trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hoe kan je een trompet goed beoordelen?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 16 apr 2024 23:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 dec 2002 08:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 dec 2002 10:24
Berichten: 89
Woonplaats: Sleen
Citaat:
Als je bijv. zonder vooroordelen een amati 604 zou vergelijken met een Bach strad. zou dat nog wel eens een verassend resultaat kunnen hebben !

Zover zou ik niet willen gaan, maar door die vooroordelen wordt een merk als bijv. Getzen absoluut ondergewaardeerd (zou . jij een Getzen in overweging nemen als je ook de mogelijkheid hebt een Bach strad. te kopen?).
Weer een voorbeeld: Mijn leraar speelt op een Kanstul piccolo trompet (hoort in het rijtje Schilke - Selmer (Bach dus...) thuis). Toen ik hem op mijn Getzen Eterna (instapmodel, ongeveer 2x zo goedkoop) liet spelen was hij erg onder de indruk van de kwaliteit van dit instrument.

Nog een overweging: Als je in een orkest speelt is het verstandig om te kijken welk merk je collega's spelen en dit (zwaar) mee te laten wegen bij je beoordeling (als het tenminste gaat om aankoop van een nieuw instrument).
Toen onze fanfare 8 nieuwe bugels wilde kopen zijn er ook eerst een aantal merken / types door de solo-bugelisten thuis getest. De Willson kwam als beste uit de bus. Er werd echter toch voor Courtois gekozen omdat de rest van de bugelisten ook op Courtois speelt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 dec 2002 17:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 dec 2001 21:33
Berichten: 253
Woonplaats: Amsterdam
Ik heb trouwens al een van Laar hoor en daar had ik het al snel gezien. Wat een geweldige trompet zeg,.... :lol: . Ik had er voor de zekerheid nog even 2 meegenomen voor een poosje. Maar daar wordt het eigenlijk alleen maar lastiger van! Vandaar mijn vraag.

_________________
just play every day!!!!!
:)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.