trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Suggesties?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 12:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Suggesties?
BerichtGeplaatst: 08 dec 2015 15:32 
Offline

Geregistreerd: 03 feb 2003 10:20
Berichten: 429
Woonplaats: Gouda
brassheavy schreef:
Schagerl Mnozil Brass of de Schagerl James Morrison Academica serie. Prima trompetten in de prijsklasse 1100 - 1450,- ( gelakt of verzilverd)

http://www.atelierpfeiffer.nl

Niet iedereen hoeft op een Bach of VLaar te spelen om mooi muziek te maken. Tenzij je het geld ervoor over hebt of een mooie tweedehands kunt vinden.


Yep. Die heb ik dus ook. Zou ik echt wel even proberen.

_________________
Trompet: Schagerl SP-S Mnozil Brass / Bob Reeves 1,5c classical
Cornet: Olds Ambassador 1978-1979 / Bob Reeves 1,5c classical
Bugel: Yamaha 631 / Curry 3FL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Suggesties?
BerichtGeplaatst: 08 dec 2015 21:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jan 2013 12:14
Berichten: 24
Woonplaats: blankenberge west-vlaanderen en adegem (bij eeklo) oost-vlaanderen België
Bedankt iedereen voor de antwoorden!

Na wat navragen bij m'n dirigenten en leraar zou ik direct een professionele trompet willen nemen. Het zal dan waarschijnlijk een Yamaha Xeno worden of een Courtois Evolution IV. (nog ff bekijken wat het beste speelt) Het enigste probleem zal dan m'n budged worden. Dit weekend eens praten met m'n ouders of ik hem op afbetaling van hen kan krijgen. (of een deel als nogal duur verjaardagscadeau je weet maar nooit ;) ) En met wat steun van m'n leraar komt dat wel goed. ;)

_________________
Gr. Ken
.
http://verenigdevrienden.wordpress.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Suggesties?
BerichtGeplaatst: 09 dec 2015 08:48 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Warre schreef:
Hallo Marnix,

Ik heb wat opgezocht en heb een uitspraak van Brett Getzen gelezen op een forum.
Volgens hem hebben de verschillend gemaakte bekers wel degelijk andere eigenschappen , maar niet spectaculair.
Hij zegt ook dat het geen kwestie van beter of slechter is.

Verder heb ik gelezen dat er heel dure top-trompetten zouden zijn met bekers uit 2 stukken.
Onder andere Eclipse , Monette , Taylor...

Is het verantwoord om haast 800 Euro meer uit te geven voor een identieke trompet , maar met beker uit 1 stuk ?

Warre.


Zoals je wel begrepen zal hebben; ik ben het met Brett Getzen eens. Er zijn meer zaken die een trompet tot een trompet maken, dan alleen de wijze waarop een beker gevormd is.

Of dat verantwoord is, moet ieder voor zich uitmaken. Ik vind het onverantwoord om de zoektocht te beperken tot 2 modellen van Yamaha. Want met dat budget is er zoveel meer mogelijk dan alleen maar die twee Yamaha trompetjes, die beiden niet tot de toplijn van Yamaha horen.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Suggesties?
BerichtGeplaatst: 09 dec 2015 17:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
kendecleer schreef:
Het enigste probleem zal dan m'n budged worden...


Na zo'n beetje àlle professionele trompetten die op de markt zijn verschenen in de loop der decennia te hebben geprobeerd kwam ik uit op een zgn 'intermediate' instrument: Getzen Eterna 700.

Dat een trompet 't label 'Professional' meekrijgt wil niet zeggen dat zo'n instrument ook daarom 't beste werkt voor jou. Gewoon alles proberen en de lekkerste kiezen, wat er ook voor labeltje aanhangt

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Suggesties?
BerichtGeplaatst: 10 dec 2015 13:55 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Theo van Kampen schreef:
kendecleer schreef:
Het enigste probleem zal dan m'n budged worden...


Na zo'n beetje àlle professionele trompetten die op de markt zijn verschenen in de loop der decennia te hebben geprobeerd kwam ik uit op een zgn 'intermediate' instrument: Getzen Eterna 700.

Dat een trompet 't label 'Professional' meekrijgt wil niet zeggen dat zo'n instrument ook daarom 't beste werkt voor jou. Gewoon alles proberen en de lekkerste kiezen, wat er ook voor labeltje aanhangt


Waarom denk je dat er zogenaamde 'professionele' instrumenten bestaan, en waarom denk je dat er zoveel professionals op spelen?

Ik wed dat jij nog niet op de helft van alle zogenaamde professionele instrumenten gespeeld hebt, die in de loop der decennia op de markt zijn verschenen. En met echt gespeeld bedoel ik langdurig, en serieus. :wink:

Het label professional zegt over het algemeen: meer geld, want meer ontwikkelingstijd, ontwikkelingskosten (want er moet ten slotte een beter instrument dan gemiddeld uitkomen), meer kwaliteit, nieuwe bouwmethoden, nieuwe bouwmiddelen, etc. etc. etc.

Je laatste zin: "Gewoon alles proberen en de lekkerste kiezen, wat er ook voor labeltje aanhangt" is de beste, en meteen ook de meest gevaarlijke. Want zoals ik begrepen heb, is Ken pas 16, nog lang niet zo ervaren, en kan met deze zin vreselijk verdwalen in het bos dat trompetbouwer heet.
Dus daar zou je aan toe moeten voegen: met je docent.

Overigens, en dat als persoonlijke noot naar jou, lieve Theo, hoe kan het in vredesnaam zo zijn, dat jij nog niet de Getzen Proteus (welke door Getzen zelf als intermediate bestempeld wordt, maar die ik bijna gekocht had destijds bij Hans) hebt gekocht? Een pracht van een toeter, voor een schappelijke prijs, die wel 1000 keer zo mooi speelt als de door jou zo aanbeden eterna 700. Ik had eigenlijk verwacht dat juist jij wel zo'n Proteus zou hebben gekocht. 8)

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Suggesties?
BerichtGeplaatst: 10 dec 2015 15:41 
Offline

Geregistreerd: 14 okt 2014 19:00
Berichten: 79
Woonplaats: Baarn
misschien een suggestie??

en voor mn Eigen nieuwsgierigheid!!

Carol Brass claimt proffesionele trompetten te maken, ik speel zelf op een CTR-5000L-YST-L , wat een kopie zou zijn van een Bach Stradivarius 37.
ik ben erg tevreden met deze trompet, maar kan niet inschatten of de vele positieve reviews (ook van gesponsorde proffesionals) met een korrel zout moeten worden genomen.

is er hier iemand met ervaring die op zo'n "proffesionele?" carol brass heeft gespeeld?

nadeel (als je uit Belgie komt) de Nederlandse dealer zit in Friesland.
nog een nadeel: zo'n instrument is veel minder waarde-vast als een "topmerk".


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Suggesties?
BerichtGeplaatst: 10 dec 2015 15:58 
Offline

Geregistreerd: 30 dec 2013 18:31
Berichten: 29
het laatste argument kan je schrappen denk ik....
Bach LT 180-37 ML Stradivarius bij thomann 3429 euro
als je hem na 10 jaar verkoopt voor 2500... schrijf je 929 af
De Carol Brass kost daar 529....

Ja hij blijft meer waard, maar je "verlies" is groter

_________________
Vincent Bach Strad 43ml
Pic. Bach Artisan
oh..ja... Bach 5C megatone ... zo op de leadpipe was toch te lastig....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Suggesties?
BerichtGeplaatst: 10 dec 2015 17:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2002 09:57
Berichten: 524
Woonplaats: Zuid-Beijerland
Peter, ook jouw antwoord ligt iets anders:

Ik kocht mijn eerste Bach bij Adams in 1997 omgerekend voor 1500 euro.
Als ik hem nu had moeten verkopen weet ik zeker dat ik er 1250 voor had kunnen krijgen. En misschien nog wel meer want je kan met geen mogelijkheid aan een 2e hands Bach komen momenteel.(ik ben heel zuinig op mn instrumenten)

_________________
www.qwark.nl


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.