trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Courtois trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 06:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Courtois trompet
BerichtGeplaatst: 10 jul 2002 21:04 
Offline

Geregistreerd: 24 apr 2002 20:04
Berichten: 7
Wie heeft er ervaring met de Courtois trompet?
Ik speel er zelf op maar ik hoor hier niks over de courtois.


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jul 2002 09:14 
Offline

Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08
Berichten: 1845
Woonplaats: Groningen
Nou ik speel ook op een goedkope!!! Courtois van de vereniging (fanfare) en dat ding zuigt behoorlijk. Hij heeft meer een bugelklank dan een trompetklank.
Als je echt scherp wil spelen, moet je ontzettend veel gas geven en dat alleen al in het boven- en middenregister.

Nou ja, dat ding is ook al zo oud en ik wil binnenkort toch nog een nieuwe trompet kopen.

Ik denk niet dat dit de reactie is die je wilde hebben, maar ja, het is tenminste wat.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2002 14:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 jan 2002 19:54
Berichten: 1038
Woonplaats: Groningen
Courtois heeft vooral zeer goede naam wat betreft bugels, maar trompetten maken kunnen ze zeker ook wel. Sergei Nakariakov speelt super op hun instrumenten (ook op trompet). Dit is niet zo goed op zijn opnamen te horen maar live zeker wel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Courtois trompetten
BerichtGeplaatst: 15 jul 2002 11:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Mijn C trompet is een Courtois, een oudje gebouwd naar het "direct air flow" principe, iets dat helemaal je van het was in de jaren zeventig (Olds heeft ze ook gebruikt) maar dat nu geen hond meer toepast. Mijn Courtois klinkt als een echte trompet en speelt prima de luxe. Ongeveer twintig jaar kocht ik 'm tweedehands bij Hampe. Ik gebruik deze toeter in het bruiloft en partijen orkestje waar zijn sound lekker dwars door die muur van gitaren heen ragt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jul 2002 22:10 
Offline

Geregistreerd: 01 dec 2001 23:17
Berichten: 52
Ik heb hem ook eens geprobeert en ik vond hem lekker spelen en mooie klank. Ventielen liepen ook prima.
Uiteindelijk toch voor de bach gekozen vanwege zijn (nog mooiere) klank.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jul 2002 09:29 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:00
Berichten: 58
Woonplaats: Rotterdam
"direct air flow" principe !!! Leg eens uit Theo, nooit van gehoord.Wat moet ik me hierbij voorstellen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Courtois toeters
BerichtGeplaatst: 18 jul 2002 20:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Beste Brassman, het 'direct air flow' principe uitleggen gaat veel beter met een plaatje erbij: Surf naar de Trumpet Page van R. Jones, te vinden door bij www.google.com Trumpet page in te toetsen. Zoek dan bij de Brassresources naar het artikel van Alan Rouse, de Olds fanaat uit America. Klik dan de catalogus uit 1977 (?) ofzo aan en ga dan naar Olds trumpets; Super Star. Viola! een duidelijke foto + text verschijnt op je scherm. Wellicht dat bij www.google.com de zoekopdracht: Olds Super Star Trumpet ook werkt, moet je maar effe proberen. Zowiezo is deze pagina een aanradertje, ook voor Olds haters. Olds noemt het principe anders, maar is precies het zelfde: als je geen van de ventielen hebt ingedrukt, kijk je als je de stempomt eruit getrokken hebt zo rechtstreeks de aanloop tot de beker in. Wel zo handig met schoonmaken!! Aangezien dit systeem niet meer wordt toegepast kan je zo je vraagtekens erbij zetten, ach weet je, in de jaren zeventig kon gewoon alles, niets was te dol.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 nov 2002 15:29 
Offline

Geregistreerd: 06 nov 2002 00:50
Berichten: 10
mi trompeta schreef:
Nou ik speel ook op een goedkope!!! Courtois van de vereniging (fanfare) en dat ding zuigt behoorlijk. Hij heeft meer een bugelklank dan een trompetklank.
Als je echt scherp wil spelen, moet je ontzettend veel gas geven en dat alleen al in het boven- en middenregister.

Nou ja, dat ding is ook al zo oud en ik wil binnenkort toch nog een nieuwe trompet kopen.

Ik denk niet dat dit de reactie is die je wilde hebben, maar ja, het is tenminste wat.



hahaha ik zou het verteld kunnen hebben, ik heb ook een courtois, van de vereniging, en dat gas geven verhaal klopt behoorlijk. 1 troost: kun je nagaan hoe het klinkt als je op een perfecte trompet speelt!!! :)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 104 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.