trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bach, Kanstul of Schilke
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 16:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 sep 2002 18:48 
Offline

Geregistreerd: 20 aug 2002 23:05
Berichten: 4
Probeer eens een Selmer Chorus-line een fantastische trompet om op te spelen.
Ga hem maar een testen of is er iemand met een ervaring op deze trompet.
Roland


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 sep 2002 20:41 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Ik heb dezelfde problemen gehad. Je moet je ventielen af toe laten 'roderen' bij een vakman. Wat je ook echt moet doen als je nooit meer problemen wil hebben is na elke dag repeteren de ventielen en de binnenkant van de ventielen afkuisen met een zakdoek (waarvan de vezels niet los kunnen komen). Als je niet moet spelen moet je gans de tijd je ventielen induwen en vice versa. Zo rodeer je zelf. Tracht op dezelfde manier de ventielen dan in te duwen als wanneer je aan het spelen bent, anders heeft het niet echt veel zin. Rodatie is normaal en plotseling doet het probleem zich niet meer voor, dan ben je de gelukkigste mens van de wereld. Ik ben nog altijd héél tevreden van mijn moderne (wil dus zeggen eind jaren negentig) Bach. In het begin niet omdat er krasjes in het zilver kwamen maar dat probleem doet zich ook niet meer voor. Als je een instrument intensief gebruikt moet je kunnen verdragen dat het niet nieuw blijft.

De verklaring voor het feit je ventielen niet goed gaan is het feit dat na het maken van de ventielen in de fabriek nog steeds microscopische uitsteekseltjes aan de ventielen blijven. Door het gebruik en de wrijving komen die los en met de olie vormt dit een soort van film die ervoor zorgt dat het ventiel niet vlug meer reageert. Je kan zo'n filmlaag enkel op bovenstaande wijze tegengaan ofte laten roderen bij een vakman. Dat is toch mijn mening.

Nog een tip: gebruik niet té veel olie.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 sep 2002 10:16 
Offline

Geregistreerd: 01 dec 2001 23:17
Berichten: 52
dankjewel
ik zal het eens proberen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 sep 2002 17:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 apr 2002 20:54
Berichten: 1203
Woonplaats: Enschede
Ik heb een Bach strad. uit 2000, toen nieuw gekocht en hij speelt echt super.
Ik heb er totaal geen problemen mee.
Ik heb toen ik hem ging kopen op 4 verschillende bachs gespeeld en dit was de beste.
Misschien is het wel 1 van die 15........ :)

_________________
========> PLAY ANYWAY <========


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 sep 2002 16:29 
Offline

Geregistreerd: 01 dec 2001 23:17
Berichten: 52
ik heb denk ik 1 van de andere 14


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 sep 2002 19:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2002 22:06
Berichten: 344
Woonplaats: Zutphen
Heeft U een van die andere veertien Bach's? Kijk dan nu op deze link :P

Aan minder goed gelukte Bachjes valt nogal wat te verbeteren door te doen wat ze in de fabriek al hadden moeten doen: sweetspotting: met onderdelen schuiven om de ideale posities te bepalen:

http://homepage.mac.com/fkm/hornproject/project1.html

Vraag uw reparateur om de hoek. :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2002 12:48 
Offline

Geregistreerd: 21 sep 2002 09:24
Berichten: 114
Woonplaats: Langdorp, België
Ik heb een paar weken geleden ook een splinternieuwe Strad gekocht. Ik ben echt zéér tevreden, ik kwam van een Holton T602P, natuurlijk niet te vergelijken. Ik heb er echt een namiddagje uit voor genomen en ben bij Adams een paar instrumenten gaan proberen. De Xeno van Yamaha speelde ook zeer goed, maar ik had de indruk dat die veel minder draagkracht had, dat de klank niet zo aansprak, hoewel het spelen zelf echt wel makkelijker was. Ik heb dan uiteindelijk gekozen voor een strad met die fameuze Adams-instrumentenbehandeling en ben echt tevreden...

Je ziet, het kan dus wel zeker!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2002 17:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2002 09:57
Berichten: 524
Woonplaats: Zuid-Beijerland
wacht even pedro....

je heb een paar weken geleden een (standaard??) bach gekocht. vervolgens (heb ik gelezen) klaag je dat je problemen hebt om vier uur aan een stuk te spelen en dat steek je op je mondstuk. was die bach voor jou dan echt wel zo goed als jij denkt of heb jij hem (net als ik ooit) gekocht omdat iedereen er zo een heeft??

het zou toch mooi zijn als er een objectieve methode was (waar desnoods geen mens bij aan te pas komt!!) die voor jou zou kunnen bepalen wat nu echt je beste keuze zou zijn. ik ben heeeel benieuwd waar iedereen dan op zou spelen. en waar ik op zou (moeten) spelen.......


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 120 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.