trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hoe maak ik mijn gelakte instrument schoon
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 apr 2024 02:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hoe maak ik mijn gelakte instrument schoon
BerichtGeplaatst: 05 jun 2002 11:44 
Offline

Geregistreerd: 26 apr 2002 15:31
Berichten: 124
Woonplaats: Buitenpost
Hallo

Heeft iemand ervaring in het schoonmaken van gelakte instrumenten, wat voor middeltjes kan ik gebruiken om haar (mijn trompet) in bad te doen?


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jun 2002 14:03 
Offline

Geregistreerd: 06 maart 2002 14:49
Berichten: 185
Woonplaats: hierzo
Verf-afbijt?? Zeepsop?? Ik zou het niet weten...ik weet wel dat je heel erg moet uitkijken met gelakte instrumenten...het bladdert er zo af....misschien moet je gewoon lauw-warm water gebruiken en een zachte doek....(ervan uitgaande dat je de buitenkant van het instrument bedoelt) De binnenkant zou ik gewoon goed schoonmaken met een "ragertje" (borsteltje)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jun 2002 15:31 
Offline

Geregistreerd: 26 apr 2002 15:31
Berichten: 124
Woonplaats: Buitenpost
Het gaat mij juist om de binnenkant, ik wil haar graag even ontvetten en ontdoen van narigheden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jun 2002 08:49 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
een beetje afwasmiddel in water is een prima ontvetter: wel goed naspoelen, want zeepresten gaan de werking van ventielolie tegen!
Voor bacteriegroei en andere aanslag: een (reageerbuis) borsteltje, of een Spitt ball. Deze laatste kan je zelf heel makkelijk maken van een stukje schuimrubber: een bolletje knippen van ongeveer 1 cm diameter met een schaar, en even proberen of ie door de leadpipe heen geblazen kan worden. (stempomp verwijderen: als ie door de leadpipe heen kan, kan ie door de hele toeter: zo niet dan kan je hem uit een rechte pijp makkelijk verwijderen). Eerst een half uurtje spelen om alles goed nat te maken en te laten weken, en dan die spittball erdoor blazen, een keer met en een keer zonder de ventielen in te drukken, even naspoelen, en hij kan er weer tegen. Ik gebruik die spittballs regelmatig (kan na elke keer blazen, kleine moeite, en dan hoef je niet elke keer te spoelen) zodat de aanslag geen kans krijgt aan te groeien.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jul 2002 10:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2002 09:50
Berichten: 297
Woonplaats: Den Bosch
als je je instrument gewoon in lauw water legt en dan even laat weken, droog maken en met een stofdoek oppoetsen is het ook goed hoor. Als je middeltjes gaat gebruiken, kan dat alleen maar op je instrument slaan...

_________________
http://www.vanlentmusic.nl/
http://www.hetbrabantsjazzorkest.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 66 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.