trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bach, Kanstul of Schilke
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 apr 2024 13:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2001 14:39 
Offline

Geregistreerd: 26 dec 2001 14:25
Berichten: 1
A3aan zelf speel ik ook op een Kanstul c-trompet (ongelakte) met een roodkoperen beker en eerlijk ik speel heel graag op. Het instrument is in alle registers zeer zuiver en spreekt ook gemakkelijk aan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 apr 2002 14:01 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
Citaat:
Quote: brassman ( 21:09 op 19 dec. 2001 )<p>Woh woh Jazzyman,niet zo minderwaardig over je Getzen,is toevallig wel een erg fijne toeter.Naast m`n Bach heb ik ook nog een Getzen Eterna Classic en zit wel eens te praktiseren om hem in de verkoop te doen.....maar kan het niet over m`n hart krijgen om er afstand van te doen.Was m`n eerste zelf gekochte toeter en "we" hebben samen al heel wat meegemaakt.Klinkt misschien vreemd maar zo voel ik het...alsof het een deel van jezelf geworden is.<br>Misschien hebben meerdere blazers dit gevoel of zien hun instrument meer als een gebruiksartikel.....ben benieuwd.
<p>Ik heb nog een Conn Victor, mijn eerste zelfverdiende trompet (in 1983 nieuw gekocht), en die zal ik ook nooit wegdoen: tien jaar lang veel op gespeeld, en nog steeds een snijbrander. Af en toe is het heerlijk om hem weer eens te pakken. Ondertussen veel bijgeleerd, en tien jaar geleden een Schilke X4 gekocht: kompleet andere trompet, en ik ben er minstens zo tevreden mee. Ook die zal ik niet gauw wegdoen. Inderdaad, zo'n ding wordt een stuk van jezelf.

_________________
Bigband "The Caledonians"
Symfonisch Harmonieorkest Amsterdam


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 apr 2002 10:27 
Offline

Geregistreerd: 03 maart 2002 17:28
Berichten: 59
Woonplaats: Leiden
Citaat:
Quote: jazzyman ( 11:51 op 18 dec. 2001 )<p>same here brassman<br>en dat terwijl ik 'maar' een getzen heb (en mijn vriendin waarschijnlijk jonger is :Þ<br>hehe jk<p>:)--'''--<<br>
<p>Hier zit er nog één!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 apr 2002 20:28 
Offline

Geregistreerd: 24 apr 2002 20:04
Berichten: 7
even een vraagje, ik weet dat het persoonlijk is maar wat is er mis met een vincent bach? Ik ben dan wel niet op de hoogte van alle merken maar ik kreeg toch sterk de indruk dat dit een van de betere merken is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 apr 2002 07:33 
Offline

Geregistreerd: 16 maart 2002 10:38
Berichten: 101
Woonplaats: Heerlen
Citaat:
Quote: Trumpetkarssie ( 21:28 op 24 april 2002 )<p>even een vraagje, ik weet dat het persoonlijk is maar wat is er mis met een vincent bach? Ik ben dan wel niet op de hoogte van alle merken maar ik kreeg toch sterk de indruk dat dit een van de betere merken is.
<p>Door de jaren heen was Bach zowat 'de standaard' in de tromppetwereld en jarenlang leverende Bach vooruitstrevende modellen die 'top of the line' waren. Na de overname van Bach door Selmer in 1964 is het nog goed gegaan tot medio jaren '70. Van toenaf is de gemiddelde kwalitiet van een Bach achteruit gelopen, en sinds de jaren '90 zet deze trent zich in het kwadraat door. Als je tegenwoordig één uitstekende Bach wil vinden (een nieuwe wel te verstaan) moet je vaak tien tot vijftien instrumenten uitproberen om die éne te vinden. De andere 14 zijn niet slecht, maar beslist geen ' top of the line'. Het gebrek aan constante kwaliteit kost Bach de kop in Europa: het is voor handelaren economisch niet meer interessant meer om tientallen Bach's te laten overkomen, terwijl ze van tevoren weten dat ze er 5 niet kunnen verkopen omdat klanten voor andere merken kiezen. <p>Zelf ben ik een Bach-fanaat. Daar is niks mis mee. Wel heb ik de nodige moeite moeten doen om door de jaren heen de 'betere' Bach's te vinden. Op de amerikaanse markt 2de hands markt kom je regelmatig vaak fraaie exemplaren tegen. Die kosten dan vaak evenveel als een nieuwe, maar een 'oude' Bach is vaak beter dan de recentere exemplaren.<p>Door de hoge $ koers en import fee's zijn amerikaanse instrumenten als Bach, Schilke en Kanstul erg duur. Ook Yamaha is prijzig. Als alternatief (echter niet minderwaardig) kun je bv. eens een B&S of een Van Laar proberen. Die zijn vaak ook uitstekend en kosten enkele honderden euro's minder dan de VS instrumenten. <p>Op dit forum zitten genoeg Bach, Van Laar en Schilke fanaten ... lees hun reacties en gooi je in de discussie ... :-)))<br><p>Bewerkt door: Hornblower


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 apr 2002 07:55 
Offline

Geregistreerd: 06 maart 2002 14:49
Berichten: 185
Woonplaats: hierzo
Ik heb nog steeds mijn Bach Bestrompet.<br>Het is een model uit '90 en gelukkig(!!!!) een van de beste uit een rij van 20.<br>Ik heb hem van mijn oude leraar overgenomen voor een zacht prijsje en het is een fantastische toeter! Daarbij was en is het mijn eerste echte eigen trompet, dus Bach heeft nog steeds een speciaal plekje in mijn hart. ( zucht...)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 apr 2002 18:43 
Offline

Geregistreerd: 01 dec 2001 23:17
Berichten: 52
Ik heb een strad uit 1995(?) en ik ben inderdaad niet helemaal kapot ervan.<br>ik heb hem vorig jaar gekocht, en na een paar maanden moest ik de ventielen opnieuw laten polijsten. Nu blijven de ventielen weer constant 'plakken'.<br>Ook als ik ze helemaal schoon maak en weer opnieuw olie werken ze nog niet.<br>Kan ik hier zelf iets aan doen of moet ik hem weer een paar dagen wegbrengen?<p><br>Na een negatief punt ook een positief punt: hij speelt heel lekker, met een mooie klank.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 apr 2002 19:18 
Offline

Geregistreerd: 09 jan 2002 22:14
Berichten: 105
Ik zit met hetzelfde probleem als sjoerd.<br>

_________________
**********************************************************************
www.balasino.nl


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 59 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.