trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Nieuwe trompet? - Op zoek naar een geschikte trompet voor ha
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 15:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 okt 2001 21:24 
Offline

Geregistreerd: 01 okt 2001 10:53
Berichten: 1
Woonplaats: Gouda
Al zo'n jaar of 15 speel ik op mijn eigen trompet. Eigenlijk ben ik wel toe aan een nieuwe. Maar wie weet er nu een goed en betrouwbaar merk trompet speciaal voor harmoniemuziek?

_________________
Trumpets are from Heaven


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 okt 2001 11:05 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Een trompet is niet speciaal voor harmonie muziek geschikt. Je hebt aardige, goede en heel goede instrumenten. Daar zit natuurlijk ook een ander prijskaartje bij. Waar jij naar op zoek bent is een all-round trompet, met een goed geluid, goed gestemd en met veel speelcomfort. Ik zou zeggen kijk eens naar een Hub van Laar bes trompet. Of een andere. Het gaat er niet om van welk merk, maar hoe de trompet speelt. Ga naar een goede zaak waar ze je verschillende merken en types kunnen laten uitproberen. Zet ook voor jezelf een prijsklasse in je hoofd. Let wel, een trompet van fl.1000,= hoeft niet slechter te zijn dan een trompet van fl.2000,=. Probeer trompetten "blind" uit. Let dus niet op merken en types. Laat je ook geen instrument aanpraten door een verkoper die je een dure toeter mee naar huis wil laten nemen. Als het goed voelt en goed klinkt heb je een goede trompet in je handen. Succes.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 okt 2001 12:25 
Offline

Geregistreerd: 04 okt 2001 12:16
Berichten: 1
Woonplaats: Noord Brabant
Inderdaad, het beste is om een aantal verschillende merken te proberen. Ik heb zelf tijdens de keuze van mijn nieuwe fanfare-instrument een Bach, Getzen en Yamaha geprobeerd, waar (in mijn geval) de Yamaha 6345HGS als keuze uit kwam. Dit is echter behoorlijk persoonsgebonden. Neem ook iemand mee die kan horen hoe de trompet klinkt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2001 11:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 okt 2001 11:51
Berichten: 174
Woonplaats: Veenendaal
hallo, zelf ben ik al zo'n 6 jaar actief trompettist bij de scheepjeswolharmonie in veenendaal. 3 jaar geleden heb ik een eigen trompet aangeschaft. Dit betrof een Bach MLV. Voor een harmonieorkest een uitstekende toeter. In de hoogte blijft ie vol klinken en in de laagte helder. Het is wel wennen aan de iets grotere boring dan "normaal". De prijs kan misschien iets wat nadelen met zich mee nemen maar dan heb je wel een trompet die heel behoorlijk all-round is (niet super geschikt voor met name jazz) en zeer fijn blaast (als je natuurlijk een goed mondstuk hebt)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 okt 2001 00:06 
Offline

Geregistreerd: 10 sep 2001 22:03
Berichten: 20
Woonplaats: Voorhout
Ja wat is een goede trompet, ik heb in juni van dit jaar een nieuwe gekocht enm ben daarvoor naar Pfeiffer in Rijswijk gegaan waar ze een grote keuze hebben van de betere merken.<br>Heb daar 3x Bach, 2xYamaha, Holton en 2 Callicchio's geprobeerd ( een hele middag) en het is uiteindelijk een Callicchio R3 7 geworden, puur en alleen omdat ik het een weergaloos mooie trompet vond.<br>Mooie klank, makkelijk aanspeelbaar, mooi scherp in de hoogte en hij ziet er ook nog eens geweldig uit! <br>De Holton ( Arthuro Sandonval) was ook geweldig maar in de laagte moeilijker dan de Callicchio en de Holton zag er met al zijn tierelantijnen te kermisachtig uit , bijzaak natuurlijk, maar dat vind ik dus niks!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 okt 2001 10:08 
Offline

Geregistreerd: 14 okt 2001 09:57
Berichten: 10
Woonplaats: Rijswijk
Kom eens langs : Atelier Pfeiffer Rijswijk<br>www.musicallin.nl

_________________
Werkzaam bij Atelier Pfeiffer in Rijswijk, een van


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.