marnix schreef:
Waarom denk je dat er zogenaamde 'professionele' instrumenten bestaan, en waarom denk je dat er zoveel professionals op spelen?
Het label professional zegt over het algemeen: meer geld, want meer ontwikkelingstijd, ontwikkelingskosten (want er moet ten slotte een beter instrument dan gemiddeld uitkomen), meer kwaliteit, nieuwe bouwmethoden, nieuwe bouwmiddelen, etc. etc. etc.
Klopt helemaal. Professionals spelen op kwalitatief de beste instrumenten maar dat wil niet zeggen dat iedere trompettist automatisch beter uit de voeten kan met een zgn. pro horn dan met een instrument dat -iets- lager staat in de rangorde.
Da's toch iets om in je achterhoofd te houden, zeker als het te besteden geld niet oneindig is
marnix schreef:
Overigens, en dat als persoonlijke noot naar jou, lieve Theo, hoe kan het in vredesnaam zo zijn, dat jij nog niet de Getzen Proteus (welke door Getzen zelf als intermediate bestempeld wordt, maar die ik bijna gekocht had destijds bij Hans) hebt gekocht? Een pracht van een toeter, voor een schappelijke prijs, die wel 1000 keer zo mooi speelt als de door jou zo aanbeden Eterna 700. Ik had eigenlijk verwacht dat juist jij wel zo'n Proteus zou hebben gekocht.
Dat ik niet voor de Proteus ben gegaan is omdat ik de 700 veel makkelijker vind spelen èn omdat ik mijn 70's Vincent Bach Stradivarius 180-37 nog altijd in bezit heb en dà à r gaat die Proteus niet overheen.
_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-
www.luxuriamusic.com