trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Sonore (van der Glas) bugel
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2024 06:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Sonore (van der Glas) bugel
BerichtGeplaatst: 20 jun 2014 19:38 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
De goedkoopste bugel die ik een tijdje geleden heb getest was een Main bugel, die je bij Musicallin kan kopen. Die toeter is zijn geld dubbel en dwars waard. Het is min of meer een kopie van een Yamaha bugel die het veelvuldige kost en misschien heeeeeeel iets prettiger speelde. Maar het verschil was miniem, de prijs niet.

http://www.musicallin.nl/main-gelakt-bugel-bugel-bb

Een goedkope Jupiter bugel speelt ook gewoon goed en stemt ook prima, maar die zijn al weer wat duurder dan een Main.

En hoofdpijn heb ik nooit gehad bij bugels, wel bij trompetten.... :wink:

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Sonore (van der Glas) bugel
BerichtGeplaatst: 20 jun 2014 20:13 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Er schijnen nu idd wat goedkopere bugels op de markt te zijn gekomen die goed bruikbaar zijn in ieder geval als instrument ernaast zeg maar. Op TH hoor je dat vd Dillon en de ACB bugels met name. Van de Jupiter 846R heb ik er een paar recente (van 2009 of later) bespeeld en ze waren qua intonatie veel beter dan de Jup die ik had maar het geluid vond ik minder, misschien omdat de mijne verzilverd was en deze gelakt. Eerlijk gezegd vond ik ze een beetje duf.
Mijn Jup heb ik verkocht aan iemand die zo'n fantasiemerk had gekocht en die was onspeelbaar, heel slecht ding, dus dat geld was hij kwijt.
En misschien is de OP dan beter af met zo'n Main dan met die oude Sonore, proberen maar. Misschien ben ik ook wat recht in de leer, ik wil geen troep in mijn huis, alle instrumenten moeten goed werken en bruikbaar zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Sonore (van der Glas) bugel
BerichtGeplaatst: 20 jun 2014 21:47 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Delano, ik meende het echt niet kwaad. Je stelt een aantal onzin dingen die ik wilde rechtzetten. Dingen die ik kolder vind. Dat mag, voor dergelijke discussies is een forum. Verder ga ik er niet op in, heb wel wat beters te doen.

Voor de topicstarter: zoals Delano, en ik wel met elkaar eens zijn: de door jou begeerde bugel is een risico, maar Erik Veldkamp haalt hier een Main aan, en daaraan kan ik de Roy Benson toevoegen. Kost iets meer, levert waarschijnlijk meer plezier op.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Sonore (van der Glas) bugel
BerichtGeplaatst: 21 jun 2014 06:11 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Ach zo erg is het allemaal niet, ik heb mijn posts nog eens doorgelezen maar ik zie jouw kolder niet. Eerlijk gezegd zie ik geen verband tussen jouw commentaar en mijn post. Dus ik denk dat je de lege ruimte voor je eigen mijmeringen hebt benut. In feite kaap je dan een anders post voor je eigen BS maar allas, dat moet dan maar.
Voor wat betreft communicatieve vaardigheden zou ik in jouw geval beginnen met een cursus begrijpend lezen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Sonore (van der Glas) bugel
BerichtGeplaatst: 21 jun 2014 07:07 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Je hebt helemaal gelijk delano.
:roll:

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Sonore (van der Glas) bugel
BerichtGeplaatst: 21 jun 2014 07:22 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
He he moest dat nou zo lang duren? 8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Sonore (van der Glas) bugel
BerichtGeplaatst: 21 jun 2014 08:22 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 okt 2005 08:52
Berichten: 2388
Woonplaats: Hoek van Holland
Delano, Marnix begon te zeggen dat je posts met de goede bedoelingen waren.
Het is dan ook fijn dat je je eigen ervaringen met TS wilde delen, en wilt waarschuwen voor bepaalde aspecten die je persoonlijk niet bevallen . Niks mis mee, in die zin dat het maar steeds duidelijk is dat het ook echt een persoonlijke mening is, een mening die natuurlijk lang niet altijd een feit behoeft te zijn.
Om te voorkomen dat mensen verkeerde conclusies zouden kunnen trekken is het dan ook niet zo vreemd dat Marnix daar even op inhaakt.


Niet altijd makkelijk, maar probeer daar iets meer rekening mee te houden in je (overigens best te waarderen) enthousiasme. :wink:

_________________
http://www.meteohoekvanholland.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Sonore (van der Glas) bugel
BerichtGeplaatst: 25 jun 2014 10:00 
Offline

Geregistreerd: 28 mei 2003 19:27
Berichten: 1076
erikveldkamp schreef:
De goedkoopste bugel die ik een tijdje geleden heb getest was een Main bugel, die je bij Musicallin kan kopen. Die toeter is zijn geld dubbel en dwars waard. Het is min of meer een kopie van een Yamaha bugel die het veelvuldige kost en misschien heeeeeeel iets prettiger speelde. Maar het verschil was miniem, de prijs niet.

http://www.musicallin.nl/main-gelakt-bugel-bugel-bb

Een goedkope Jupiter bugel speelt ook gewoon goed en stemt ook prima, maar die zijn al weer wat duurder dan een Main.

En hoofdpijn heb ik nooit gehad bij bugels, wel bij trompetten.... :wink:

Kijk daar heb ik wat aan, speel al een aantal jaren op de Main bugel als 2e instrument en deel de mening van Erik.
Overigens met dank aan Diederik die me geholpen heeft met de aanschaf.

_________________
Yamaha Xeno 8335RGS.
Bach Stradavarius 37ML, (Vintage, 1978).
Bob Reeves 43M, 43C
JK 1.5 C
Bugel Thomann
JK 1.5 C


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.