trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Welke trompet best geschikt voor skamuziek? - Vraagje
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 11:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 2002 15:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 dec 2001 21:33
Berichten: 253
Woonplaats: Amsterdam
mischien een beetje rare vraag hoor maaruu.... wat is een skaband eigenlijk?

_________________
just play every day!!!!!
:)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 2002 22:24 
Offline

Geregistreerd: 19 apr 2002 15:36
Berichten: 19
Woonplaats: Bodegraven
Ska? Ska is SKA!! Skamuziek is meestal up-tempo vrolijke dansmuziek waarbij de gitaar,toetsenist of blazer een offbeat speelt. De meeste skabands bestaan rond zo'n 7 personen. Meestal zanger,bass,drum,gitaar,trompet,sax,trombone maar sommige bands hebben meer blazers en een extra gitaar en toetsenist erbij. Het is best wel underground maar af en toe drijft er een skahitje in de top 40. Ska is de voorloper van reggae en vanuit ska is dus reggae , rocksteady, ragga en dub ontstaan maar Ska is zelf ook natuurlijk nog gebleven. The Skatalites was de eerste skaband die er zo'n beetje was en die periode wordt de West Indies Wave genoemd of gewoon the 1st Wave, daarna kreeg je Madness, the Specials en Doe Maar enzo wat dus in Europa populair werd. Die periode was de 2-tone wave (naar het zwart/wit gebolkte logo van het 2-tone label) In de 90er jaren kwam de 3rd wave waar de bands The Mighty Mighty Bosstones, Reel Big Fish en The Toasters vandaan komen. Je zou nu al zo'n beetje kunnen spreken van een 4th wave door alle nieuwe skabands die aspecten uit alle 3 de golven meepakken. In NL horen Jammah Tammah, Let's Quit, the Beatbusters, Venus Hill, Mark Foggo en de Hardheid tot de toppers. Ik zou zeggen download wat met Audiogalaxy en kijk wat je er van vindt.

_________________
Ska met blazers is top


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 apr 2002 08:42 
Offline

Geregistreerd: 06 maart 2002 14:49
Berichten: 185
Woonplaats: hierzo
Het doet me een beetje aan Doe Maar denken...maar dan beter en leuker.<br>Ik heb wat van de Skatalites gedownload.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 apr 2002 22:28 
Offline

Geregistreerd: 19 apr 2002 15:36
Berichten: 19
Woonplaats: Bodegraven
Deze nummers moet je eigenlijk gehoord hebben.<p>Reel Big Fish - Brand New Song <br> - She is famous <br> - I want your girlfriend to be my girlfriend<br> - The kids don't like it<p>The Mighty Mighty Bosstones - Rascal King<br> - The Impression that i get<br> - Never lose my wallet<p>Save ferris - Spam<br> - The World is new<br> - Come on Eileen<p>Ik hou van deze muziek

_________________
Ska met blazers is top


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 apr 2002 11:12 
Offline

Geregistreerd: 20 nov 2001 14:20
Berichten: 34
ok wobbo, ik heb ook nog een paar ska 'standards' die je zeker wel moet luisteren.. van welke artiest/band dan ook (ik prefereer de skatalites natuurlijk maar okee).<br>- Rock Fort Rock<br>- Swing Easy<br>- Caravan (skaravan)<br>- Latin Goes Ska<br>(wobbo zal ze dus al wel kennen;)<br>ik ga met mijn band nog wat meer de jazz kant op en spelen jazz standards op een ska ritme/akkoorden wisseling. zoals bv; straight no chaser, watermelon man en mercy, mercy, mercy. en ook jazzy improviseren natuurlijk, dan kom je dus uit op skazz muziek ;)<br>:)--'''--<<br>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 apr 2002 11:21 
Offline

Geregistreerd: 19 apr 2002 15:36
Berichten: 19
Woonplaats: Bodegraven
Hoe heet jullie band dan?

_________________
Ska met blazers is top


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 apr 2002 23:52 
Offline

Geregistreerd: 19 apr 2002 15:36
Berichten: 19
Woonplaats: Bodegraven
Is 1750 gulden eigenlijk duur voor een Getzen Eterna II Severinzen?

_________________
Ska met blazers is top


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 apr 2002 23:54 
Offline

Geregistreerd: 19 apr 2002 15:36
Berichten: 19
Woonplaats: Bodegraven
Wij zijn nog niet zo goed hoor. Solo's improviseren we nog niet. Die onthouden we gewoon en spelen elke keer hetzelfde. Ik speel pas 18 maanden trompet dus dat komt later wel. Ik begin nu wel eindelijk grote stappen te nemen met mijn zuiverheid en uithoudingsvermogen enzo.

_________________
Ska met blazers is top


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 106 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.