trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Yamaha XEON - Ervaringen?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 18:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 nov 2001 17:10 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2001 12:03
Berichten: 20
Woonplaats: Hoogkarspel
Heeft iemand ervaringen met de Yamaha XENO serie? Hoe is de kwaliteit en het geluid?<p>Edited by: Funkyman


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 nov 2001 20:04 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Hulde aan Kees de Leeuw, zo mag ik het horen! Van Laar is al goed en zal staads beter blijven worden.<br>Wisten jullie dat Frits Damrow, jaren Hub van Laar heeft meegeholpen aan het ontwikkelen van zijn trompetten? En dat hij nu een contract heeft met Yamaha en exclusief op de Xeno speelt?

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2001 00:00 
Offline

Geregistreerd: 14 okt 2001 09:57
Berichten: 10
Woonplaats: Rijswijk
Funkyman, gewoon eens allemaal komen proberen en vergelijken ?!!<br>

_________________
Werkzaam bij Atelier Pfeiffer in Rijswijk, een van


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2001 09:03 
Offline

Geregistreerd: 04 okt 2001 11:14
Berichten: 64
Woonplaats: Hoofddorp
Jeroen,<p>Ik neem aan dat dat contract over de XENO bes trompetten gaat???

_________________
Piano spelen op een trompet is niet leuk, andersom wel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2001 11:06 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Voor zover ik weet beide, c en bes, maar ik weet ook niet alles. Ik weet dat er een Xeno C en Bes is , dus.....

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2001 16:39 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:00
Berichten: 58
Woonplaats: Rotterdam
Over de XENO trompetten stond pas een heel artikel in de Muziekbode.Frits had 3 type`s uit de XENO serie getest.Hij had uiteraard z`n voorkeur,maar ik moet het artikel er ffe bijzoeken.Ik kom hier later op terug,OK.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 dec 2001 15:24 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:00
Berichten: 58
Woonplaats: Rotterdam
Ik heb het artikel gevonden(heeft ffe geduurd !)Door Frits Damrow zijn de volgende 3 Xeno bes trompetten getest,t.w. YTR-8335(medium-large met messing beker,gelakt) YTR-8345 GS (grote boring,goudmessing beker,verzilverd)en de YTR-8335 RGS (verzilverd met goudmessing beker).<br>Ik beperk me maar even om alleen over de laatste trompet zijn oordeel te geven. <br> CITAAT CITAAT CITAAT <br>Spliksplinter nieuw is de 8335 RGS.Verdere verschillen ten opzichte van de eerder genoemde trompetten zijn een iets zwaardere mondstukreceiver (om het ontbreken van een steun naar de mondpijp te compenseren), het ontbreken van een waterklep op de derde pomp en een ronde duimhaak. De reversed mondstuk buis is bedoeld om het instrument meer flexibiliteit en directheid te geven.De klank van 8335 RGS is heel levendig en soepel met iets meer helderheid als de andere,conventionele modellen. Het speelcomfort is werkelijk fantastisch en het aanspreken is in alle registers opvallend aangenaam.Dit is echt een allround trompet voor blazers die tussen diverse stijlen bewegen: van klassiek tot big-band met alles ertussen in zoals kamermuziek en jazzcombo.Ook voor trompetisten uit de Ha-Fa-Bra wereld,waar tegenwoordig veel uiteenlopende stijlen worden gespeeld,is deze trompet een ideale partner.Geen wonder dat de trompetisten van Canadian Brass voor dit model hebben gekozen. EINDE CITAAT Het gehele artikel wil ik je wel doen toekomen,maar geef dan nog wel het adres door.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 108 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.