trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Compensatie van korte drieventielsinstrumenten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 01:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Compensatie van korte drieventielsinstrumenten
BerichtGeplaatst: 25 okt 2016 11:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 aug 2010 13:33
Berichten: 80
Woonplaats: Knegsel
Citaat:
We hadden hier ene Rensink. Ook zo'n figuur, die een hoop blabla verkondigde, maar nergens ook maar 1 zinnig antwoord produceerde. Ook veel weerstand tegen.
Het kwalijke aan Rensink was dat die ook serieus geld verdient aan goedgelovige mensen.


Rensink zijn sterkte was/is dat hij mondstukken advies geeft in samenwerking met een verkopende partij. Een duidelijke win win situatie. De onwetende amateur is dan al snel overtuigd en koopt in de winkel een nieuw mondstuk.

In het geval van Adriaan ben ik net als jou benieuwd naar een werkend proto-type. Als muzikale techneut wil ik die rechthoekige ventielen wel eens aan de tand voelen.

_________________
Lekker Bugelen weetje.

Van Laar Oiram Sandoval. Palladium brushed.
Yamaha YFH 731


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Compensatie van korte drieventielsinstrumenten
BerichtGeplaatst: 26 okt 2016 16:57 
Offline

Geregistreerd: 03 jul 2015 16:42
Berichten: 1
Zonder mezelf te begeven op muzikaal-technisch vlak qua stemmingen of op muziekinstrument-technisch vlak qua haalbaarheid en klankverschil, heb ik toch een opmerking over figuur 2:
Als ik het goed zie, is het onmogelijk om alleen met het derde ventiel te spelen. Immers: de aanvoerlus van de lucht (wanneer het derde ventiel is ingedrukt) stokt in het ventielhuis. En wanneer enige noodzakelijke verschuivingen verricht worden van het buizenstelsel, lijkt het niet zo eenvoudig uit te komen met de benodigde lengtes.
Zie ik het verkeerd?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.