best prijzige) Monette of zoals ik, voor een Courtois Evo. De eerste evo (2) waar ik op blies beviel me helemaal niet, maar de evo 1 die ik nu heb is mijn smaak helemaal.

Kortom het is lastig te adviseren aan iemand als je z'n (of haar) smaak niet kent, aan legendevorming doen voor mainstream instrumenten daarentegen, is gemakkelijk een halt toe te roepen, dat doe ik dus ook maar. Halt!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Stewart Ellis SE2400-L President
BerichtGeplaatst: 08 mei 2012 13:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
henk10 schreef:
Delano:
veel amerikanen zijn mi. gewone fanfaretoeters, de uitzonderingen hierop zijn direct legendarisch en heel duur. Een gebruikte middenklasser kan prima voor 200 euro, maar als je wat echt goeds wilt, moet je iets naar je smaak kopen en de portemonnee trekken, een Schilke, een Bach of een goede Kanstul voor de gewone en als je uitgesproken wilt kun je kiezen voor een (best prijzige) Monette of zoals ik, voor een Courtois Evo. De eerste evo (2) waar ik op blies beviel me helemaal niet, maar de evo 1 die ik nu heb is mijn smaak helemaal.

Kortom het is lastig te adviseren aan iemand als je z'n (of haar) smaak niet kent, aan legendevorming doen voor mainstream instrumenten daarentegen, is gemakkelijk een halt toe te roepen, dat doe ik dus ook maar. Halt!


Wait....

De merken die je noemt zijn allemaal Amerikanen. En dus 'gewone fanfaretoeters'.
Wat wil je nu beweren?

Want eerlijk gezegd: het is allemaal onzin wat je roept :mrgreen:

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Stewart Ellis SE2400-L President
BerichtGeplaatst: 08 mei 2012 13:25 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Nou nou, dat is wel heel kort door de bocht. Toegegeven moet worden dat een aantal grote merken zijn gesneuveld of nog maar een schim zijn van hun vroegere grootheid.
Maar om nu gelijk de instrumenten van Conn, King, Martin, Getzen, Benge, Olds, Calicchio, Buescher, Blessing om maar een paar bekende te noemen weg te zetten als fanfaretoeters (wat zijn dat trouwens? Volgens mij worden er in de betere fanfares en harmonieen heel goede toeters gebruikt) gaat mij een beetje ver. OK zij maken of maakten ook student-lines maar wat dan nog?
De USA heeft decennia lang de markt voor koperinstrumenten gedomineerd met als enige uitzondering Selmer Paris en in het legitwerk soms Courtois.
Met name een bedrijf als Conn heeft de ene innovatie na de andere gedaan.
Probeer maar eens een Conn 22B, 6B, 2B of 36/38B. Daar kun je nog steeds een heel eindje mee op weg toeteren.
En dan nog alle meer boutique-achtigen: Lawler, Marcinkiewicz, Larson, Flip Oakes enz


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Stewart Ellis SE2400-L President
BerichtGeplaatst: 08 mei 2012 13:25 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Camel was me voor.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Stewart Ellis SE2400-L President
BerichtGeplaatst: 08 mei 2012 14:00 
Offline

Geregistreerd: 07 mei 2012 21:41
Berichten: 5
Nee, we zeggen hetzelfde.
Een echt goede Connstellation is een prima prima toeter, een Olds is m.i. weinig bijzonders. De amerikaanse merken hebben legendarische types (of gehad).
Ik zeg alleen, maak het niet mooier dan het is, gewoon is ook goed. We moeten niet doen alsof elke King, Martin of Olds een superbe instrument is.
Er is niks mis met fanfare of fanfaretoeters. De algemene kwaliteit van gemiddelde trompetten is gewoon ruim voldoende en ik denk in de veel gevallen beter dan degene die erop speelt.
Wil je iets bijzonders, zoek en koop iets bijzonders.
Mijn stelling is dat je onder de 700 euro een gewoon goed instrument kunt kopen waar je jaren op kunt spelen met grote vreugde.
Maar geen legendarisch bijzonders, dat hoeft ook helemaal niet.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 123 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.