trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Een nieuwe trompet: heeft het zin?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 20:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Een nieuwe trompet: heeft het zin?
BerichtGeplaatst: 19 maart 2017 13:37 
Offline

Geregistreerd: 05 feb 2016 07:37
Berichten: 114
Woonplaats: Beinsdorp
Ik ben zelf ook niet zo'n yammie fan, ik zeg altijd dat je de kickstarter erbij krijgt. Heb laatst wel op een yammie gespeelt die niet verkeerd klonk en lekker speelde.
Maar niet mijn toeter. Neem de tijd en zie het als een uitje, lekker op een paar toeters blazen in de winkels en schrijf op waar jij je lekker bij voelt, een light of een met dikker materiaal en grotere beker. Als op verschillende speelt ga je vanzelf merken welke bij je past en welke niet. Ik hou zelf van een scherp geluid, voor het wollige neem ik de bugel wel. Het voordeel van een scherper geluid is dat je goed te horen bent en dat is tevens ook het nadeel. Dus ga lekker shoppen en kijk wat bij je past, kijk niet naar wat het kost. Je kan beter nog een jaar moeten sparen om die trompet te kopen die je graag wil. Anders blijf je de rest van je leven denken, ik had toch beter die andere kunnen kopen. Succes met zoeken en hou ons op de hoogte van je zoektocht.

Erik

_________________
Trompet Calicchio 3U9
Brasspire unicorn 750 BS
Bob Reeves 43S692S
Bob Reeves 41SV692S

Caroll Brass CFL 6200 RSS
Bugel First Brass FBT 33ST
Bob Reeves 43FE
en nog een aantal mondstukken in de koffer.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Een nieuwe trompet: heeft het zin?
BerichtGeplaatst: 19 maart 2017 15:30 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Heinz schreef:
Heb afgelopen week even op een oude Yam 2000-serie van m'n docent gespeeld.

Man man man, wat een graftoeter. Ik speelde me helemaal leeg in de hoogte. Ook m'n docent vond m'n Main beter. In de goedkope hoek hoef ik het voorlopig niet te zoeken! :mrgreen:


Auteur Bericht
erikvlamspuit
Berichttitel: Re: Een nieuwe trompet: heeft het zin? Antwoord met een citaat
Ik ben zelf ook niet zo'n yammie fan, ik zeg altijd dat je de kickstarter erbij krijgt. Heb laatst wel op een yammie gespeelt die niet verkeerd klonk en lekker speelde.
Maar niet mijn toeter.

Tja, een graftoeter en/of een toeter waar een kickstarter bij geleverd wordt.
Wat moeten we hiermee?
Als ik het goed zie is de 2000 serie van Yamaha zo'n beetje de meest gebruikte en meest betrouwbare studentenserie van dit moment.
En verder wordt (niet alleen door mij) de Artist serie als absolute wereldtop gezien evenals de generatie II vd Xeno's en de Z horns, Ik denk zowiezo dat Yamaha nr. 1 is in r&d op dit moment.
Dan hebben we ook nog een heleboel gasten die zweren bij de oudere Yamaha's met name de 6335 en sommige three digit toeters.
Zelf heb ik een oudere 6345 die ik hoger acht dan mijn Henri Selmer Concept TT en dat is al een onwaarschijnlijk brok klasse.
Maar ja, Heinz en Vlamspuit hebben duidelijk gemaakt dat deze wereldspeler op het gebied van muziekinstrumenten iha en voor trompetten in het bijzonder rustig de tent kan sluiten en de laatste graftoeters in de uitverkoop kan doen en de kickstarters op de brommertjes kunnen schroeven.
Bedankt voor de expertise!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Een nieuwe trompet: heeft het zin?
BerichtGeplaatst: 19 maart 2017 16:01 
Offline

Geregistreerd: 13 jan 2017 11:02
Berichten: 211
Rustig aan Delano! :mrgreen:

Die specifieke toeter vond ik niet fijn. Een andere zou wellicht prima kunnen spelen, over de pro-modellen nog maar niet te spreken. Al m'n sectiegenoten spelen Yamaha en ik hoor niemand klagen.

Wat betreft motorfietsen ben ik meer een Suzuki-man, maar dat bedrijf maakt helaas geen trompetten... :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Een nieuwe trompet: heeft het zin?
BerichtGeplaatst: 19 maart 2017 16:42 
Offline

Geregistreerd: 05 feb 2016 07:37
Berichten: 114
Woonplaats: Beinsdorp
Delano, ik zeg niets over de kwaliteit van de toeters, alleen dat ze mij niet liggen. En ik heb ze ook niet allemaal gespeeld. De kickstarter is een grapje. Iedereen moet zelf weten waar hij op speelt en als dat een yammie is prima. Heel veel hebben moeite met een calicchio, ik vind dat een fijne spuit. Ik denk dat iedereen wel een voorkeur voor merk heeft, terecht of niet terecht doet er niet toe. Als jij er maar lekker op speelt en tevreden bent.
Erik

_________________
Trompet Calicchio 3U9
Brasspire unicorn 750 BS
Bob Reeves 43S692S
Bob Reeves 41SV692S

Caroll Brass CFL 6200 RSS
Bugel First Brass FBT 33ST
Bob Reeves 43FE
en nog een aantal mondstukken in de koffer.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Een nieuwe trompet: heeft het zin?
BerichtGeplaatst: 19 maart 2017 16:53 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Nou, even ter aanvulling: er is een hele traditie van Yamaha instrumenten afkraken. Ooit heeft iemand iets gemompeld over een onpersoonlijke sound of zoiets en dat is inmiddels enige duizenden keren nagebauwd.
Blijkbaar dringt het tot sommigen niet door hoeveel kwaad je eigenlijk doet met z.g. "instrumentbesprekingen" waarbij de naam of namen van gevestigde en bonafide producenten door het slijk gehaald wordt/worden.
Heel vaak zijn dat hoogst individuele, of nog erger, exemplarische voorbeelden die verder geen enkele betekenis hebben.
Overigens is er ook een epidemie geweest (op TH) van Bach-bashen.
Onlangs was er ook weer zo'n anti-Yamaha diarree op TM waarbij de enigste met verstand daar, Rowuk, kwam uitleggen dat wat Yamaha deed niets anders was dan het Schilke idee ultiem perfectioneren. Dat levert met name met de Artist-serie een bepaald soort perfecte orkestmachines op die misschien niet voor iedereen zijn maar dat is iets anders dan slecht.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Een nieuwe trompet: heeft het zin?
BerichtGeplaatst: 19 maart 2017 17:05 
Offline

Geregistreerd: 13 jan 2017 11:02
Berichten: 211
Ach, op dit forum zijn de meesten ook niet al te positief over chineesjes, terwijl mijn Main prima speelt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Een nieuwe trompet: heeft het zin?
BerichtGeplaatst: 19 maart 2017 17:29 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Tuurlijk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Een nieuwe trompet: heeft het zin?
BerichtGeplaatst: 19 maart 2017 18:07 
Offline

Geregistreerd: 13 jan 2017 11:02
Berichten: 211
Het is wat het is.

Trouwens, de goedkopere Yammies (t/m de 4000-serie dacht ik) komen tegenwoordig ook uit China. Het staat zelfs in de trompet geprint, alsof Yamaha er trots op is! :mrgreen: Gek genoeg zou dat voor mij al reden zijn om zo'n ding niet te kopen, terwijl ik er bij m'n huidige trompet geen moeite mee heb.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.