trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Schilke - Graag jullie mening over Schilke.
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 11:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2001 11:34 
Offline

Geregistreerd: 02 nov 2001 10:46
Berichten: 37
Woonplaats: Noord Brabant
Mijn medebandlid speelt op een Schilke - het is een fantastische horn. Ik ben nu op zoek naar een goede gebruikte, maar niet zonder jullie mening/bedenkingen. Wie roept?


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2001 12:11 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Schilke staat bekend om zijn immer ronde geluid, een beetje plôh-achtig. Als je daar een "lead" mondstuk opzet heb je niet zo'n snijbrander geluid, als met andere trompetten. Toch kan ik je ook de Callichio aanraden. Een goeie studio/band (commercial) trompet. Ga eens langs bij Pfeiffer in Rijswijk en probeer het eens. Een goede 2de hands Schilke is zeker niet goedkoop, dus voor iets meer heb je een paar leuke alternatieven. Succes.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2001 12:58 
Offline

Geregistreerd: 02 nov 2001 10:46
Berichten: 37
Woonplaats: Noord Brabant
Bedankt Jeroen. Dat ronde geluid klopt inderdaad. <br>Wat is een 'lead' mondstuk? Bedoel je een smalle ondiepe cup om een 'strakker' geluid te maken?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2001 23:07 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Een lead of "commercieël" mondstuk is vaak een wat ondieper mondstuk met een V achtige cup. Je hoeft niet perseé op een kleinere rim-diameter te spelen. Als de rim-diameter waar je nu op speelt goed voelt en als je er een goed bereik en controle op hebt, volstaat een mondstuk met een wat ondiepere cup. Stel je speelt normaal Bach 3C, dan kun je met een Bach 3D/E al aardig wat vooruitgang boeken naar een commercieël/pop geluid. Desalnietemin moet je over een goed ontwikkelde ademtechniek beschikken om het goed vol te kunnen houden. Veel succes.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 nov 2001 21:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Ik ben het ten dele met Jeroen eens maar het geldt niet voor alle modellen van Schilke. Neem bijvoorbeeld de B6 met bronzen beker (B6Lb) waar Bill Chase op speelde, die gaat als de brandweer. Ook de S42 waar veel groten op hebben gespeeld (Jon Faddis, Arturo Sandoval) is nou niet bepaald een Vindabona.<br>Over Calicchio's zijn de meningen verdeeld. Ze zijn geweldig populair onder studiomuzikanten maar het nadeel is dat wie er ook op speelt, ze klinken altijd hetzelfde, een Calicchio brengt een type geluid van zichzelf mee. Daarnaast zijn er veel Caliccjio's met zeer matige ventielen. Pas daarvoor op.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 nov 2001 11:33 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Ik heb zelf een Schilke C-trompet gehad...model weet ik niet meer...maar het was een snijbrander, welk mondstuk ik er ook op gezet had. Het was er ook een zonder afneembare beker, maar gewoon gelast zoals je dat bij een Bach ziet. Het was mijn eerste, maar ik ben blij dat ik er vanaf ben.<br>Dus het is waar, niet iedere Schilke heeft het mooie ronde ploh-geluid ( was het maar waar, zucht.....)

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 dec 2001 02:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 dec 2001 00:29
Berichten: 190
Woonplaats: sittard
wat wten jullie er veel van....is dat allemaal wel waar?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 dec 2001 09:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
ieder z'n vak


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 94 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.