trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 13:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Trompet
BerichtGeplaatst: 03 sep 2002 09:01 
Offline

Geregistreerd: 03 sep 2002 08:46
Berichten: 49
Woonplaats: Den Bosch
Hey allemaal,

Ik speel nu op een Holton Maynard Ferguson model ML boring. Over een jaar of 2/3 wil ik naar het conservatorium (ik ben nu 16). Ik ben aan het sparen voor een Bach Strad/Schilke trompet of een dergelijk merk. Heeft iemand suggesties voor een model in de prijsklasse €3000,- tot €4500,-? Laat het me weten!

Tnx, Martijn


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 sep 2002 11:31 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Bes trompet van Hub van Laar is een zeer goed (en goedkoper) alternatief. Ga eens proberen met je leraar erbij ofzo. :mrgreen:

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 sep 2002 14:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 apr 2002 20:54
Berichten: 1203
Woonplaats: Enschede
3000 tot 4500 euro is best een aardig bedrag.

Ga gewoon eens en keer langs bij een goede handelaar, bijvoorbeeld in Thorn ofzo.
Die hebben genoeg, en zo'n van Laar is inderdaad niet duur voor wat je er voor krijgt.
Ik weet anders nog wel een leuke Bach stradivarius 2e-hands voor je. dan kun je er ook nog een trompet bij kopen met dat budget

_________________
========> PLAY ANYWAY <========


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 sep 2002 15:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2002 09:57
Berichten: 524
Woonplaats: Zuid-Beijerland
Waarom wil je eigenlijk een nieuw instrument. Je speelt nu op een instrument dat toch door een aantal mensen aanbeden wordt. Ik weet niet of je lichte muziek of klassiek wilt gaan volgen maar voor lichte muziek is dit al een heel goed instrument.
Ik kan het ook anders vertellen: toen ik wat fanatieker werd moest ik perse een Bach hebben want iedereen speelde daar op. Jaren lang heb ik me dood ongelukkig gevoeld. Toch begon ik er na een tijdje aan te wennen en kon ik er wel wat mee. Toen ik meer de lichte muziek in ging heb ik na heel lang dubben een Calicchio gekocht. Dat geluid is echt enorm wreed. Maar om nou te zeggen dat dat ding lekker speelt.......nee!!

Bovendien had ik nog een paar oude trompetten thuis staan die ik voor carnaval gebruik(te). En tijdens mijn zoektocht naar een goede "lichte muziek" toeter kwam ik al met de Bobby Shew van Yamaha in aanraking: vreselijk mooi, intoneert makkelijk en kan zowel heel zacht en heeel hard en ook heel belangrijk: hij kost maar de helft van een Bach. En in feite is het een kopie van een Schilke. Als ik zoiets nou eens tweede hands op de kop zou kunnen tikken voor carnaval en die andere oude trompetten zou verkopen.....

Stad en land afgebeld en toevallig wist ik zo'n toeter te vinden. Hij zag er niet meer uit maar verder was het wel oke. Dus ik besloot deze "carnavals" toeter te kopen.

En wat ik nu wil vertellen: De enige toeter waar ik nog graag op speel is de Bobby Shew. Thuis liggen een Bach en Calicchio (nagenoeg) werkeloos in de kast.
Nou moet ik ook wel even eerlijk zijn. Ik krijg het vermoeden dat ik heel veel baat heb bij een kleinere boring en niet te zwaar materiaal. Daar heb ik denk ik niet genoeg kracht voor. En natuurlijk komen die andere toeters weldegelijk uit de kast alleen moet ik keihard werken om op de Bach lang te kunnen spelen en ik moet keihard werken om de Calicchio stemmend te houden. Het geluid wat ze produceren blijft echter wel waanzinnig mooi. Maar wat als je dat maar even vol kan houden of als het continue vals is.....?!

Een toeter hoeft dus geen 3000 euro te kosten en wat voor andere goed werkt hoeft voor jou niet altijd goed te werken. Als deze toeter jou een goed gevoel geeft zou ik je geld nog even in je zak houden. Probeer te ontdekken wat jij een mooie klank vindt en probeer een toeter te vinden waar je lekker op speel.

Succes ermee en veel plezier met je zoektocht. Als ik jou was zou ik op lekker veel toeters gaan spelen. Want eerlijk is eerlijk, trompetten bekijken, proberen, enz enz blijft wel heeel leuk!!!!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 sep 2002 15:45 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Jaws schreef:
Nou moet ik ook wel even eerlijk zijn. Ik krijg het vermoeden dat ik heel veel baat heb bij een kleinere boring en niet te zwaar materiaal. Daar heb ik denk ik niet genoeg kracht voor.


De Shew is net als een Callet en die Reeves/Stomvi trompet voorzien van een step bore. Spreekt inderdaad makkelijk aan en heeft veel voordelen voor sommige mensen.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 sep 2002 16:10 
Offline

Geregistreerd: 03 sep 2002 08:46
Berichten: 49
Woonplaats: Den Bosch
Jaws,
De trompet waar ik nu op speel is een lekker scheurijzer. Goed voor in de harmonie waar ik in speel, hij speelt erg gemakkelijk. Maar de klank is niet perfect, niet helemaal wat ik zoek in een trompet.
Als ik naar het conservatorium ga (inderdaad voor de klassieke opleiding) lijkt het mij mooier een Bach Strad. te hebben. Ik heb eens op een Strad. uit 1960 ofzo gespeeld, en ik vond de klank geweldig. Ik heb alleen weinig aan zo een instrument in de clubjes waar ik nu in speel.
Als ik naar conservatorium ga, en daarna misschien in een symfonie-orkest kom, wil ik een instrument met de mooiste klank, niet een instrument wat het hardste kan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 sep 2002 17:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2002 22:06
Berichten: 344
Woonplaats: Zutphen
Is een B&S Challenger (ongelukkige naam) of een andere Bach kloon nix?
Kost een stuk minder....


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 114 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.