trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Blasom Flügelhorn Yamaha
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 18:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Blasom Flügelhorn Yamaha
BerichtGeplaatst: 03 mei 2016 09:29 
Offline

Geregistreerd: 03 mei 2016 09:04
Berichten: 2
Heb dit weekend in Brugge op de rommelmarkt een Yamaha Flügelhorn gekocht, een beetje op goed geluk, instrument goed onderhouden, ventielen gaan soepel, ziet er verzilverd uit, moet hem nog eens volledig uit elkaar halen en eens een poetsbeurt geven.

Er staat in gegraveerd Blasom professional Yamaha Japan.

Wat klank betreft, och, is toch zo persoonlijk en afhankelijk van mondstuk en hoe je er op blaast.

Wie kan hier meer over vertellen ?


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Blasom Flügelhorn Yamaha
BerichtGeplaatst: 04 mei 2016 08:59 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Ik moest even zoeken want ik had ooit gelezen dat Blasom zo'n beetje de mislukte doorstart van Schenkelaars was geweest. Vond dit commentaar van Atelier Pfeiffer uit 2001:

Inderdaad Blasom is een doorstart merknaam van Schenkelaars geweest, en inderdaad niet veel soeps. Zo wie zo praat je al over instrumenten van minimaal zo'n 7-8 jaar oud. Vanaf die periode heeft Music all in / First Brass het machine park verhuist van Sommeren naar Noordwijk.<br>Al 5 jaar wordt er hard gewerkt aan een nieuwe lijn instrumenten. ( nieuw ventiel mechaniek - welke o.a. ook door Thein en van Laar) gebruikt wordt.<br>First Brass staat voor kwalitatief hoogwaardige instrumenten voor een eerlijke prijs. In de studie en studie-plus klasse.<br>De trompet en signaal trompetten worden nu ook gebruikt bij de Marine en zullen te horen zijn tijdens het huwelijk van Maxima en Alexander. Dan moet het goed zijn.....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Blasom Flügelhorn Yamaha
BerichtGeplaatst: 15 mei 2016 15:40 
Offline

Geregistreerd: 03 mei 2016 09:04
Berichten: 2
Ok, bedankt.

Ik wil graag even opmerken dat dit instrument een mooie toon heeft, zeer goeie ventielen en best wel OK is.

Heb al eerder op Jupiters gespeeld die wat minder waren.

Ik ben een redelijk geoefend muzikant die dagelijks speelt en weet ondertussen dat een instrument persoonlijk is en wat voor de ene muzikant een wat minder instrument is, blijkt voor de andere dan weer zeer goed. Ook met mondstukken is dit zo.

Helaas zijn nogal wat flugelhorns niet echt juist in toon en moet je steeds gaan bijsturen met de lippen. Bij een beginner zal dit instrument wellicht wel te laag klinken op de G maar net zoals ik signaalhoorn speel moet ik ook vooral op m'n gehoor spelen en wat bijtrekken.

Dus, na enkele weken op die Blasom spelen is het een relatief goed instrument, mondstuk natuurlijk zeer belangrijk die ook de toon bepaald.

Vriendelijke groeten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Blasom Flügelhorn Yamaha
BerichtGeplaatst: 15 mei 2016 21:00 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2012 21:50
Berichten: 471
Ik snap het niet zo goed. Staat in de Flugel gegraveerd : "Blasom professional Yamaha Japan"? Dan staan er toch twee merken in? Lijkt me vreemd en ook nog illegaal. Of heb ik het verkeerd begrepen?

_________________
"Riding with Fats Waller on the Super Chief
He said, music's real, the rest is seeming"
(Bill Withers in "Soul Shadows")


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.