trompet.nl > forum > Toon onderwerp - B&S Challenger II
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 11:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: B&S Challenger II
BerichtGeplaatst: 23 sep 2002 13:14 
Offline

Geregistreerd: 12 aug 2002 11:04
Berichten: 10
Woonplaats: Nederland
Ik ben in de markt voor een nieuwe trompet. Afgelopen zaterdag heb ik in een grote muziekzaak (Nijkerk) op heel veel verschillende instrumenten gespeeld. Omdat ik uit verschillende bronnen (o.a. dit forum) heel positieve geluiden hoorde over de B&S Challenger II heb ik hier ook op gespeeld (naast Bach, Yamaha etc.).
Helaas was er op het moment alleen een Large-bore model op voorraad en dus heb ik alleen daarop kunnen spelen. Tegengesteld aan mijn verwachtingen was mijn ervaring niet positief: sprak moeilijk aan, had een ‘hol’ geluid (moeilijk te omschrijven) en de ventielen liepen erg zwaar (te zware veren?). Misschien komt dit echter allemaal omdat ik op een model met een grote (te groot voor mij?) boring heb staan spelen......
Ik zou graag willen weten of er hier anderen zijn die op de B&S challenger hebben gespeeld. Zo ja, welk model en wat vond je er dan precies wel/niet goed aan?
Ik zou zelf ook graag nog eens op wat andere Challenger modellen spelen (b.v. standaard medium large, reversed etc.). Weet er iemand een muziekzaak waar ze een aantal verschillende B&S Chall. II modellen op voorraad hebben?

Alvast hartelijk bedankt voor de info

Bart


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 sep 2002 14:04 
Offline

Geregistreerd: 26 apr 2002 15:31
Berichten: 124
Woonplaats: Buitenpost
Bartje

Een aantal jaren geleden is onze fanfare overgestapt van bezetting cornet naar trompet. Toen heeft de vereniging voor de gehele sectie B&S challenger trompetten gekocht, ik meen de 3137. De prijs-kwaliteit verhouding van de trompetten was destijds (5-6 jaar geleden) erg gunstig, voor fl. 1500 kochten wij deze trompetten die een kopie waren van de Bach (zo werd ons verteld). Ik heb er een poosje op gespeeld. Om te starten is dit een uitstekend instrument, niet te groot, stemt redelijk en blaast makkelijk aan. Maar als je het wilt vergelijken met een ECHTE Bach... Ik speel 100 keer liever op mijn eigen Bach dan op deze "namaak" trompetten; veel groter volume, meer projectie, geweldige klank. Maar ja, daar hangt natuurlijk wel een prijskaarje aan :lol: .


Laatst bijgewerkt door Arjan op 23 sep 2002 14:06, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 sep 2002 15:31 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
De Challenger II waar het hier om gaat (niet de standaard Challenger) is een goede serie instrumenten. De Bes trompet wordt door sommigen (zelfs pro's) verkozen boven de Bach, dus ik denk dat je zeker nog eens de ML moet proberen. Het is inderdaad even zoeken naar wat voor opties voor jou het beste klinken en spelen. Je hebt het reverse systeem en verschillende legeringen bekers en leadpipes om uit te kiezen. Laat je echter niet te gek maken. Ga eerst eens op een standaard ML spelen en kijk dan eens rustig een verschilletje per keer verder (alles door elkaar proberen wordt je harstikke gek van).

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 dec 2002 15:31 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Om nog maar even op B&S terug te komen. Ik heb de afgelopen dagen een Es/D trompet van de Challenger II serie geprobeerd en was er niet van onder de indruk. De prijs is wel weer erg mooi, maar de toeter op zich viel me erg tegen. De afwerking is uitermate goed verzorgt, maar er zit gewoon absoluut geen mooi geluid in en er trilde iets mee bij sommige noten, slordig hoor. Hij gaat dus weer terug naar de importeur. Ben eigenlijk best teleurgesteld, het leek me namelijk, op papier, een mooi trompetje. :roll:

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 102 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.