trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Goede wijn behoeft geen krans?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2024 08:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Goede wijn behoeft geen krans?
BerichtGeplaatst: 11 mei 2016 16:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2007 16:18
Berichten: 155
Woonplaats: Eindhoven
Warre schreef:
We raken er niet uit met de korte antwoorden.

Er moet toch een manier zijn om semi beginnelingen en beetje gevorderden op een kernachtige wijze diets te maken , hoe een trompet inschatten?
Teneinde tot rationele wijze te kiezen voor aanschaf?

Iemand moetdat hier toch kunnen?


Op deze vraag zijn in dit forum al vele verstandige adviezen gegeven. En op een concrete vraag gebeurd dit weer. Overigens hadden de trompettisten van het voormalige Brabants Orkest C trompetten van Inderbienen ontdekt. Geweldig !! Maar na een maand toch teruggestuurd omdat er heftige kaakproblemen ontstonden. Moet je dan zo'n trompet (die in de momentopname geweldig scoort) aanbevelen ?

_________________
zondr lelijk bestaat geen mooi


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Goede wijn behoeft geen krans?
BerichtGeplaatst: 12 mei 2016 08:12 
Offline

Geregistreerd: 26 okt 2015 14:33
Berichten: 203
Ik verkneukel me helemaal niet over de uitslag van blindtesten.

Maar ik heb een sterk vermoeden dat er (relatief) goedkope trompetten bestaan die te vergelijken zijn met de top.
Ik beken, niet door eigen ervaring .. louter door info op het web.

Voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=GpBWsZwDpqY
Een prof (USA) die letterlijk zegt dat de Getzen 490 even goed is als toptrompetten.

Misschien ga ik ooit op kooptocht naar een extra goede trompet.
Maar als het in een winkel is zal ik mijn Yam Allegro meenemen en zij aan zij vergelijken met de kandidaten.
En die moeten dan echt beter zijn , anders leg ik geen 3000 Euro neer.

Delano schreef:
" maar als je je Allegro'tje naast een Yammie Chicago houdt ga je schrikken mbt het verschil "

Is dat zo ??
Aangaande constructie kan ik me het niet voorstellen..

Dus het zijn dus de klank en de speeleigenschappen die enorm verschillen?

Kunnen jullie dit bevestigen en toelichten?

Warre.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Goede wijn behoeft geen krans?
BerichtGeplaatst: 12 mei 2016 10:46 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Tja, jij praat over onafhankelijk, blind testen enz.
Weet je wat er onder zijn teksten op TH en TM staat?

Nick Drozdoff - Getzen Endorsing Artist

Zie hier:

http://www.trumpetmaster.com/vb/f139/ge ... 60615.html

Overigens bouwt Getzen erg goede intermediates tegen lage prijzen, dat is bekend. Olds deed dat ook, kwalitatief uitstekende toeters bouwen voor weinig geld, ging daar alleen failliet aan.
Verder begrijp ik je beweegredenen nog steeds niet, je hebt een sterk vermoeden enz. Wat een raar soort achterdocht en rancune. Ik zou hier het woord boers voor willen gebruiken (zoals je weet heeft God de Heer uit turf, jenever en achterdocht de Drentse boer gewrocht).
Om eens een parallel uit de bouwwereld te gebruiken: je kunt heel goed een gaatje boren met een Black&Decker boor vd Gamma. Dat gaatje is echt precies hetzelfde als het gaatje dat je boort met een minimaal 2 x zo dure Dewalt boor. Toch ken ik geen professionele bouwjongens die hun Dewalt of Makita hebben vervangen door een B&W.
Verder vind ik (en met mij anderen hier vermoed ik) het prima tot uitstekend dat jij de komende jaren op de Allegro's en Getzen Capri's blijft spelen. Zal best prima gaan. Ik kijk alleen een deurtje verderop als jij dat tenminste goedvindt.(anders ook).
En de Yamaha's Artist trompetten zijn griezelig goede orkestmachines.
Overigens als je 1 minuut mijn Henri Selmer Concept TT in je handen houdt weet je het verschil tussen....

Disclaimer: er zijn wel een aantal goedkope trompetten, cornetten en flugelhorns te vinden die heel aardig tot goed spelen.


Laatst bijgewerkt door delano op 12 mei 2016 10:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Goede wijn behoeft geen krans?
BerichtGeplaatst: 12 mei 2016 10:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2007 16:18
Berichten: 155
Woonplaats: Eindhoven
Wel Warre, je zou er concreet het volgende over kunnen zeggen:

1.De constructie heeft invloed op de speeleigenschappen (zoals reversed leadpipe, de boring, het conisch verloop, vorm stembuis, verzwaringen en verstevigingen). Het is zeer individueel wat een speler het best bevalt;
2. Het materiaal en afwerking heeft invloed op de klank (allerlei legeringen en afwerkingen);
3. Er zijn trompetten met misschien een opvallende prijs-prestatieverhoudig, zoals bijvoorbeeld de XO lijn van Jupiter, Caroll Brass, Roy Benson type Charli Green;

Nu is het bovenstaande niet volledig en evenmin kompleet, maar misschien begrijp je nu dat je beter een konkrete vraag kunt stellen

_________________
zondr lelijk bestaat geen mooi


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Goede wijn behoeft geen krans?
BerichtGeplaatst: 12 mei 2016 11:17 
Offline

Geregistreerd: 26 okt 2015 14:33
Berichten: 203
Delano schrijft:
"Nick Drozdoff - Getzen Endorsing Artist."

Dat wist ik ook.
In opdracht van Getzen??
Hun goedkope trompet (800 dollar)zo goed te bevinden als hun toppers...ik denk niet ze dat bij Getzen zo geweldig vinden.

Delano schreef ook over Warre:
"Wat een raar soort achterdocht en rancune. Ik zou hier het woord boers voor willen gebruiken"

Het steekt he man.
U probeert zelfs het woordje "vermoeden" in mijn tekst in een negatief daglicht te stellen.
Wie is er boers?

Warre.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Goede wijn behoeft geen krans?
BerichtGeplaatst: 12 mei 2016 12:11 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Dag Warre, dream on.

Tip: leer eerst lezen, dan schrijven.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Goede wijn behoeft geen krans?
BerichtGeplaatst: 12 mei 2016 12:24 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Warre schreef:
Ik beken, niet door eigen ervaring .. louter door info op het web.

Voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=GpBWsZwDpqY
Een prof (USA) die letterlijk zegt dat de Getzen 490 even goed is als toptrompetten.



Huh?

Die snap ik niet. Reviews die neem je met een korrel zout, maar dit neem je voor waar aan?

Naja.

Laat ook maar.

Ik heb er genoeg over gezegd. Je gaat nergens serieus op in, en blijft maar met dezelfde soort vragen komen.

Succes met je test!

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Goede wijn behoeft geen krans?
BerichtGeplaatst: 13 mei 2016 21:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Nog effe eentje.

Is de beste trompet voor jou

a) De trompet die 't beste klinkt of
b) Die 't makkelijkste speelt? Of
c) Die èn 't beste klinkt en ook nog 's 't makkelijkste speelt?

Voor mij is 't b). Vandaar dat ik al jaren een Getzen 700 Eterna (een zgn. 'intermediate model') meesleep naar optredens: Ik speel toch door een microfoon met allerlei electrisch versterkte instrumenten om me heen dan maakt wat mij betreft de klank die de trompet afgeeft niet zoveel uit omdat ik toch afhankelijk ben van te veel factoren die ik niet in de hand heb. Hoofdzaak is dat ik de eindstreep haal en dat doe ik met dat ding. Prima Deluxe

Maar studeren doe ik op een andere toeter, een Conn 22B Victor. Die speelt wel wat minder makkelijk maar klinkt zo mooi. Echt super. Inspirerend. Net als mijn Vincent Bach 180/37 die ik ook wel 's pak voor de gein. Zowel de Conn Victor als de Vincent Bach worden gezien als instrumenten voor de professionele trompettist. Niet zo gek want ze klinken echt heel goed, veel beter dan de (makkelijker spelende) Getzen Eterna 700. Ze hebben dan ook veel meer geld gekost toen ze nieuw aangeschaft werden. De Getzen klinkt niet slecht maar mist t.o.v. de Conn en Vincent Bach vooral boventonen. Je zou kunnen zeggen dat de Getzen mooi warm klinkt maar dat komt vooral omdat ie tophoog mist. Nogmaals, bij optredens geen probleem, dat fixen ze wel in de mix. Of niet, geen idee, als ik speel sta ik op 't podium, tot nu toe geen klachten uit de zaal

Dan heb ik nòg een toeter, een XO-Brass 1600 ri. Die heb ik laatst meegenomen op repetitie en die combineert voor zover ik 't nu kan overzien de goede eigenschappen van de Getzen met die van de bovengenoemde andere twee instrumenten: Èn een geweldige sound en ook nog 's makkelijk spelend! Catagorie 'c' dus!
Dat instrument is te koop en ik zou zeggen: Sla je slag, zo'n kans krijg je niet vaak!

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.