trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Goede wijn behoeft geen krans?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 16:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Goede wijn behoeft geen krans?
BerichtGeplaatst: 07 mei 2016 23:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2009 17:06
Berichten: 1168
Warre schreef:
(ik geef toe, slechts 5 minuten)

En daar gaat het naar mijn mening om. In 5 minuten leer je niks over oe een trompet in de praktijk, bij muzikale inzet, functioneert. Lees mijn posts nog eens even goed door als je wil weten waarom ik tegen een momentopname-achtige blinde test ben. Ik ben niet tegen het blinde aspect, maar tegen het momentopname-aspect.

_________________
http://www.blazerspartijen.nl
http://www.presidentsofantarctica.com
http://www.aachen-bigband.de
Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Goede wijn behoeft geen krans?
BerichtGeplaatst: 08 mei 2016 09:01 
Offline

Geregistreerd: 03 dec 2008 20:49
Berichten: 221
Hebben we hier te maken met een 2e Adriaan K. ?

Misschien na 4 pagina's maar stoppen met deze post?

_________________
CarolBrass Dutch Jazz Bastard Eurobell
Yamaha YTR8310 ZS Bobby Shew Jazz


Laatst bijgewerkt door jans01 op 09 mei 2016 22:13, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Goede wijn behoeft geen krans?
BerichtGeplaatst: 08 mei 2016 18:46 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Ach Warre bedoelt het wel goed denl ik.
Waarom ik vind dat hij een raar standpunt inneemt?
Omdat zijn vooronderstelling blijkbaar is dat duurdere trompetten van gerenommeerde merken hun geld eigenlijk niet waard zijn tov bv zijn Allegro en dat een echt onafhankelijke dus blinde test dat zal bewijzen. Nu is die Allegro niet zo beroerd maar helaas voor Warre zijn er betere instrumenten maar soms moet je nu eenmaal voor een relatief misschien klein verschil relatief veel geld betalen.
Dat hij 5 minuten een VB'tje heeft geprobeerd en niet onder de indruk was vind ik tekenend voor de vooringenomenheid van zijn standpunt. Het lijkt erop dat deze hele topic alleen gestart is omdat Warre zichzelf wil overtuigen dat hij eem toeter heeft die kan concurreren met het topsegment. Mijn advies is: ga ze eerst msar eens echt proberen dan praten we verder.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Goede wijn behoeft geen krans?
BerichtGeplaatst: 09 mei 2016 07:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2007 16:18
Berichten: 155
Woonplaats: Eindhoven
Wetenschappelijk gezien is een volledig objectieve en dus ook reproduceerbare test zowel onmogelijk als zinloos. Onmogelijk omdat het aantal variabelen groot is en voor een deel niet beheersbaar. Zinloos omdat er geen zinvolle informatie uit kan komen die je meer zegt dan hetgeen al op andere plekken in dit forum naar voren is gekomen. Goed beter en best blijft in belangrijke mate bepaald door de lichamelijke eigenschappen van de speler. En dan heb ik het nog maar niet over de geestelijke eigenschappen van de speler. Op dit forum blijken ook hierin grote verschillen, en voor een persoon is dat ook al geen constante.
Maar het goede nieuws is dat alle instrumentposts op dit forum tezamen een heel goed beeld geven. Het zou voor Warre misschien een uitdaging zijn om op basis van alle posts een wetenschappelijk onderzoek te doen naar de ervaren kwaliteit van instrumenten. Ik zie daar met belangstelling naar uit.

_________________
zondr lelijk bestaat geen mooi


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Goede wijn behoeft geen krans?
BerichtGeplaatst: 09 mei 2016 11:14 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Kees hierboven heeft helemaal gelijk natuurlijk.
Van mijn kant een nuancering. De Allegro van Warre is een vd weinige echte intermediates die bestaan. Meestal gaat het bij de intermediates om gepimpte student modellen. De Allegro is een YTR 5335 in ML bore (0.459) en met een goldbrass beker en - leadpipe en met monel ventielen. Kortom best aardige specs. In feite zit deze toeter vlak onder (??) de 6000 serie die een profstatus heeft. Ik heb wel eens een 5335 in mijn handen gehad en kon niet veel verschillen in constructie ontdekken met mijn 6345, los vd boring dan natuurlijk. Misschien dat de 5335 een two-piece beker heeft net zoals de 4335 maar ik weet dat niet.
Overigens heb ik wel eens tamelijk uitgebreid op een 6330 Brönner gespeeld met een two-piece bell en dat kreng speelde fantastisch.
Ik heb maar een beperkte ervaring met de Bach trompetten maar de 37 die ik wel een beetje ken en ook de Anniversary NY7 die ik mocht proberen produceren allebei een geweldig geluid, die bekers zijn echt top.
Nu over goedkope instrumenten. Naast mijn drie trompetten (Yamaha 6345, Selmer Concept TT en Selmer B700 tb) heb ik (net geteld) vijf cornetten.
Een 80A, een 36A (volgens sommigen die verstand van zaken hebben een vd beste cornetten ooit gebouwd, een Foster Reynolds ontwerp) een Ambassador (voor op reis) een prachtige vooroorlogse Verreijt (die met een flugelmondstuk bespeeld moet worden) en een oud student model van Yamaha, de 2310.
Die laatste kocht ik voor 80 euro bij een kringloopwinkel. Heb een dag besteed aan het loskrijgen van alle slides, heb hem naar Muller gebracht om de beker opnieuw vast te laten solderen, dat was echt shit slecht gedaan en om de (goldbrass) leadpipe te laten richten (60 euri totaal) en heb toch maar de ventielen voorzichtig gepolijst (die zijn nickel-plated), was een rommeltje. Resultaat: perfect spelende cornet met maximale compressie, beetje clunky aanvoelende ventielen, beetje primitief schuivende derde slide, VEEL te grote beker voor een student model (een Wallace practice mute heeft geen enkele kans in deze beker), maar het is toch verreweg mijn beste cornet. (Warren Vache schijnt trouwens op dezelfde te spelen maar dan in de iets oudere 231 uitvoering).
Overigens ben ik geen cornettist en ik speel op dat ding met een Warburton Arturo-(trompet) cup en met een 7 cornetbackbore door mijzelf ingekort wegens teveel weerstand en rare intonatie (tot Conn short cornet shank lengte, ik geloof 2 1/2 inch), speelt echt veel beter dan het origineel).
Dit om een beetje het beeld te schetsen van wat ik ervaar met een goedkoop instrument als deze.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Goede wijn behoeft geen krans?
BerichtGeplaatst: 09 mei 2016 14:54 
Offline

Geregistreerd: 26 okt 2015 14:33
Berichten: 203
Allereerst,
Die post van jans01 (8 mei 09:01) is beneden alle peil.
Had ik niet verwacht op dit forum.

delano,
Ik wil helemaal niet bewijzen dat mijn trompetje evenwaardig is aan duurdere.
Dat fantaseert u maar zelf .
Ik heb 5 minuten op een Strad geblazen en niet van opperste verbazing een appelflauwte gehad.
Ik zeg gewoon mijn ervaring.
En u noemt dat vooringenomenheid?

Kees schreef:
Zinloos (blindtests) omdat er geen zinvolle informatie uit kan komen die je meer zegt dan hetgeen al op andere plekken in dit forum naar voren is gekomen.

Hallo?
U wil zelfs geen streven naar objectiviteit?
De meeste meningen ,op het internet te vinden, zijn van eigenaars van betreffende trompet.
Objectief?
Larie en apekool.

Warre.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Goede wijn behoeft geen krans?
BerichtGeplaatst: 09 mei 2016 15:01 
Offline

Geregistreerd: 10 nov 2010 17:21
Berichten: 105
En ik streef naar afschaffing van de zwaartekracht.

Er zijn gewoon te veel subjectieve kanten aan deze test.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Goede wijn behoeft geen krans?
BerichtGeplaatst: 09 mei 2016 15:31 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
Het probleem is natuurlijk dat die objectiviteit niet haalbaar is.
Waarom denk je dat er zoveel verschillende instrumenten in omloop zijn.
Waarom denk je dat ik niks met een van Laar kan, terwijl anderen erbij zweren. En toch geweldig samen kunnen spelen.

De test die jij voorstelt, kan geen goede uitslag hebben, kan geen objectieve uitslag hebben, om de simpele reden dat momentopnamen te kort zijn, en dat de voorkeuren van spelers niet in een rigide testopstelling te vatten zijn.

Ik snap dat je de post van Jans niet tof vindt, maar de rest geeft prima commentaren op jouw stellingen, maar je neemt ze nauwelijks serieus. En dat vind ik jammer...

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 93 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.