trompet.nl > forum > Toon onderwerp - marktplaatsperikelen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 23:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: marktplaatsperikelen
BerichtGeplaatst: 22 jan 2017 17:35 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Theo van Kampen schreef:
Prachtige gemodificeerde Olds Ambassador. Super intonatie en door het glasparelen en nieuwe lak prachtig veelzijdig geluid.


Tuurlijk...

Het blijft natuurlijk een instappertje van Olds die nu verkocht wordt voor de prijs van wat een goede Mendez of Recording moet opbrengen, totale idioterie


+1


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: marktplaatsperikelen
BerichtGeplaatst: 22 jan 2017 17:58 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Voor jullie wel. Voor mij misschien ook wel. Voor de juiste koper niet.
En anders gaat de prijs vast wel omlaag.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: marktplaatsperikelen
BerichtGeplaatst: 22 jan 2017 18:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Okee. De prijs is inmiddels gezakt. Naar €999,-

Wat kan je nog meer voor leuks aan tweedehands trompetten kopen voor dat geld?
Met een beetje zoeken een Vincent Bach Stradivarius. Of een Getzen model Severinsen, of een Yamaha Xeno of zeker een Yamaha Z. Of een Selmer Radial, of een Conn Connstellation. Allemaal trompetten die toen ze uitkwamen gekwalificeerd werden als 'trompet voor de professional' en niet als aardig ragijzer voor leerlingen met toevallig 't zelfde ventielblok als een Olds Mendez. (op zich niks bijzonders, trompetten worden nu eenmaal modulair gebouwd, een Getzen Capri heeft ook 't zelfde ventielblok als een Eterna)

Ik weet dat een goede trompettist heus wel op een al dan niet opgepimpte Olds Ambassador mooie muziek kan maken alleen weet ik ook -en jij ook- dat een goede trompettist op een instrument dat geklasseerd staat als 'pro horn' beter kan presteren, vandaar dat die gasten allemaal op een 'pro horn' spelen. Net als jij overigens

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: marktplaatsperikelen
BerichtGeplaatst: 22 jan 2017 19:00 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Volgens mij de verkoper van de laatste ambassador een professional.

Maar los daarvan: je kunt nog wel 1000 leuke trompetten noemen voor dat geld. Als die allemaal niet bij je passen en die ene Olds wél. Waarom niet?
Voor dat geld ken ik overigens maar 1 prof die op een Getzen speelt, en dat is nog een piccolo ook. En hij speelt er waanzinnig goed op. Zelfs jaren geleden zijn er volgens mij erg weinig professionals geweest die op een Getzen speelden. Maar dat daargelaten.

De man heeft duidelijk een instrument te koop waar hij (of de vorige eigenaar) enorm veel geld in heeft gestopt om er een beter instrument van te maken, dan de standaard gelakte Ambassador. En dat doe je niet bij een instrument dat voor jou toch niet helemaal past, want dan ben je niet heel slim.
Net als Freddie Oonk. Die steekt een heleboel tijd en geld in het "upgraden" van een ambassador. Vind jij dat belachelijk? Prima, koop het ding niet. Probeer het niet eens. Maar zeur er dan niet over. Want er zal vast iemand zijn voor wie dat instrument prima voldoet. Die voor dat geld een prima toeter zal kopen, waar die nog jaren mee voort kan.
En daar mikken deze verkopers op. Ze mikken niet op jou of Delano. Want jullie zijn overduidelijk bang dat jullie beeld van de Ambassador als beginnerstoetertje aan gort geslagen word.
Een eerlijk vergelijk kun je maken als je erop speelt. Dan weet je of het ding het geld waard is.
En zowel Anne van den Berg als Freddie Oonk zullen je best wat willen laten spelen.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: marktplaatsperikelen
BerichtGeplaatst: 25 jan 2017 20:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
marnix schreef:
Volgens mij de verkoper van de laatste ambassador een professional.


Tuurlijk. Die wil $$$$$$$$$$$ voor die stoffige doos.

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: marktplaatsperikelen
BerichtGeplaatst: 25 jan 2017 21:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
marnix schreef:
De man heeft duidelijk een instrument te koop waar hij (of de vorige eigenaar) enorm veel geld in heeft gestopt om er een beter instrument van te maken, dan de standaard gelakte Ambassador. En dat doe je niet bij een instrument dat voor jou toch niet helemaal past, want dan ben je niet heel slim.


Effe van 't net geplukt:

The Olds Ambassador was designed and manufactured by F.E. Olds, and was specifically aimed at the student market. It was the entry level horn. Olds only had one standard for valves, so the valves you find in an Ambassador are as good as their top of the line horns. The rest of the horn is purely student, it has heavier bracing, more solid construction to take the knocks that you can expect with kids. The valves are what make them desirable, and then some Pro players have used them and continue to play them, and if maintained well, the valves will last a long time

Lijkt me inderdaad niet echt slim om een studietoeter zo op te pimpen. Waarschijnlijk staat ie daarom nu in de verkoop. Een instrument dat zo geweldig en door al dat gepimp zo persoonlijk geworden is zet je natuurlijk niet op Marktplaats.
Nu nog even de investering zien terug te verdienen met een lulverhaal :D

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: marktplaatsperikelen
BerichtGeplaatst: 25 jan 2017 22:24 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Maar ondertussen, heb je nu al op dat instrument gespeeld, zodat je je negatieve, cynische commentaar ook van feitelijke ervaring kunt voorzien.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: marktplaatsperikelen
BerichtGeplaatst: 27 jan 2017 05:00 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Marnix, het gaat er niet om dat ik bang ben dat die studie toeter nu opeens geweldig klinkt, het is meer dat als je veel geld en energie in een restauratie steekt ik dat alleen zou doen bij iets bijzonders voor wat Olds betreft denk ik dan aan een Recording of een Mendes. Zelfs dan kan je er niet op rekenen dat die kosten kunt terug verdienen. Verder heb ik het idee dat het helemaal niet zo slim is een LA Olds zo te pimpen, origineel zijn ze vaak gewilder. Ik heb veel meer ervaring met de Olds cornetten dan met de trompetten maar ik zou bij een Ambassador trompet toch niet snel aan zwaardere doppen denken. Maar aan het eind kanjij gelijk hebben, misschien speelt dat ding als een trein.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.