trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Welke trompetten?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 12:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Welke trompetten?
BerichtGeplaatst: 12 dec 2002 23:46 
Offline

Geregistreerd: 12 dec 2002 23:31
Berichten: 1
Ik ben nieuw hier en heb een vraag. Ik ben in het buitenland in dienst van een symfonie orkest. Ik speel al sinds jaren Bach beide c en bes en ben op zoek naar andere trompetten. Ik ben door de jaren heen veranderd en mijn manier van spelen is dus ook sterk veranderd en ik speel als sinds 10 jaar op dezelfde trompetten. Tijd voor wat anders. Ik ben altijd tevreden met mijn trompetten geweest. Op mijn bes trompet heb ik eens een andere beker laten zetten en kortgeleden tijdens onze Amerika tournee een andere leadpijp op mijn c trompet laten zetten waardoor ik beter stemde met de rest van de sectie.
Iedereen in de sectie speelt Bach dus ik heb ik mij niet zo met andere merken bezig gehouden. Voor een tijdje terug zat ik er eens aan te denken wat ze "thuis" in Nederland bespelen. Mijn contacten met Nederland zijn klein geworden door de jaren heen dus probeer ik het maar via trompet.nl. Wat bespeelt de beroeps trompetist in Nederland? Ik hoor namen als van Laar. Wordt er nog op Belcanto gespeelt? Jaren terug toen ik nog in Nederland woonde was dat "het " merk. Wat voor trompetten bespelen de trompettisten in de beroepsorkesten? Ik verheug me op reacties...............


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 dec 2002 13:10 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Ik speel niet vast in een symfonie-orkest, maar ben wel een zeer actieve freelancer. Ook ik heb een tijd Belcanto C gespeeld, maar speel sinds een kleine twee jaar Hub van Laar. De Concertgebouworkest-sectie speelt ook bijna allemaal op Van Laar's. De Van Laar's zijn sowieso populair bij de Nederlandse trompettisten. Bij het Rotterdams is de Thein favoriet. De Bach wordt ook nog veel gebruikt. Ik kan het je aanraden om een keer contact op te nemen met Hub om eens wat te gaan proberen bij hem.
Wat betreft de bes is Bach nog steeds populair, maar evenals bij de C's, zijn de Bes trompetten van Hub van Laar ook erg in trek. Veel succes met uitzoeken!

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 93 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.