trompet.nl - d toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 16 apr 2024 07:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Trompet geërfd wie kan mij helpen
BerichtGeplaatst: 07 nov 2016 06:45 
Offline

Geregistreerd: 07 nov 2016 02:49
Berichten: 6
Hi,

Ik heb een Trompet geërfd en ik vindt het zelf een erg mooie trompet alleen doe ik er helemaal niks mee, en kan het ook niet bespelen, trompet is wel zo mooi dat ik mischien wel zou leren hoe je bespeeld.

Enige wat ik er van weet is, het zit in een soort van slangenleer bedekte koffertje, Groen glimmend stof (fluweel mischien?) is denk ik 50 a 60 jaar oud. ook is er een naam of merk er op gegraveerd "Champion Super Emo" en Trompet is licht glimmend koper/goud kleurig van binnen en verzilverd aan de buitenkant. mond stukje mist.

op internet zag ik wel een paar andere Emo Champion trompetten waarbij Champion van links naar rechts is geschreven, maar niet zoals deze van boven naar beneden, deze kan ik nergens op het internet vinden.

ik zou hier graag meer info van willen hebben, hoop dat iemand mij kan helpen, of iemand ermee blij maken want het is een mooi ding,

Merk/Naam: Champion Super Emo
Serie nummer: 2506
Leeftijd: Denk 50 a 60 jaar
Koffer: Lijkt op slangenleer
Trompet: Verzilverd, van binnen glimmend licht koper/goud kleurtje
Mondstuk: zat er niet bij
Afkomstig: Duitsland

Alvast bedankt


----
https://postimg.org/image/kvazhy3nx/
https://postimg.org/image/d3u9jdzil/
https://postimg.org/image/9ye96x6a5/
https://postimg.org/image/elkb8otn1/
https://postimg.org/image/uxucyf7yl/
https://postimg.org/image/3oizjx6vh/
https://postimg.org/image/6jw2qsavh/
https://postimg.org/image/sx3tdlbt9/
https://postimg.org/image/nmyumarkd/
https://postimg.org/image/z0ldxi231/

Trompet heb ik ook op marktplaats gezet met fotos
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... e=lr&pos=7


Laatst bijgewerkt door Marks op 07 nov 2016 07:36, in totaal 1 keer bewerkt.

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompet geërfd wie kan mij helpen
BerichtGeplaatst: 07 nov 2016 09:23 
Offline

Geregistreerd: 07 nov 2016 02:49
Berichten: 6
na wat onderzoek heb ik een telefoon nummer gevonden van

Schmidtco Blechblasinstrumente
0049 9161 3584

Schleifmühlstr. 57
91456 Diespeck

Alleen is me Duits niet goed, er werd wel opgenomen en de heer die opnam klonk niet echt vriendelijk omdat ik engels begon te praten, toen hij bijna ophing vroeg ik hem of hij toevallig de Emo Super Champion trompet kende, en niet de standaard Emo Champion waarbij de letters van links naar rechts gaan en ook geen super op staat, zoals alle andere op het internet, maar dat de letters van boven naar beneden gaan.

hij had blijkbaar geen zin om meer antwoord te geven, en zei alleen die maken ze niet meer.

wou hem alleen vragen wat de waarde kon zijn.

wie kan me verder helpen? of is er iemand die goed Duits kan spreken?

wat ik wil weten waarom deze Emo Super Champion van boven naar beneden is geschreven, en totaal onbekend op het net

want dit lijkt naar wat meer onderzoek niet om de standaard Emo Champion te gaan

Als jullie een waarde zouden inschatten, wat zouden jullie schatten? mochten jullie nog meer fotos wilen hebben dan kan ik die altijd maken. en over dat slangenkoffertje kan ik ook niet veel vinden

Alvast bedankt


Laatst bijgewerkt door Marks op 07 nov 2016 09:31, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompet geërfd wie kan mij helpen
BerichtGeplaatst: 07 nov 2016 09:25 
Offline

Geregistreerd: 07 nov 2016 02:49
Berichten: 6
Extra info

The EMO Company

In 1880, Franz Xaver Hüller (b 12/29/1856 - d 4/19/1936), founded a musical instrument company known as F.X. Hüller in Graslitz, Bohemia. Hüller used the WORLD trade name and his company logo pictured a nude female figure.

In 1920, to facilitate Hüller’s retirement, sons in law: Anton Riedl (b 6/6/1884 d 11/25/1935, married to Susanne Hüller 06/06/1911) and Ernst Modl (b 7/4/1892 d 9/7/1972, married to Philippine Hüller 09/06/1919) became partners. Together they took over the operations of the firm and to mark this transition, the company name was changed to F.X. Hüller & Co.

Of the two partners, Ernst Modl was the craftsman and inventor. Anton Riedl was in charge of management and sales aspects of the business.

Riedl died in 1935 at 51 years of age, and the firm suffered financially as a result. The company subsequently closed during World War II.

After WWII, everything left of F.X. Hüller & Co. that remained in Graslitz, Czech Republic was absorbed into the collective that became known as Amati.

People of German heritage were expelled from the Graslitz region after the war. So, at the age over 60 without financing, Modl started afresh in Neutsadt/Aisch West-Germany under the name of EMO (Ernst Modl O). Initially operating as a repair shop, the company’s first new instruments were built in the early 1950’s. Anton Riedl’s son, Franz Riedl (b 3/3/1927 d 1/9/2008) joined Modl in the resurrected business. Like his father, Riedl’s primary contribution was made in administration and sales.

EMO continued in business until 1973 when it was closed by Modl’s daughter following his death in 1972. After Modl’s death, the EMO brand was taken over by Franz Riedl. Under Riedl, EMO produced trumpet mutes, including Harmon and Wow-wow styles in aluminum and in plastic.

Andreas Schmidt (b 1939 ? - ), a supervisor at EMO during the time of Modl’s death went on to open a workshop of his own in Neustadt/Aisch. He continues to build trumpets.

From an online directory listing:
Schmidtco- Andreas Schmidt
Brass Music Instruments and Musikalie

Schleifmühlstr. 57
91456 Diespeck
Tel.: 0049 9161 3584
Fax: 0049 9161 876771

The DOB of 1939 above is estimated from a 2013 article wherein
Andreas Schmidt's age is given as 74 yo. A group photo at
Schmidtco with Mr Schmidt in the center.


Trumpet models by EMO include:
• Champion - Base model (Dit is de versie die overall op internet staat, letters van links naar rechts)
• Professional,
• World
• World Deluxe Color - Noteworthy for its “three colors, rose-gold, nickel plate and lacquer. The third valve tuning slide has a really neat spring trigger. The valves and insides of the tuning slides are all nickel plate. The engraving is beautiful.”


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompet geërfd wie kan mij helpen
BerichtGeplaatst: 07 nov 2016 10:04 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Ik weet verder weinig van deze instrumenten af, maar als je het misschien wil leren te bespelen, is het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet handig om hem te verkopen. want zonder trompet trompet leren spelen, is nogal lastig.
Wat je dan wél nodig hebt, is een mondstuk, en die heb je voor nog geen 2 tientjes. (En wat is er nu leuker dan trompet leren spelen op een erfstuk waar wellicht nog iets van EMOtionele waarde aanzit :wink: ).

Wat ik wel weet:
Dit instrument lijkt heel erg op de Selmer die Louis Armstrong bespeelde. En het verhaal gaat dat Louis Armstrong ook op een EMO gespeeld schijnt te hebben. Mogelijk kan Delano of Luc hier meer over vertellen, dat zijn duivels in mensengedaante als het aankomt op het opsnorren van geschiedenissen van instrumenten.
Als je hoopt dat je op deze manier een erfenis gemakkelijk en rijkelijk te gelde kan maken, dan heb je het mis. Deze instrumenten zijn als "vintage" niet half zo gewild als bijvoorbeeld Bach, Olds, Martin en noem maar een hele rits bouwers op die dat wél zijn.
Waar je wat kopers betreft dan op moet hopen, is iemand die er wat in ziet, die het instrument op speelkwaliteit weet te waarderen, en daar een leuke cent voor over heeft. (En de biedingen die ik op je advertentie zie, zou ik als onzin verwijderen).

Oja: ik heb diverse EMO dempers (gehad) en dat waren stuk voor stuk puike dempertjes.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompet geërfd wie kan mij helpen
BerichtGeplaatst: 07 nov 2016 11:07 
Offline

Geregistreerd: 07 nov 2016 02:49
Berichten: 6
Beankt voor je reactie, bedoel je dat die biedingen niet goed zijn, of te laag?

want ik weet echt haast niks van Trumpets

M.v.g


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompet geërfd wie kan mij helpen
BerichtGeplaatst: 07 nov 2016 11:18 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Heb je al op marktplaats gekeken naar vraagprijzen en biedingen?

De biedingen die er nu staan (ver onder de 100 euro) zijn denk ik behoorlijk laag. Maar goed, ik ken dit instrument niet, en als het niet lekker speelt, zou ik hem sowieso niet kopen...

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompet geërfd wie kan mij helpen
BerichtGeplaatst: 07 nov 2016 12:41 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Het is idd zo dat ik wat jaren geleden mij eens verdiept heb in EMO. Voornamelijk omdat ik nogal een fan ben van Henri Selmer instrumenten waarmee Ernst Modl nauw mee samengewerkt heeft.
Maar er is weinig harde informatie, het is een beetje een troep. Ik heb nog een oud Word document opgediept waarin ik wat ik toen wist heb samengevat.
EMO bouwde de Professional trompet, een beetje een Committee-achtige met typische Selmer trekjes zoals de valve buttons.
Er waren sterke banden tussen EMO en Böhm-Meinl, EMO gebruikte hun onderdelen. Ook tussen EMO en Buffet-Crampon, die laatste zouden vaak EMO-stencils zijn, tussen DEG en EMO, de DEG Ranger serie zou door EMO gebouwd zijn, DEG importeerde Böhm-Meinl in de states, ook connecties tussen Rudy Muck en York waarvan sommige door EMO zouden zijn gebouwd.
Saillant is ook dat onder de naam Anton Riedl nog een natuurgetrouwe kopie van de Conn New Invention Circus bore cornet op de markt is gebracht, overigens zou dat ook gewoon een Conn met een stempeltje erin geweest kunnen zijn.
Later richtte Ernst Modl zich meer en meer op de franse Selmer.
Zo heeft de EMO World uit de vijftiger jaren een hoop Selmer onderdelen en met name de balanced zoals die door Armstrong op de Australische tournee gespeeld zou zijn is een regelrechte kopie van de Selmer Balanced 19A van Armstrong. (Er waren ook Worlds met een tonering zoals de Olds Super.)
De Selmer trompetten waren toen onder profs razend populair, kijk er de player-horn list maar eens op na.
Van de Champions heb ik meerdere uitvoeringen gezien. De oudere lijken meer op de B&M champions met die Ambassador-achtige klepjes.
De Champions zijn er in balanced en gewone set-up. Zien er wat minder Selmer uit dan in de World. (vd World bestaat overigens ook een prachtige tarv).
Een super Champion heb ik nooit gezien, kwam bij googlen deze advertentie tegen:

04/19/13--05:19: Trompet Emo Super Champion
Omschrijving: Te koop een Emo Super Champion tromper sienummer 5290 (duits) en zilverkleurig. Heeft onlangs een...
Plaats: Grootebroek
Prijs: € 200,00

In (heel) goede conditie zou hij wat meer waard kunnen zijn, ze gaan niet echt voor hoge prijzen, zie Marnix daarover.
Zelf ben ik ooit eens op pad geweest om er een te kopen in een of ander achteraf dorp bij Nijmegen. Maar ik weet echt niet meer of dat een Champion was of een World. Zag er goed uit maar blies mij te zwaar en te nauw. Wel goed gebouwd.

Sorry dat ik niet meer weet. Ik heb dit ook een beetje uit mijn geheugen opgeschreven maar ik denk dat het meeste klopt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompet geërfd wie kan mij helpen
BerichtGeplaatst: 07 nov 2016 17:14 
Offline

Geregistreerd: 07 nov 2016 02:49
Berichten: 6
delano schreef:
Het is idd zo dat ik wat jaren geleden mij eens verdiept heb in EMO. Voornamelijk omdat ik nogal een fan ben van Henri Selmer instrumenten waarmee Ernst Modl nauw mee samengewerkt heeft.
Maar er is weinig harde informatie, het is een beetje een troep. Ik heb nog een oud Word document opgediept waarin ik wat ik toen wist heb samengevat.
EMO bouwde de Professional trompet, een beetje een Committee-achtige met typische Selmer trekjes zoals de valve buttons.
Er waren sterke banden tussen EMO en Böhm-Meinl, EMO gebruikte hun onderdelen. Ook tussen EMO en Buffet-Crampon, die laatste zouden vaak EMO-stencils zijn, tussen DEG en EMO, de DEG Ranger serie zou door EMO gebouwd zijn, DEG importeerde Böhm-Meinl in de states, ook connecties tussen Rudy Muck en York waarvan sommige door EMO zouden zijn gebouwd.
Saillant is ook dat onder de naam Anton Riedl nog een natuurgetrouwe kopie van de Conn New Invention Circus bore cornet op de markt is gebracht, overigens zou dat ook gewoon een Conn met een stempeltje erin geweest kunnen zijn.
Later richtte Ernst Modl zich meer en meer op de franse Selmer.
Zo heeft de EMO World uit de vijftiger jaren een hoop Selmer onderdelen en met name de balanced zoals die door Armstrong op de Australische tournee gespeeld zou zijn is een regelrechte kopie van de Selmer Balanced 19A van Armstrong. (Er waren ook Worlds met een tonering zoals de Olds Super.)
De Selmer trompetten waren toen onder profs razend populair, kijk er de player-horn list maar eens op na.
Van de Champions heb ik meerdere uitvoeringen gezien. De oudere lijken meer op de B&M champions met die Ambassador-achtige klepjes.
De Champions zijn er in balanced en gewone set-up. Zien er wat minder Selmer uit dan in de World. (vd World bestaat overigens ook een prachtige tarv).
Een super Champion heb ik nooit gezien, kwam bij googlen deze advertentie tegen:

04/19/13--05:19: Trompet Emo Super Champion
Omschrijving: Te koop een Emo Super Champion tromper sienummer 5290 (duits) en zilverkleurig. Heeft onlangs een...
Plaats: Grootebroek
Prijs: € 200,00

In (heel) goede conditie zou hij wat meer waard kunnen zijn, ze gaan niet echt voor hoge prijzen, zie Marnix daarover.
Zelf ben ik ooit eens op pad geweest om er een te kopen in een of ander achteraf dorp bij Nijmegen. Maar ik weet echt niet meer of dat een Champion was of een World. Zag er goed uit maar blies mij te zwaar en te nauw. Wel goed gebouwd.

Sorry dat ik niet meer weet. Ik heb dit ook een beetje uit mijn geheugen opgeschreven maar ik denk dat het meeste klopt.



Wow, en bedankt voor al deze informatie. het wordt alleen maar interesanter.

weet nu echt ff niet meer wat ik er mee doen, want bij mij gaat het toch alleen maar stof vangen, en dat is zonde.

Iemand mischien andere ideeen?

M.v.g


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.