trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bach trippeltest.
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 14:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Bach trippeltest.
BerichtGeplaatst: 10 maart 2016 16:43 
Offline

Geregistreerd: 28 mei 2003 19:27
Berichten: 1076
marnix schreef:
trumpetvos schreef:
Altijd leuk die testjes,
Dank. Ik vind het ook leuk om te doen. En zelfs om ze te delen.

trumpetvos schreef:
maar het blijft persoonlijk.
Ik weet zeker dat ik in de allereerste alinea al schreef dat het persoonlijk is, en dat zelf testen nog altijd het beste is. Dus wat is precies je punt? Behalve mij gelijk geven.

trumpetvos schreef:
Bovendien zou je dan van ieder model ook nog meerdere moeten gaan testen,
Wat bedoel je precies met bovendien? In dit geval had ik beschikking over de voorgenoemde instrumenten. En niet meer. Nu had ik van Sliedrecht naar Adams kunnen rijden, maar die tijd had ik niet. Ik heb dus niet zozeer een vergelijkend waren onderzoek gedaan, maar gewoon getest en opgeschreven wat ik van die specifieke toeters vond.

trumpetvos schreef:
3 x3 bijvoorbeeld.

Goed idee man! Ga jij het doen? En kom je dat dan hier melden?


Ook jij weet goed dat de verschillen onderling erg groot kunnen zijn vooral bij Bach.
Wat je dan aantoont om van 3 verschillende types elk maar 1 uit te testen weet ik niet.
3 andere testen maar wel weer dezelfde types zou zomaar een ander resultaat kunnen opleveren.
Wat je nu uiteindelijk aan wil tonen weet ik niet, de uitslag geldt alleen voor jou en voor de 3 die je hebt uitgetest.

_________________
Yamaha Xeno 8335RGS.
Bach Stradavarius 37ML, (Vintage, 1978).
Bob Reeves 43M, 43C
JK 1.5 C
Bugel Thomann
JK 1.5 C


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bach trippeltest.
BerichtGeplaatst: 10 maart 2016 17:59 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Ik heb ook nergens iets anders beweerd, beste man. Dus wederom: wat is je punt? Sommige mensen vinden het leuk om het te lezen.
Als je iets wil toevoegen post dan zelf iets van een impressie, dat voegt meer toe dan je geneuzel.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bach trippeltest.
BerichtGeplaatst: 10 maart 2016 20:50 
Offline

Geregistreerd: 05 feb 2016 07:37
Berichten: 114
Woonplaats: Beinsdorp
Dank jullie wel, ga kijken of ik dan genoeg opgeknapt ben omdaar naartoe te kunnen gaan. Ben zondag bij de trompetparty, ff met Jan overleggen die zal daar wel elke keer naartoe gaan. Hij zal wel tips hebben voor me.
Top, erik

_________________
Trompet Calicchio 3U9
Brasspire unicorn 750 BS
Bob Reeves 43S692S
Bob Reeves 41SV692S

Caroll Brass CFL 6200 RSS
Bugel First Brass FBT 33ST
Bob Reeves 43FE
en nog een aantal mondstukken in de koffer.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bach trippeltest.
BerichtGeplaatst: 13 maart 2016 11:54 
Offline

Geregistreerd: 28 mei 2003 19:27
Berichten: 1076
marnix schreef:
Ik heb ook nergens iets anders beweerd, beste man. Dus wederom: wat is je punt? Sommige mensen vinden het leuk om het te lezen.
Als je iets wil toevoegen post dan zelf iets van een impressie, dat voegt meer toe dan je geneuzel.

Mijn punt is dat je testje niet zoveel zeggend is als jij ons wilt doen geloven.
Wel aardig blijven he Marnix, het is immers een discussieforum.
Graag iets meer respect voor medeforumers :)

_________________
Yamaha Xeno 8335RGS.
Bach Stradavarius 37ML, (Vintage, 1978).
Bob Reeves 43M, 43C
JK 1.5 C
Bugel Thomann
JK 1.5 C


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bach trippeltest.
BerichtGeplaatst: 13 maart 2016 17:02 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
trumpetvos schreef:
marnix schreef:
Ik heb ook nergens iets anders beweerd, beste man. Dus wederom: wat is je punt? Sommige mensen vinden het leuk om het te lezen.
Als je iets wil toevoegen post dan zelf iets van een impressie, dat voegt meer toe dan je geneuzel.

Mijn punt is dat je testje niet zoveel zeggend is als jij ons wilt doen geloven.
Wel aardig blijven he Marnix, het is immers een discussieforum.
Graag iets meer respect voor medeforumers :)


En daar ga je de fout in. Ik wil helemaal niet iets doen geloven.
Ik geef mijn ervaringen weer, zoals ik ze opdeed met deze drie trompetten. Ik zeg daarbij dat het mijn mening is (en tja, die mening is gebaseerd op een heel aantal jaren beroepsmatige ervaring, verkregen na lessen bij onder meer Frits Damrow, Peter Masseurs, Theo Wolters, en masterclasses van Bobby Shew, Jens Lindemann, Malcolm McNab, Wolfgang Guggenberger e.a). En of die mening veelzeggend is, dat moet ieder maar voor zich uitmaken. Waarschijnlijk niet, want zoveel wensen zoveel smaken. Maar ik denk dat ik erg goed kan oordelen of een instrument lekker speelt, goed speelt, en goed in elkaar zit. En dat heb ik hier gedeeld. Want daar is het een forum voor. Daar deel je dit soort dingen.

En als jij continu als doel hebt om mijn mening (waarvan ik tot 4 keer toe aangeef dat het om een SUBJECTIEVE mening gaat) omlaag te praten, want dat is je doel, door daar heel de tijd op te hameren, dan moet je je afvragen waarom je zo graag mijn respect wil.

Stop met neuzelen. Of voeg zelf iets toe waar anderen leesvoer aan hebben.
Of sla mijn posts over, als je zo graag wil "bewijzen" dat mijn ervaringen niet veelzeggend zijn. Want eerlijk gezegd: met je geneuzel wil je wel mijn respect, maar zelf iets constructiefs toevoegen, doe je niet. Integendeel.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bach trippeltest.
BerichtGeplaatst: 13 maart 2016 17:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29
Berichten: 2236
Woonplaats: Amsterdam
... ik vind de testresultaten van Marnix erg interessant. Ik vraag mij na al het commentaar van Trompetvos af wat híj een goede trompetten-test vindt.... heb je er ooit één gelezen die jou wel bevalt?

_________________
http://www.KLMorkest.nl
https://www.KLMpartyband.nl
http://www.BringitBack.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bach trippeltest.
BerichtGeplaatst: 13 maart 2016 19:02 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Dank je Ruli.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bach trippeltest.
BerichtGeplaatst: 14 maart 2016 10:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2007 16:18
Berichten: 155
Woonplaats: Eindhoven
Elke serieuze test geeft zinvolle informatie, maar het blijft altijd belangrijk om zelf te (be-)oordelen. De mening en bevindingen van anderen kunnen wel richtinggevend zijn en mede helpen je zoekpad uit te stippelen.

Over het nivo van de discussies binnen dit forum ben ik minder enthousiast. Misschien eens een bokswedstrijd organiseren om alle frustraties weg te
kloppen ?

_________________
zondr lelijk bestaat geen mooi


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.