trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Jupiter Trompet - Graag u mening.
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 22:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2001 15:31 
Offline

Geregistreerd: 06 nov 2001 20:10
Berichten: 13
Ik wil graag een jupiter str-600 trompet gaan halen. Ik heb niet veel geld maar wil wel een fatsoenlijke trompet. Ik heb geen muziekschool en leer alles van een vriend die hafabra a b en c heeft.<br>


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2001 21:53 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Je zegt er niet bij hoeveel je ongeveer denkt/wilt uitgeven...persoonlijk denk ik dat er voor weinig geld veel beter dan Jupiter verkrijgbaar is...denk ook eens aan een 2e hands Bach of Yamaha, waar overigens ook een hoop troep tussen zit, dus ga vooral op je eigen gevoel af.

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2001 23:34 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Zoals A3aan zegt, kun je inderdaad beter zoeken naar een degelijke 2e handse, dan zo'n jupiter aan te schaffen. De kwaliteiten van een Jupiter houden op bij een lage prijs. Je zou ook kunnen kijken voor een First Brass trompet. Betere modellen en ook niet duur. Als je wat meer tijd hebt en wat contacten kan leggen kun je ook gaan zoeken naar een 2e hands Bach nr.37,43 of 72. Ook heeft Yamaha student models, die betere kwaliteit zijn en niet duur. Succes met de jacht.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2001 14:52 
Offline

Geregistreerd: 06 nov 2001 20:10
Berichten: 13
Ik wil ongeveer zo'n 1250 gulden uitgeven voor mijn trompet. Alvast bedankt voor de reactie's


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2001 17:16 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:00
Berichten: 58
Woonplaats: Rotterdam
Ik heb nog een artikeltje in mijn bezit van Frits Damrow die ongeveer 2 a 3 jaar geleden,3 Jupiter trompetten heeft getest,t.w. de 300 Bes, de 606 M Bes en de STR 1000 Bes.Ik denk dat de 606 het meest in de buurt komt van degene die jij denkt te gaan aanschaffen.Ik wil de info over de 606 wel even letterlijk citeren......"Het tussenmodel 606 M is voorzien van een duimhaak en een roodkoperen mondpijp.Deze trompet speelt heel soepel,stemt prima en heeft over het hele register een aangename en levendige klank.Ook voor dit model enkel maar lof over de ventielen en pompen.De prijs van fl.895,--(1999) bruto is zeer concurerend.Van de drie geteste modellen was deze mijn favoriet".<br>Frits eindigt door te zeggen dat Jupiter 2 subjectieve nadelen heeft.Ten eerste de naam;Jupiter klinkt lang niet zo artistiek als bv.Bach,Couesnon en ten tweede het land van herkomst.Bij het zien van de gravure Taiwan op de instrumenten zal menigeen zijn neus optrekken.Wie deze op vooroordelen beruste kritiek naast zich neer kan leggen en deze produkten puur op kwaliteit beoordeelt,komt tot de conclusie dat deze instrumenten zeker een plaats verdienen tussen de Westerse concurentie.Aan de prijs zal het niet liggen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2001 17:24 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:00
Berichten: 58
Woonplaats: Rotterdam
Hi Brains,ik wil het artikel in z`n geheel wel kopieeren en het naar je opsturen,maar geef dan nog wel ffe je adres door en laat het dan nog ffe weten.<br>Succes verders met een eventuele keuze en aankoop.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.