trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Wat te kiezen als tweede trompet?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 10:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Wat te kiezen als tweede trompet?
BerichtGeplaatst: 29 okt 2017 13:20 
Offline

Geregistreerd: 01 nov 2011 12:28
Berichten: 22
Hoi iedereen,

Daar ik binnenkort ga spelen in een dweilorkest en we niet enkel buiten zullen spelen alsook op plaatsen waar er nogal wat bier zal vloeien (carnaval en dergelijke) zoek ik een tweede instrument om niet mijn Bach bloot te stellen aan dergelijke risico's.

Mijn vraag : ga ik voor een tweedehands trompet die al wat ouder is of ga ik voor een goedkope nieuwe (genre volt of andere lidl trompetten, of zelfs Ali express trompetten)?

In de eerste categorie vond ik op marktplaats een yamaha ytr232 voor 80 euro, in de tweede vond ik via Ali en nieuwe trompet voor ook ongeveer 80 euro.

Graag wat advies.
Dank je wel!


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat te kiezen als tweede trompet?
BerichtGeplaatst: 29 okt 2017 14:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 dec 2002 12:45
Berichten: 651
Woonplaats: Nuenen
finchy schreef:
<<>>
Mijn vraag : ga ik voor een tweedehands trompet die al wat ouder is of ga ik voor een goedkope nieuwe (genre volt of andere lidl trompetten, of zelfs Ali express trompetten)?

In de eerste categorie vond ik op marktplaats een yamaha ytr232 voor 80 euro, in de tweede vond ik via Ali en nieuwe trompet voor ook ongeveer 80 euro.
<<>>

Advies: geen van beide, tenzij die Yamaha YTR232 er perfect uitziet en lekker speelt (maar dat betwijfel ik eerlijk gezegd).

Loop eens bij Pfeiffer in Rijswijk binnen, die hebben heel aardige instrumenten (nieuw, JP, Main) voor weinig geld.

Wat mij altijd helpt tijdens de carnaval: hardcase mee en meteen na een optreden opbergen!


_________________
Let's make some noise!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat te kiezen als tweede trompet?
BerichtGeplaatst: 30 okt 2017 04:47 
Offline

Geregistreerd: 05 feb 2016 07:37
Berichten: 114
Woonplaats: Beinsdorp
Of bij carol brass heeft ook goedkope trompetten.

_________________
Trompet Calicchio 3U9
Brasspire unicorn 750 BS
Bob Reeves 43S692S
Bob Reeves 41SV692S

Caroll Brass CFL 6200 RSS
Bugel First Brass FBT 33ST
Bob Reeves 43FE
en nog een aantal mondstukken in de koffer.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat te kiezen als tweede trompet?
BerichtGeplaatst: 30 okt 2017 08:32 
Offline

Geregistreerd: 13 jan 2017 11:02
Berichten: 211
Een Main Mediate (nieuw € 300) speelt heel aardig. Maar als je voor dat geld ook een goede gebruikte toeter kan kopen, is dat misschien nog wel de betere keuze.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat te kiezen als tweede trompet?
BerichtGeplaatst: 30 okt 2017 14:14 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Die Yamaha 232 van marktplaats is vermoedelijk van een handelaartje uit Venlo die zich tegenwoordig De Witte noemt. Als ik het goed zie handelt hij voornamelijk in meuk. Die 232's zijn namelijk best aardig (ik ken iemand die er lyrisch over is) maar deze van marktplaats werd aanvankelijk geadverteerd met als 'detail' hangende ventielen. Kijk maar eens naar de eerste foto.
Bij die oude Yamaha's moet je juist alert zijn op de ventielen, die kunnen echt helemaal gurf zijn. Het eerste wat verrotte ventielen doen is blijven hangen.
En wat heeft hij er aan gedaan om ze weer gangbaar (?) te maken, ik hou mijn hart vast. Hij heeft het nu weggelaten uit de advertentie.
Je zou ook kunnen wachten en is kijken of er een oude Olds Ambassador trompet voorbij komt, die spelen bovengemiddeld, hebben zeer betrouwbare ventielen en zijn oersterk. Of koop een oude cornet, die zijn bijna niks waard en zijn denk ik wel te gebruiken in een dweilorkest. Op marktplaats staat een oude Buescher en als de ventielen daarvan nog een beetje dicht zijn heb je met een beetje pingelen echt een topklasse toeter.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat te kiezen als tweede trompet?
BerichtGeplaatst: 30 okt 2017 17:24 
Offline

Geregistreerd: 21 maart 2015 18:29
Berichten: 30
Zo heb ik inderdaad een King Master Super 20 cornet voor dat soort gelegenheden. Optisch niet meer helemaal top, maar speelt geweldig. Bovendien iets compacter als een trompet.

Vroeger heb ik voor dit soort werk eens een Amati trompet nieuw gekocht als tweede instrument. Dat viel vies tegen. Gevolg was dat ik toch gewoon op mijn Bach speelde. Belangrijk is dat het instrument voor jou fijn speelt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat te kiezen als tweede trompet?
BerichtGeplaatst: 31 okt 2017 08:26 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2012 21:50
Berichten: 471
Koop een tweedehandse zou ik zeggen. Er zijn hierboven wat goede tips gegeven. Een cornetje is idd. ook een goed idee. Ik zag leuke Buescher, Martin en King cornetten.

Maar ik zag ook wat andere leuke trompetten voor niet heel duur.

O ja, als je een Jupiter 606 van tussen 2010 en 2014 vind: DOEN!!

_________________
"Riding with Fats Waller on the Super Chief
He said, music's real, the rest is seeming"
(Bill Withers in "Soul Shadows")


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat te kiezen als tweede trompet?
BerichtGeplaatst: 04 nov 2017 17:34 
Offline

Geregistreerd: 01 nov 2011 12:28
Berichten: 22
Thx voor alle bijdragen! Hier heb ik echt iets aan.

Zoveel merken en zoveel non-kennis ervan bij mij. Wordt dus een moeilijke keuze denk ik.

Toch nog even dit: Amati Kraslice? Iemand ermee bekend?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.