"Valve allignment" zou je kunnen vertalen als het uitlijnen van de ventielen.<p>Verwijder het buisje aangebracht op het tweede ventiel en zie naar de ventielcilinder.Als je de ventielknop vastneemt merk je dat je de ventielcilinder een ietsje kunt verdraaien. Dit is te wijten aan een kleine speling tussen de ventielgeleider en het gleufje waarin die beweegt.<p>Door deze verdraaiing staan de openingen in het ventiel (ventielpoorten)niet meer volledig voor de opening van het buisje. <p>Deze occasionele rotatie van een ventielcilinder is ongewenst omdat de vrije doorstroming in het instrument <br>erdoor gehinderd is en dat is op zijn beurt nadelig voor een goede klankproduktie.<p>Het komt er dus op aan de ventielen zo in te stellen dat de poortjes recht voor de buisjes komen en de speling van de ventielgeleider tot een minimum te herleiden.<p>Zie ook (helemaal op het einde) <p>www.musichem.com/articles/trmp_car.htm<p><p>
Het is natuurlijk ook mogelijk dat de ventielen zich niet correct in de lengterichting verplaatsen; bijvoorbeeld door ventieldopjes die iets schuin staan, versleten viltjes enz...<p>Ventielen gaan dus te diep of te weinig diep waardoor opnieuw het probleem van belemmerde vrije doorgang ontstaat.<br>
Geregistreerd: 28 maart 2002 22:06 Berichten: 344 Woonplaats: Zutphen
meneer Reeves doet het op 1/1000 inch nauwkeurig. Hij verteld je erbij hoeveel hij gecorrigeerd heeft. Je krijgt maatvaste viltjes (eigelijk geen viltjes) die je later kunt bijbestellen in EXACT de goeie dikte.<br>Hij lijnt de pistons overigens alleen vertikaal uit. Hij zegt dat de verdraaing van de pistons minder belangrijk is.<br>Alleen om te toeter nou helemaal naar Amerika te sturen.....<br>
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 98 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen