trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Het uiterlijk van de trompet - hoe belangrijk is dat ?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 17:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 apr 2002 19:17 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Van mij mag een trompet er wel mooi uitzien, maar ten eerste moet alles erop functioneel zijn. De standaard Monette vind ik nog net gaan, alles erger dan dat vind ik belachelijk. Qua uiterlijk vind ik nog steeds de "Bach-look" het mooiste.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 apr 2002 19:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Veel van die moderne verschijningsvormen hebben wel degelijk een functie. Alle spoilers en lichtmetalen velgen van Taylor en Monette zijn onderdeel van het gehele concept. En het werkt echt. Ik heb momenteel een Taylor Custom in huis (the big one) en het is echt een belevenis.<p>Zo ook met de instrumenten van Inderbinen. Ik heb ze bespeeld in Frankfurt en ze klinken waanzinnig. De afwerking (lak, zilver, goud) hebben ook allen een invloed op de klank.<br>Bij VWI, zoals de Shark, hebben de toevoegingen ook een fuctie alleen hebben zij het nadrukkelijk in een bepaald design verwerkt. Daar moet je van houden, persoonlijk leek het me een handig instrument als heggenschaar maar ja, misschien vindt een ander het geweldig.<br>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2002 08:17 
Offline

Geregistreerd: 06 maart 2002 14:49
Berichten: 185
Woonplaats: hierzo
Ik ben op de site van Taylor geweest...mijn ogen deden zeer!! Wat een uiteenlopende modellen zeg!! Je kunt ze helemaal versieren zoals je dat zelf wilt! Op zich vind ik de "kale" modellen best mooi, maar ik weet natuurlijk niet hoe ze spelen en klinken. Verders vind ik ze wel erg duur.<br>Wel een leuk site en een belevenis om al die custom modellen te bekijken...toch maar even de screensaver gedownload.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2002 09:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
De kunstige modellen van Taylor zijn inderdaad vrij extreem. Andy Taylor maakt ze overigens wel met 'tongue in cheek', een beetje humor op z'n tijd kan geen kwaad. Hele aardige man.<p>Wat betreft de prijs, ze zijn natuurlijk niet goedkoop (in NL ongeveer € 4500,-) maar als je kijkt naar de prijs/kwaliteitverhouding valt het best mee. Het speelt echt anders dan wat we hier gewend zijn. <br>Trouwens, een nieuwe Schilke heeft ook een adviesprijs van €4800,- dus in dat opzicht is het niet extreem.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2002 10:54 
Offline

Geregistreerd: 03 maart 2002 17:28
Berichten: 59
Woonplaats: Leiden
Citaat:
Quote: pygmy twylyte ( 9:17 op 17 april 2002 )<p>Ik ben op de site van Taylor geweest...
<p>Waar is die ergens te vinden?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2002 10:56 
Offline

Geregistreerd: 06 maart 2002 14:49
Berichten: 185
Woonplaats: hierzo
Hij staat tussen de links op deze site...bij instrumentmerken.<br>Het precieze adres weet ik ook niet meer.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2002 11:15 
Offline

Geregistreerd: 09 okt 2001 13:08
Berichten: 1053
Woonplaats: Stein
Citaat:
Quote: Getzen Eterna ( 11:54 op 17 april 2002 )<p>
Citaat:
Quote: pygmy twylyte ( 9:17 op 17 april 2002 )<p>Ik ben op de site van Taylor geweest...
<p>Waar is die ergens te vinden?
<p>http://www.taylortrumpets.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 104 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.