trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Tweedehands Trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 apr 2024 08:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 sep 2001 09:51 
Offline

Geregistreerd: 10 sep 2001 09:16
Berichten: 5
Woonplaats: Den Bosch
Ik heb een vraagje; ik wil binnenkort een tweedehands Bach kopen. Heeft iemand mischien tips waar ik op moet letten bij het kopen? Alvast bedankt, <br>Daniel


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 sep 2001 22:05 
Offline

Geregistreerd: 10 sep 2001 22:03
Berichten: 20
Woonplaats: Voorhout
Ja Daniel ik zou in ieder geval een zilveren kopen en zeker geen lak.<br>Om de een of andere duistere reden kan Bach geen goede lak ( ik heb er 1 gehad) maken want die vliegt er werkelijk af.<br>Bij zilver ( ik heb er 2 gehad) heb ik dat probleem nooit gehad!<br>Ook collega muzikanten klagen over de kwaliteit van de lak , sta daar dus niet alleen in.<br>Veel succes met zoeken , er worden er bij e bay.com veel aangeboden overigens!<br>groeten Rene Berghorst


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 sep 2001 09:15 
Offline

Geregistreerd: 10 sep 2001 09:16
Berichten: 5
Woonplaats: Den Bosch
Rene,<br>Bedankt voor de tip!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 sep 2001 16:19 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Hoe ouder je Bach, hoe beter! Kijk niet veel naar schade aan het zilver als de trompet goed aanspreekt en een goeie toon heeft. Het uitzicht is immer niet (echt) belangrijk, een beetje natuurlijk, maar laat het niet het overwicht zijn om de een of andere te kopen. Ik zou niet kopen via E-bay want dan heb je de mogelijkheid niet om het instrument te testen en bij een Bach zou ik dit wel doen. Het is ook geen kilo boter dat je koopt hé...<p>Met vriendlijke groet en succes!<p>Van Heuverswijn Kenny<br>www.hafabranet.be<br>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2001 22:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Waarom wil je persé een Bach?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 sep 2001 08:08 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Even over Bach...je moet ontzettend goed zoeken wil je een echt goede 2e hands Bach vinden...ik zelf heb heel veel geluk gehad met de mijne ( ik heb nog geen instrument gevonden wat beter speelt ) Pas op: Bach is niet meer zo zaligmakend als vroeger. Ga vooral op je eigen gevoel af...ook met testen. Zitten de noten er in ieder register mooi op? Blijft hij comfortabel spelen? Is alles in de kern? Vroeger was Bach legendarisch, nu weten de meesten wel beter al zijn er nog een paar die erg goed dan wel ongeevenaard zijn!!! Probeer iets te vinden wat qua comfort en geluid aansluit bij de muziek die je erop wilt spelen...een instrument is nooit beter dan zijn bespeler.<br>Ach, dit is maar mijn mening; veel succes met zoeken.<br>

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 sep 2001 19:27 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Ga eens kijken voor een bes trompet van Hub van Laar. Deze zijn stukken beter dan de moderne Bachs. Ze kunnen de concurrentie met een oude Bach ook wel aan. Het voordeel van een trompet van Van Laar is, dat hij handgemaakt wordt, zodat er dus veel aandacht aan een instrument wordt besteed. Hij is ontwikkeld met medewerking van o.a. Frits Damrow (trompettist concertgebouw orkest).

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 sep 2001 07:55 
Offline

Geregistreerd: 10 sep 2001 09:16
Berichten: 5
Woonplaats: Den Bosch
Iedereen bedankt voor de reacties; ik heb er veel aan gehad. Uiteindelijk is het toch geen Bach geworden, maar een eigen merk (Challenger) van muziekinstrumenten-handel KoBo in Maarheeze. (die overigens erg aan te raden is, ik ben er erg goed geholpen & ze hebben er verschrikkelijk veel verstand van!)<p>Hij lijkt qua spelen erg veel op een Bach, maar is iets scherper qua klank (maar gezien het feit dat ik nu voornamelijk in een band speel is dat niet verkeerd).<p>Iedereen bedankt voor de reacties!<p>Daniel<br>


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 64 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.