trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Top-trompet versus non-top?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 26 apr 2024 18:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Top-trompet versus non-top?
BerichtGeplaatst: 21 dec 2015 15:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Warre schreef:
Maarrr,
Gisteren heb ik (slechts) 5 minuten op een Bach Strad kunnen blazen.
Ik ben niet achterover gevallen van verbazing of "wow" gevoel...


Een L boring Bach met 72 beker speelt heel anders als een ML met 37 beker. De "wow" factor zal je pas echt kunnen meten als je een Vincent Bach model probeer die qua bouwwijze overeenkomt met de Yamaha die je nu bespeel. + dan moet dat instrument ook nog 's in goede staat zijn: Het maakt nogal wat uit of een instrument van binnen schoon is of niet.
Willicht nog 's proberen?

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Top-trompet versus non-top?
BerichtGeplaatst: 21 dec 2015 22:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 nov 2003 15:58
Berichten: 563
In de loop der jaren heb ik al heel wat top en niet-top geprobeerd en voor kortere of langere tijd bespeeld. Het is maar wat bij je past inderdaad, maar je hoeft niet perse de hoofdprijs neer te tellen voor een goed instrument. Op dit moment ben ik heel gelukkig met een CarolBrass Balanced van rond de 1200 Euro. CarolBrass is een Taiwanees familiebedrijf dat erg mooie instrumenten maakt voor erg weinig geld. Ik heb al heel wat goeie CB's in handen gehad, en ze hebben voor elk wat wils. Niet alles bevalt me, maar dat lijkt me logisch.
Ik kom van een Kanstul 1500A die ongeveer het driedubbele kost. Heerlijke trompet, hoor, daar niet van, maar als je de vergelijking met schoenen nog even doortrekt: soms wil je ook wel eens andere schoenen aan. Dat zit dan weer lekker en glimt zo mooi :-). Vóór die Kanstul had ik een Van Laar B8. Ook helemaal niks mis mee, maar weer een andere klankkleur waar ik op dit moment niet zoveel mee kan. De CarolBrass is in ieder geval een relatief goedkoop instrument dat heel professioneel aanvoelt en lekker vet en helder klinkt. Mooi gebouwd, maar het zal zich uitwijzen of het na een paar jaar nog zo uitziet.

_________________
http://www.bertlochs.com
http://www.braskiri.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Top-trompet versus non-top?
BerichtGeplaatst: 22 dec 2015 11:55 
Offline

Geregistreerd: 09 jan 2006 00:24
Berichten: 336
Woonplaats: Eindhoven
Mijn eerste post weer na een paar jaar weg te zijn geweest!
met veel interesse dit topic gelezen en ook ik ben "slechts" een amateur. Dat neemt niet weg dat ik best veeleisend ben tav het materiaal waarop ik speel en ik moet Marnix gelijk geven in die "Wow factor" Die moet je absoluut niet zoeken bij Bach. En om heel eerlijk te zijn.. de Bachs van nu zijn niet meer van de kwaliteit als die van 20 jaar geleden, hoewel ik sterk de indruk heb dat de kwailteit na jaren weer in de lift zit nu.
Die "Wow factor" had ik wel heeeel erg toen ik voor het eerst op mijn Taylor speelde en dat werd nog eens dunnetjes overgedaan toen ik een paar jaar later op een Romeo Adaci (god hebbe zijn ziel) Shark No9 speelde.... Dat zijn toeters waaraan je merkt dat ze met vakmanschap en veel kennis in elkaar zijn gezet.De heren van Laar en Adams zijn beiden ook in staat om toeters van dat niveau te bouwen, maar al dat moois heeft natuurlijk wel zijn prijs.
Ik ga niet alle €200,- toeters over 1 kam scheren maar wat mij betreft is goedkoop al heel snel duurkoop!

_________________
Taylor Chicago 46V
Romeo Adaci Shark No.9
Stomvi Master
Smith & Watkins
Bach Strad 72*


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Top-trompet versus non-top?
BerichtGeplaatst: 22 dec 2015 13:54 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5019
Taylor, Adacy, Hans had vroeger best wel veul dingetjes die een behoorlijke Wow uit mijn mond kregen.

Adaci dood? Das nieuws... Zonde prima bouwer...

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Top-trompet versus non-top?
BerichtGeplaatst: 22 dec 2015 15:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 nov 2003 15:58
Berichten: 563
Klopt, Marnix. Ik heb bij hem voor het eerst (en het laatst: echt onbetaalbaar voor mij destijds) op een Straub gespeeld. Toen had ik ook sterk een wow-gevoel. Dat heb ik met Van Laar bugels ook heel sterk gehad, de trompetten ook, maar vooral eigenlijk echt de allereerste keer dat ik erop speelde, bij de Van Laar die ik uiteindelijk kocht toch iets minder, alhoewel ik er met veel plezier op heb gespeeld. De laatste keer dat ik dit had was afgelopen jaar op de beurs in Frankfurt met een Galileo Giolo, een 'simpele' Bach 72 (ik heb Bach lang verguisd, maar deze speelde echt supermakkelijk en klonk als een klok) en mijn huidige trompet de CarolBrass Balanced. Gezien de prijs is de laatste het geworden, maar die Galileo bleef lang hangen. Even de loterij winnen dan maar.

Meer on-topic: Main Mediate is geen slechte keus. Die doet het lang goed voor weinig geld. 250? Speelt hartstikke lekker. En toch ook weer: de begintoeter van CarolBrass de CTR-1000 (o.i.d.) was echt een verrassing. 300 piek voor een toptrompetje.

En nog meer on-topic: dure instrumenten zijn natuurlijk lang niet altijd geweldig. Ik heb op de beurs op Inderbinen gespeeld, 10000 piek, ik werd daar niet warm van, eerder koud. Niet fijn. Ook Taylor heeft mijn hart nooit kunnen stelen, en de duurdere Yamaha's 8000 en 9000 serie zijn niks voor mij. natuurlijk allemaal heel persoonlijk. Objectief gezien allemaal goeie toeters, maar wow? Nee.

_________________
http://www.bertlochs.com
http://www.braskiri.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Top-trompet versus non-top?
BerichtGeplaatst: 22 dec 2015 16:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2007 16:18
Berichten: 155
Woonplaats: Eindhoven
Ik heb van alles en nog wat geprobeerd als ijverig amateur, maar geen eenduidige relatie tussen prijs en kwaliteit kunnen ontdekken :

- Bach stradivarius, niets voor mij
- van Laar, alleen die met reversed leadpipe, heel goed
- Galileo Jooleo, jaren met veel plezier op gespeeld, echt wow !!
- yamaha 6345, fijne trompet;
- Martin Magna (1965 ) heel fijn, ook wow
- Taylor, uitgeprobeerd op de Messe, niks voor mij
- Straub, idem dito
- Roy Benson, type Charli Green, heel aardig, mar geen topper (per stuk zijn ze nogal verschillend, buislengte klopt niet altijd.......0
- Nu :Kanstul 925 met roodkoperen beker (ben zeer gecharmeerd van deze bouwer;
- Bugel XO, super instrument, echt wow

Waarschijnlijk nog wel wat vergeten. Als ik opnieuw wat mocht kiezen zou ik gaan voor Kanstul, maar zelf uitproberen blijft essentieel !

_________________
zondr lelijk bestaat geen mooi


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Top-trompet versus non-top?
BerichtGeplaatst: 22 dec 2015 17:00 
Offline

Geregistreerd: 09 jan 2006 00:24
Berichten: 336
Woonplaats: Eindhoven
marnix schreef:
Taylor, Adacy, Hans had vroeger best wel veul dingetjes die een behoorlijke Wow uit mijn mond kregen.

Adaci dood? Das nieuws... Zonde prima bouwer...


Klopt Marnix.... In Augustus gestorven. En idd.. hij kon Trompetten bouwen. Reden temeer om mijn Shark te houden nu denk ik.

_________________
Taylor Chicago 46V
Romeo Adaci Shark No.9
Stomvi Master
Smith & Watkins
Bach Strad 72*


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Top-trompet versus non-top?
BerichtGeplaatst: 23 dec 2015 10:24 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 okt 2005 08:52
Berichten: 2388
Woonplaats: Hoek van Holland
Welkom terug, Henry!

Tsja, die Wow -factor.... Ik had het dus toen ik in augustus jl naar Pfeiffer ging voor een gigbag.
Je ziet daar dan een trompet liggen met lichtblauwe strepen..... vreemd, is dat zo gespoten? ...nee het blijken beschermstrips te zijn die je er na aankoop aftrekt.
FF proberen maar die toeter... en je valt er helemaal voor.
En dan zie je dat het een Schagerl is: Schagerl James Morrison ML GMS
Bij Schagerl dacht ik eerder aan "Drehventil-trompete" :D
Ben nu de trotse bezitter van deze magnifieke toeter. De 2.710 euro dubbel en dwars (voor mij) waard.

Met Bert Lochs eens dat Carol Brass voor niet teveel geld heel mooie toeters levert.
Ik gebruik (misbruik) een Carol Brass CTR 2000HYSS ( te koop rond 330 euro) voor op straat en in de vakantie, maar ben steeds weer verbaasd als ik hem weer eens pak wat hij te bieden heeft voor zo weinig geld.

_________________
http://www.meteohoekvanholland.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.