trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Advies bij aanschaf Bugel
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 00:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Advies bij aanschaf Bugel
BerichtGeplaatst: 17 sep 2002 18:28 
Offline

Geregistreerd: 22 nov 2001 15:41
Berichten: 11
Hoi

Ik ben van plan om een bugel te kopen, aangezien mijn budget niet al te groot is, is mijn vraag wat een goede bugel is voor leuke prijs. (Ben van plan om een tweedehandse te kopen, ongeveer 300 euro)

Weet iemand een goede bugel, of merken die goed zijn, winkels waar ze tweeehands bugels hebben?

Alles is welkom

Alvast bedankt
Bart van Oeffelen


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 sep 2002 18:56 
Offline

Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08
Berichten: 1845
Woonplaats: Groningen
Ik was laatst op een website van Jehova Nissi uit Stedum geloof ik
(check fanfare.pagina.nl) en daar boden ze Courtois 154 bugels +trigger aan.
Aangezien al onze solo en eerste bugelisten daarop spelen zijn ze toch wel goed.

Grote boring, wijde ronde klank, mooie instrumenten.

Ik weet alleen niet wat de kwaliteit van die dingen waren, aangezien ze al gebruikt waren door de vereniging.
De prijs was wel redelijk (250-300 euro)

Gr.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 sep 2002 19:03 
Offline

Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08
Berichten: 1845
Woonplaats: Groningen
...


Laatst bijgewerkt door mi trompeta op 29 aug 2003 20:31, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 sep 2002 13:22 
Offline

Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08
Berichten: 1845
Woonplaats: Groningen
NOU ik heb m gevonden hoor!!!

:P :P :P

het is Muziekvereniging Wilhelmina uit Bedum!

http://www.wilhelmina.tmfweb.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 sep 2002 15:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2002 09:57
Berichten: 524
Woonplaats: Zuid-Beijerland
kon het niet laten om even op die site van die fanfare?? te kijken.
wat ik daar zag was wel heeel interresant. die bugels van coutois lijken wel leuk maar ik zie ook nog muurdecoratie van couesnon. en geloof mij nou, als er ergens naar gezocht wordt zijn het wel de bugels van couesnon. het nieuwe model bobby shew bugel schijnt hier een copy van te zijn. en aangezien de oude couesnon fabriek is afgebrand worden deze niet meer gemaakt. misschien toch wel aardig om es effe te kijken of er niet het zeer gewilde model tussen zit. laat hem door een reparateur opknappen en je kan hem voor 1000 pleuro's verkopen. laatst stond er nog een bij de horntrader of zo voor 1350 dollar. je moet dan natuurlijk wel het goede model hebben....

en het blijkt wel dat ze nog steeds zeer gewild zijn want het schijnt dat pfeiffer er weer mee adverteerd. hoe ze eraan komen en door wie ze gemaakt worden weet ik niet.

verder is het lastig om voor 300 euro een heel goede bugel op de kop te tikken. op de eerst plaats heb je de couesnon, yamaha bobby shew en 635t (allemaal gewild in de lichte muziek). dan heb je ook nog heel goede bugels van bach, courtois en de andere dure merken. deze koop je niet voor 300 euro.

alle overige merken zijn in zuiverheid en klank wat minder. (hoeft dus absoluut niet slecht te zijn!!!). op de site van die fanfare staan dus ook hele leuke courtois bugels. zeker als er een trigger op zit heb je vaak al de iets betere modellen. zou ik toch zeker naar informeren. bovendien maakt amati of jupiter (ik weet het even niet) ook bugels met trigger op de 3e ventiel. voor 300 euro heb je misschien geen super mooie klank maar misschien wel iets met een trigger. dan kan je in elk geval lekker zuiver (proberen) te spelen. dan kan je als je later meer budget heb iets met een mooie klank kopen.

dus als ik jou was zou ik proberen te zoeken naar een bugel met trigger op de 3e ventiel. let wel heeeel goed op de leadpijpjes. bij bijna alle bugels is daarmee gerotzooid. mensen proberen er trompetmondstukken op te plaatsen en noem maar op. die dingen worden groter geboord en soms als ze vast hebben gezeten worden ze met een waterpomptang weer los gewrikt. en tot slot heb je nog de schoefjes/boutjes die het leadpijpje op zijn plaats moet houden. deze zijn te vaak door de draad of vervangen.
door al deze lompe aanpassingen heb je kans dat een standaard mondstuk niet past. zorg dat je een standaard mondstuk bij heb en let erop dat dat goed past. hij mag niet te ver in het leadpijpje vallen en ook niet anders om. als je twijfelt vraag je naar een nieuwe bugel om te controleren hoe het zou moeten zijn. ik weet dat bij bv. yamaha een bach mondstuk iets dieper in de leadpijp steekt. courtois en bach hebben dezelfde (standaard) diameter dus daaraan kan je wel zien wat goed zou moeten zijn. (mits het nieuwe instrumenten zijn).

en waarom is dit zo belangrijk?? heel simpel: het mondstuk wat jij bij het instrument krijg past vaak wel (of is passend gemaakt). wil jij switchen naar een standaard 1.5c mondstukje van bach blijkt dat in eens niet meer te passen. weg 300 pleuro......

succes met je zoektocht!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 sep 2002 19:12 
Offline

Geregistreerd: 22 nov 2001 15:41
Berichten: 11
Hoi, bedankt voor de reactie.

Flinke lap tekst getypt, goed om te zien wat muzikanten hier op het forum voor elkaar over hebben.

Ik ga verder met mijn zoektocht

Bart


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 114 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.