trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Wat te kiezen als tweede trompet?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 17:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Wat te kiezen als tweede trompet?
BerichtGeplaatst: 17 nov 2017 20:30 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2012 21:50
Berichten: 471
Als je mijn post leest, Marnix, dan zal je zien dat ik de integriteit NIET in twijfel heb getrokken. Ik zeg juist dat mensen (wij allemaal) graag de neiging hebben om bij het oude te blijven. Dat is vastroesten. Dat is de taak van de ouderen. Het is dan weer de taak van de jongeren om ons een schop onder de kont te geven en zo ontstaat er evenwicht.

Sommige mensen kopen een Mercedes Benz, vinden die leuk en kopen nooit meer iets anders. Proberen zelfs nooit meer iets anders en raden anderen dat ook aan.

Er is ook niets mis mee om een bepaalde zaak aan te prijzen als ze het goed doen. Dat doe ik ook. Maar het gebeurt toch? Toch niets mis mee?

Sommigen zweren bij vintage, anderen willen het nieuwste van het nieuwste. De ''ene zegt Adams, de andere van Laar. Zijn ze niet integer? Nee, het is gewoon hun voorliefde.

Ik denk dat de jongeren wat flexibeler zijn en dat ook de ouderen tegenwoordig wat flexibeler worden. maar die verhalen heb ik echt niet verzonnen. En het gaat niet van "ik wil niet dat je ..." , maar "als u wil dat uw kind zich goed ontwikkeld adviseer ik .."

Ik wil echter niet geloven dat er nooit iemand wat aan verdiend heeft. Overal zijn er een heleboel goede mensen en heel af en toe een slechte. Die laatste heb ik niet besproken en ook niet willen bespreken. Voor zover ik weet ben ik ze niet tegengekomen als trompetleraar (wel als reparateur (en dan ook bewust knoeien), maar je zal me er hier nooit over zien schrijven).

_________________
"Riding with Fats Waller on the Super Chief
He said, music's real, the rest is seeming"
(Bill Withers in "Soul Shadows")


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat te kiezen als tweede trompet?
BerichtGeplaatst: 17 nov 2017 21:03 
Offline

Geregistreerd: 01 nov 2011 12:28
Berichten: 22
Dat is het leuke aan dit forum : je leert er altijd iets bij :D

Om mijn ervaring te delen: toen ik 6 jaar geleden begon, werd mij ook door de leraar "aangeraden" om eerder voor een Bach te gaan dan een Yamaha. Je moet weten dat ik als volwassene begonnen ben met trompet en ik dus niet zomaar ouders heb die mij een toetertje gingen betalen. Als je er zelf voor moet werken, kijk je er toch anders tegenaan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat te kiezen als tweede trompet?
BerichtGeplaatst: 17 nov 2017 21:06 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Dan heb ik je verkeerd begrepen. Dat kan.

Om op je verhaal over dat advies door te gaan: ik kan als docent alleen maar dingen adviseren die ik goed vind. En geen dingen die ik niet goed vind. Dat zal elke docent doen. Komt een leerling vervolgens met wat anders, is dat zijn of haar keuze. Uitproberen of dat wat ik heb aangeraden ook daadwerkelijk past, blijft een must.
Ik kan namelijk onmogelijk een getzen capri aanraden. Daar heb ik ervaring mee. En ik ken betere alternatieven.
Dat daar commissie bij zit: Mwa nee. Het is de afgelopen jaren crisis geweest, ook voor de verkopers van muziekinstrumenten. Of ik heb het gewoon totaal verkeerd aangepakt, dat kan natuurlijk ook. :mrgreen:

Maar goed, op deze manier helpen we dit topic natuurlijk ongelooflijk om zeep.
Dus ik ga me weer nuttig maken in t huishouden.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat te kiezen als tweede trompet?
BerichtGeplaatst: 17 nov 2017 21:11 
Offline

Geregistreerd: 01 nov 2011 12:28
Berichten: 22
Wat is een beter alternatief dan een Getzen Capri? Heb nu al veel erover gelezen en begin er steeds meer in te geloven...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat te kiezen als tweede trompet?
BerichtGeplaatst: 17 nov 2017 21:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
marnix schreef:
Als het alleen voor dweilen is, en het moet tegen een stootje kunnen, koop een Olds Ambassador. Iets meer geld, speelt iets beter, is gebouwd als een tank dus kan een robbertje dweilen/carnaval best overleven.


Behalve als het een totaal uitgewoonde Olds Ambassador is met versleten ventielen, dan haal je niet eens 't einde van 't eerste marsje zonder je lippen op je enkels...

Ik heb opgemerkt dat er (niet alleen op dit forum overigens) een soort van blinde adoratie is wat betreft de Olds Ambassador, welnu, mits de betreffende Ambassador in technisch goede toestand is is het een goed instrument. Goed, maar niet beter dan een technisch in orde zijnde Getzen Capri of een Conn Director, ik zou zelf dan ook voor laatsgenoemden gaan want Olds Ambassadors zijn gewoonweg overpriced

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Laatst bijgewerkt door Theo van Kampen op 17 nov 2017 21:30, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat te kiezen als tweede trompet?
BerichtGeplaatst: 17 nov 2017 21:21 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
In je beginpost noem je een bedrag van 80 euro.
Je doel: dweilorkest.
Voor die prijs, met dat doel, maakt het naar mijn mening geen klap uit wat je koopt.
Nieuwe instrumenten voor die prijs, daarvan geloof ik oprecht niet dat het goede instrumenten zijn. Gebruikte voor die prijs, eigenlijk ook niet.

Komt het aan op: speel er op, bevalt het: kopen, bevalt het niet, niet kopen.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat te kiezen als tweede trompet?
BerichtGeplaatst: 17 nov 2017 21:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
finchy schreef:
Wat is een beter alternatief dan een Getzen Capri?


Qua ventielen wordt dat een hele zoektocht maar het is natuurlijk maar de vraag of je je senang voelt bij de sound die een Getzen Capri afgeeft.
Ik voel me er compleet happy bij maar als je het liefst op een toeter met een 72-achtige beker speelt gaat het 'm niet worden vrees ik

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat te kiezen als tweede trompet?
BerichtGeplaatst: 17 nov 2017 23:36 
Offline

Geregistreerd: 01 nov 2011 12:28
Berichten: 22
Ik ben er mede door dit forum ondertussen achter dat 80 euro wel wat weinig is. Ik denk dat ik beter naar toeters van rond de 200 euro kan kijken. Ik dacht gewoon, daar het merk veel passeert zowel hier als elders, dat een getzen geen slechte keuze is.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.