trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Gezocht Bugel
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 20:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Gezocht Bugel
BerichtGeplaatst: 25 maart 2013 20:21 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013 20:08
Berichten: 10
Een vraag,ik ben op zoek naar een goede bugel.Ik heb 25 jaar bugel bij een fanfare orkest gespeelt, door de gezondheid alles in moeten leveren, incl. de bugel van de vereniging.
Ik mis de bugel, ik kan nog wel thuis spelen,maar dan in korte sessies.
Ik heb gehoord van het eigen merk Main bij Pfeiffer, maar is deze ook geschikt wbt klankkleur als ik over enige jaren weer de fanfare op kan pakken?
Of kan ik beter een duurder merk, maar dan een 2e hands kopen?


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Gezocht Bugel
BerichtGeplaatst: 27 maart 2013 01:10 
Offline

Geregistreerd: 20 dec 2009 00:22
Berichten: 132
Beste Gaw, jammer dat je omwille van gezondheidsredenen niet meer aan spelen toekomt. Beterschap toegewenst en hopelijk kun je op termijn weer aanschuiven bij de fanfare.

Wat de vraag betreft, dat is nogal persoonlijk. Zelf heb ik een tijd terug een gebruikte Courtois bugel gekocht. In eerste instantie heb ik nieuwe instrumenten geprobeerd, maar binnen mijn budget kon ik geen fatsoenlijke instrumenten vinden. Merken zoals Staunbach, Amati waren troep. Het Braziliaanse Weril zou beter moeten zijn, maar kon mij ook absoluut niet bekoren. Deze instrumenten spelen niet lekker, klinken niet zoals ik graag zou horen en de bouwkwaliteit en duurzaamheid is ook niet bijzonder.
In de goedkope categorie hoor je van zowel Maine als Roy Benson nog wel eens goede berichten, maar ik heb daar zelf geen ervaring mee dus blijft het van horen zeggen. Laatstgenoemde heeft trouwens ook niet de bouwkwaliteit van de gerenommeerde instrumenten.
Uiteindelijk ben ik dus tot de conclusie gekomen dat je in deze prijs-range geen fatsoenlijk nieuw instrument kunt kopen en ben ik naar gebruikte bugels gaan kijken.
Een kwaliteits-instrument dat goed wordt onderhouden gaat jaren mee. Het klinkt en speelt beter. Bijkomend voordeel is dan ook nog eens dat je er niet veel meer op afschrijft en bij een eventuele verkoop voor een soortgelijk bedrag vaak wel weer kwijt raakt.

Mijn advies zou dus zijn om voor hetzelfde geld een gebruikte bugel te zoeken uit een hoger segment. Het gaat uiteindelijk om het speel plezier en ik denk dat je dat eerder vind bij een gebruikte kwaliteits-toeter, dan een mooi glimmend prul waar je je aan gaat irriteren vanwege geluid, slechte ventielen, etc.

Op welke bugels wordt er door jullie fanfare gespeeld?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Gezocht Bugel
BerichtGeplaatst: 27 maart 2013 14:03 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013 20:08
Berichten: 10
Bedankt voor je reactie.
Er wordt door de bugels op een courtois gespeeld, ik kon daar zelf prima mee uit de voeten.
Het is voor mij in ieder geval al duidelijk dat ik voor een betere 2e handse ga, dan voor een goedkope nieuwe bugel.Ik denk dat ik daar langer plezier van ga hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Gezocht Bugel
BerichtGeplaatst: 28 maart 2013 12:13 
Offline

Geregistreerd: 28 mei 2003 19:27
Berichten: 1076
De Main doet het goed vindt ik tenminste die ik heb, en velen met mij.
Zeker als je hem alleen maar voor thuis gebruik wilt zal hij ruim voldoen.
In de fanfare's waar ik hem heb gebruikt als invaller voldeed hij prima, geen stemmings problemen en hij mengde prima met de rest van de sectie waar meestal iid Courtois werd gespeeld.
Kwaliteit prijsverhouding is gewoon uitstekend, ik heb hem ook als 2e instrument naast mijn trompet.
Er zal ongetwijveld een verschil zijn m.b.t. duurzaamheid t.o.v. van de bekende merken maar daarvoor moet dan ook iets dieper in de buidel worden getast.
Proberen kan altijd bij Pfeiffer, je kunt dan tevens een vergelijk maken met wat er nog meer is.
Succes in ieder geval.

_________________
Yamaha Xeno 8335RGS.
Bach Stradavarius 37ML, (Vintage, 1978).
Bob Reeves 43M, 43C
JK 1.5 C
Bugel Thomann
JK 1.5 C


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Gezocht Bugel en inmiddels gevonden
BerichtGeplaatst: 05 apr 2013 21:27 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013 20:08
Berichten: 10
Inmiddels blije bezitster van een mooie KANSTUL 925
geworden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Gezocht Bugel
BerichtGeplaatst: 09 apr 2013 16:47 
Offline

Geregistreerd: 20 dec 2009 00:22
Berichten: 132
Het is een mooi instrument en je zult er vast veel plezier en voldoening uit halen. Veel plezier met je aanwinst! :-)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.