trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Goede wijn behoeft geen krans?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 16:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Goede wijn behoeft geen krans?
BerichtGeplaatst: 09 mei 2016 15:36 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Warre, je hebt helemaal geen ervaring, je kletst maar wat, Als je een top prestatie uit een toptrompet wil halen moet je heel behoorlijk kunnen spelen. Als je bv niet in de pitch kan spelen met alle boventonen zal je idd NOOIT van je stoel van verbazing vallen bij zelfs de beste trompet vd wereld. Hetzelfde geldt voor flexibiliteit van snelle passages, dynamiek met gelijkblijvende pitch van ppp naar fff, voor de intonatie vh hoge register, eenheid van sound in de verschillende registers en zo nog wat zaken
En de, door jouw als lariekoek gekenschetste objectiviteit van deskundigen bestaat idd niet als zodanig,net zo min als Doornroosje echt bestaat. Daarom verwacht ik en met mij vele anderen meer van de objectiviteit gebaseerd op vakbekwaamheid die dan noodzakelijkerwijs ook iets subjektiefs zal hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Goede wijn behoeft geen krans?
BerichtGeplaatst: 09 mei 2016 19:00 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
Warre,

Stel je voor: jouw test blijkt uitvoerbaar te zijn, en na 3 dagen komt men erachter dat de Volt trompet van de Lidl of de Conrad het beste zijn.

Wat weten we dan objectief gezien? Ik kan je nu al op een briefje geven dat erg weinig beroepsmensen af zullen stappen van hun topinstrument. En wel om de reden dat zij blijkbaar erg goed presteren op hun specifieke instrument.

Hetzelfde geldt andersom ook: waarom zou een amateur die tevreden is over zijn Lidl trompetje, en zonder ambitie om beter te spelen en betere materialen te bezitten, ineens een duurder instrument kopen, omdat uit jouw objectieve test blijkt dat die de beste is?
Dus ben je niks met je objectieve uitslag, want muziek is nauwelijks objectief te bevatten. Het is allemaal veel te persoonlijk om in objectieve tabelletjes te frutselen.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Goede wijn behoeft geen krans?
BerichtGeplaatst: 09 mei 2016 19:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2007 16:18
Berichten: 155
Woonplaats: Eindhoven
Warre schreef:
Kees schreef:
Zinloos (blindtests) omdat er geen zinvolle informatie uit kan komen die je meer zegt dan hetgeen al op andere plekken in dit forum naar voren is gekomen.

Hallo?
U wil zelfs geen streven naar objectiviteit?
De meeste meningen ,op het internet te vinden, zijn van eigenaars van betreffende trompet.
Objectief?
Larie en apekool.

Warre.


Beste Warre, wat jij wil kan niet en dat is omstandig duidelijk gemaakt. Ik biedt je een wetenschappelijk verantwoord alternatief dat je kunt zien als collectieve ervaring van serieuze trompettisten. Maar ja misschien vindt je discussiëren leuker als doen, kan natuurlijk maar ik ben er wel klaar mee.

_________________
zondr lelijk bestaat geen mooi


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Goede wijn behoeft geen krans?
BerichtGeplaatst: 09 mei 2016 22:15 
Offline

Geregistreerd: 03 dec 2008 20:49
Berichten: 221
Ok, ik heb mijn post aangepast omdat deze blijkbaar als grievend wordt ervaren.

Verder geheel eens met Ted
en Delano in zijn post van 09-05-2016 15:36.

Tenslotte lijkt het mij nu tijd dat Warre iets meer van zichzelf bekend maakt,zodat de gebruikers op dit forum kunnen beoordelen of het nog zin heeft om verder te reageren op zijn stellingen.

_________________
CarolBrass Dutch Jazz Bastard Eurobell
Yamaha YTR8310 ZS Bobby Shew Jazz


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Goede wijn behoeft geen krans?
BerichtGeplaatst: 10 mei 2016 07:16 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
Dat deed hij, hier:
viewtopic.php?f=1&t=12317

Verder vind ik het vergelijk met Adriaan Kragten nog helemaal zo gek niet.
Want ook Adriaan oppert vele (onbruikbare) ideeen en plannen. Alles, als het maar niet met muziek te maken heeft.
En als er door mensen tegengas komt, of gefundeerde kritiek, dan wordt die stelselmatig genegeerd.
Dus wat dat aangaat, herken ik het wel ja...

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Goede wijn behoeft geen krans?
BerichtGeplaatst: 10 mei 2016 14:10 
Offline

Geregistreerd: 26 okt 2015 14:33
Berichten: 203
Dus..
- Een test waarbij goede spelers met eigen mondstuk, maar zonder weet van de soort trompet, een beoordeling geven... is totaal waardeloos.
Want misschien klikt het niet tussen onbekende trompet en speler.

- Een test waarbij goede (C3) spelers , maar allemaal met hun eigen vb C3 mondstuk spelen, en geen weet hebben van de trompetten, en ervaren luisteraars dienen te beoordelen .. is zinloos.


- Een review van een trompet door diens eigenaar is zinvoller.

Is dit een goede samenvatting?

Warre.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Goede wijn behoeft geen krans?
BerichtGeplaatst: 10 mei 2016 14:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2007 16:18
Berichten: 155
Woonplaats: Eindhoven
Warre schreef:
Dus..
- Een test waarbij goede spelers met eigen mondstuk, maar zonder weet van de soort trompet, een beoordeling geven... is totaal waardeloos.
Want misschien klikt het niet tussen onbekende trompet en speler.

- Een test waarbij goede (C3) spelers , maar allemaal met hun eigen vb C3 mondstuk spelen, en geen weet hebben van de trompetten, en ervaren luisteraars dienen te beoordelen .. is zinloos.


- Een review van een trompet door diens eigenaar is zinvoller.

Is dit een goede samenvatting?

Warre.


Nee

_________________
zondr lelijk bestaat geen mooi


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Goede wijn behoeft geen krans?
BerichtGeplaatst: 10 mei 2016 15:39 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
Kees de Leeuw schreef:
Warre schreef:
Dus..
- Een test waarbij goede spelers met eigen mondstuk, maar zonder weet van de soort trompet, een beoordeling geven... is totaal waardeloos.
Want misschien klikt het niet tussen onbekende trompet en speler.

- Een test waarbij goede (C3) spelers , maar allemaal met hun eigen vb C3 mondstuk spelen, en geen weet hebben van de trompetten, en ervaren luisteraars dienen te beoordelen .. is zinloos.


- Een review van een trompet door diens eigenaar is zinvoller.

Is dit een goede samenvatting?

Warre.


Nee


En lees voor de toelichting alle voorgaande commentaren die jou reeds gegeven zijn.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 113 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.