trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bach trippeltest.
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2024 16:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Bach trippeltest.
BerichtGeplaatst: 14 maart 2016 11:01 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Ik moet zeggen dat ik de reactie van Marnix wel begrijp.Heeft hij eindelijk drie van die toeters in huis (wie kan hem dat als particulier nazeggen?), doet zijn best en krijgt dan van die zogenaamd wetenschappelijkachtige, statistische kritiek. Ik kan me de tests van Erik Veldkamp hier en op zijn site herinneren. Die gebruikte (zo ver ik me herinner) ook maar één exemplaar voor testen. Nooit kritiek op gehoord. Bovendien zorgt Conn-Selmer er maar voor dat toeters, voorzien van een dusdanig prijskaartje, maar in orde zijn.
Verder gisteren op de Trumpetparty de commercial Bach in mijn handen gehad.
Helaas maar kort temidden van een hoop herrie dus ik moest snel een eerste indruk formuleren.
Erg mooi toetertje, het was de ML versie gelakt, klonk puik, veel ronder dan ik verwacht had, heel goed gebouwd (ja trompetvos, maar één exemplaar maar wel een goede in ieder geval), mooi valveblock in twee kleuren, mooie bronzen beker, zag er goed uit. Misschien prijzig maar wel marketingtechnisch een erg goed produkt in dit segment zo op het eerste gezicht. Was er idd erg nieuwsgierig naar. Ben nog benieuwder naar de lb versie.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bach trippeltest.
BerichtGeplaatst: 21 maart 2016 17:14 
Offline

Geregistreerd: 28 mei 2003 19:27
Berichten: 1076
marnix schreef:
trumpetvos schreef:
marnix schreef:
Ik heb ook nergens iets anders beweerd, beste man. Dus wederom: wat is je punt? Sommige mensen vinden het leuk om het te lezen.
Als je iets wil toevoegen post dan zelf iets van een impressie, dat voegt meer toe dan je geneuzel.

Mijn punt is dat je testje niet zoveel zeggend is als jij ons wilt doen geloven.
Wel aardig blijven he Marnix, het is immers een discussieforum.
Graag iets meer respect voor medeforumers :)


En daar ga je de fout in. Ik wil helemaal niet iets doen geloven.
Ik geef mijn ervaringen weer, zoals ik ze opdeed met deze drie trompetten. Ik zeg daarbij dat het mijn mening is (en tja, die mening is gebaseerd op een heel aantal jaren beroepsmatige ervaring, verkregen na lessen bij onder meer Frits Damrow, Peter Masseurs, Theo Wolters, en masterclasses van Bobby Shew, Jens Lindemann, Malcolm McNab, Wolfgang Guggenberger e.a). En of die mening veelzeggend is, dat moet ieder maar voor zich uitmaken. Waarschijnlijk niet, want zoveel wensen zoveel smaken. Maar ik denk dat ik erg goed kan oordelen of een instrument lekker speelt, goed speelt, en goed in elkaar zit. En dat heb ik hier gedeeld. Want daar is het een forum voor. Daar deel je dit soort dingen.

En als jij continu als doel hebt om mijn mening (waarvan ik tot 4 keer toe aangeef dat het om een SUBJECTIEVE mening gaat) omlaag te praten, want dat is je doel, door daar heel de tijd op te hameren, dan moet je je afvragen waarom je zo graag mijn respect wil.

Stop met neuzelen. Of voeg zelf iets toe waar anderen leesvoer aan hebben.
Of sla mijn posts over, als je zo graag wil "bewijzen" dat mijn ervaringen niet veelzeggend zijn. Want eerlijk gezegd: met je geneuzel wil je wel mijn respect, maar zelf iets constructiefs toevoegen, doe je niet. Integendeel.

Ok Marnix.
Na mijn eerste goed bedoelde post reageer jij nog al defensief door alles te quoten en daar minder vriendelijke opmerkingen bij te plaatsen..
In deze post ben je net zo defensief en beticht mij van neuzelen.
Ik heb een opmerking geplaatst omdat dit nou eenmaal een discussieforum is maar blijf wel correct in mijn taalgebruik.
Ik ben het met Kees eens dat het nivo van de discussies wel wat beter kan..
Daarmee is het al te vaak mis gegaan hier op dit forum.
Verder blijf ik bij het standpunt en vooral als het om Bach gaat het test resultaat alllen geldt voor die trompet die je heb bespeeld en hetzelfde type maar dan een andere kompleet anders aan kan voelen.

_________________
Yamaha Xeno 8335RGS.
Bach Stradavarius 37ML, (Vintage, 1978).
Bob Reeves 43M, 43C
JK 1.5 C
Bugel Thomann
JK 1.5 C


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bach trippeltest.
BerichtGeplaatst: 21 maart 2016 17:25 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Je neuzelt nog steeds.

Beter ga je zelf wat instrumenten bespelen, en je ervaringen weergeven.

Of niet. Maar ik opende dit topic niet omdat ik vind dat mijn mening objectief is, maar gewoon om ervaringen te delen. Dan is het totaal onnodig om die ervaringen als 'niet zo veelzeggend' weg te zetten.

En hierbij laat ik het. Topic was goedbedoeld. Jammer dat je het kapot moest zeiken.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bach trippeltest.
BerichtGeplaatst: 21 maart 2016 21:39 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 okt 2005 08:52
Berichten: 2388
Woonplaats: Hoek van Holland
Jammer dat het zo moest lopen, een slotje erop dan maar.

Op het Duitse forum heb je regelmatig testberichten van de forummers, ik juich dat eigenlijk best toe.
http://www.trompetenforum.de/TF/viewfor ... 8b42dd0220

_________________
http://www.meteohoekvanholland.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.