trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Zelfgebouwde Shew-Horn (trompet met 2 bekers)
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 19:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 dec 2007 12:40 
Offline

Geregistreerd: 03 jan 2007 12:46
Berichten: 11
Bijna een jaar na het fabriceren, maar de dubbeltrompet heeft zijn primeur beleefd! Het werkt goed en het publiek kijkt z'n ogen uit :lol: Hier een actiefoto. Helaas geen geluidsopname...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2007 20:58 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Hoe stemt hij?

en die kerel achter dat drumstel, is dat toevallig Vieze Pieter 8)

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 dec 2007 14:19 
Offline

Geregistreerd: 03 jan 2007 12:46
Berichten: 11
hij stemt goed genoeg. Switchen tussen de twee bekers moet je wel rekening houden met de iets hogere stemming van de gedempte beker. Alles zit vast gesoldeerd dus ik kan het niet met buislengte aanpassen. Op de achtergrond is pieter inderdaad met de hangover4.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 dec 2007 19:58 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Wat leuk, vieze Pieter ken ik nog wel. Lieter is een leuke gast.
Doe hem maar de groeten :)

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jan 2008 10:19 
Offline

Geregistreerd: 26 sep 2007 09:12
Berichten: 285
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Leuk project, ik mag dit wel. Uit de foto die je van links achter gemaakt heb maak ik op dat het toegevoegde ventiel, ventiel 1 is van de slooptrompet. Omdat een ventielhuis vier openingen heeft houdt je onder de opening waar de onderste beker aan zit nog een opening over waar niets aan zit. Heb je die afgedicht?

Het gebruik van een draaiventiel lijkt me inderdaad gemakkelijker te bedienen omdat je wat vrijer bent in de plaats waar je de hefboom zet die het ventiel aanstuurt en omdat je met je linker hand nu niet om vier ventielenhuizen heen hoeft. Ik denk dat je dit ventiel dan het gemakkelijkst kan bedienen met de duim van de rechter hand. Toch heeft een draaiventiel voor jouw toepassing een bepaald nadeel.

Bij een draaiventiel liggen de vier openingen in één vlak en maken een hoek met elkaar van ongeveer 90°. Stel je plaatst het ventielhuis zo dat de normale ingang links boven zit en de uitgang naar de bovenste beker rechts boven. Wanneer je het ventiel dan 90° verdraait komt de uitgang naar de onderste beker links onder te zitten en dit maakt de aansluiting op deze beker veel lastiger dan op de bovenste beker. Misschien is het beter om het ventielhuis 45° linksom te draaien zodat de ingang precies links ligt. De uitgang naar de bovenste beker ligt dan aan de bovenkant en de uitgang naar de onderste beker aan de onderkant. Je hebt dan twee bochten van 90° naar achteren nodig om weer op de bekers uit te komen.

Bij een normaal schuifventiel zit de aansluiting voor de bovenste beker aan de linker kant en voor de onderste beker aan de rechter kant en vanwege de twee kleine bochtjes die er aan zitten wijzen beide aansluitingen al naar naar achteren.

Voor mijn project van de basbugel heb ik ook een draaiventiel nodig dat voor het normale eerste ventiel geplaatst wordt maar nu voegt dit draaiventiel de buis toe die een kwint verlaagt en worden alle openingen benut. Als je er toe komt een Shaw-Horn te maken waarbij een draaiventiel gebruikt wordt zou ik graag eens zien hoe je de bediening van dit ventiel uitgevoerd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2008 10:41 
Offline

Geregistreerd: 03 jan 2007 12:46
Berichten: 11
Wow, ik zie nu dat er beeldmateriaal op youtube staat van de echte ShewHorn!!

KLIK


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 nov 2008 00:30 
Offline

Geregistreerd: 15 jul 2008 01:38
Berichten: 101
Woonplaats: Maastricht
Wow. Ziet er geweldig uit! En als de vorige post, klinkt ook goed!
Dus er zit een extra ventiel, en als je die indrukt gaat de lucht naar de andere beker? neem ik aan?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 nov 2009 21:29 
Offline

Geregistreerd: 03 jan 2007 12:46
Berichten: 11
Hij staat nu op marktplaats trouwens http://link.marktplaats.nl/297591447

klik

Ik speel er te wienig op, dus misschien kan iemand anders er weer wat mee. Hij komt goed tot zijn recht als je in een klein combo speelt oid, maar ik speel nu alleen nog maar in coverbands.

_________________
www.BPHorns.nl


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.