trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Calicchio fabriek
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 apr 2024 03:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Calicchio fabriek
BerichtGeplaatst: 06 feb 2003 16:49 
Offline

Geregistreerd: 19 maart 2002 17:11
Berichten: 32
Woonplaats: Enschede
Hoi Folks,

ik heb gehoord dat de calicchio fabriek gaat sluiten. Aangezien ik op zoek ben naar een calicchio 1s2, werd mij aangeraden haast te maken. Is dit slechts een roddel of hebben meer mensen hiervan gehoord??

Groet Gregor


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 feb 2003 17:21 
Offline

Geregistreerd: 16 maart 2002 10:38
Berichten: 101
Woonplaats: Heerlen
Calicchio is "Selling to a private party" is mijn informatie, afkomstig uit California.

Het schijnt dat ze de tent -of wat er van overblijft- inderdaad aan het verkopen zijn. Best wel jammer, want tussen alle gangbare merken nam Calicchio toch wel een bijzondere plaats in. Ik hoop dat ze de tent niet verkopen aan de Steinway groep (Bach/Selmer) of UMI (Conn/Benge etc ...) want dan worden ze heel binnenkort niet meer gemaakt. Een kwestie van de concurrent opkopen en "disarming" ... (? komt me bekend voor ?) :D

Anyway : nog een calicchio kopen ? -> haast geboden ! :!:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 feb 2003 02:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Ik zal het in Frankfurt navragen, dan hebben we de info uit eerste hand.
Het is inderdaad wel zo dat Chris Calicchio de zaak verkocht heeft maar wat er gaat gebeuren is wat mij betreft onduidelijk.

Misschien weet Brassheavy als importeur wat meer?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 feb 2003 07:44 
Offline

Geregistreerd: 16 maart 2002 10:38
Berichten: 101
Woonplaats: Heerlen
Hans, gaarne vernemen we je bevindingen op de beurs in Frankfurt aangaande Calicchio hier in dese topic :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 feb 2003 08:34 
Offline

Geregistreerd: 19 maart 2002 17:11
Berichten: 32
Woonplaats: Enschede
Hoi,

Hornblower hoezo is er haast bij geboden een calicchio te kopen? Heb je er toevallig een tweedehands in de aanbieding? :lol:

gregor


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: calicchio toekomst
BerichtGeplaatst: 07 feb 2003 16:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 feb 2002 10:48
Berichten: 772
Woonplaats: Rijswijk
Chris Calicchio heeft de tent verkocht aan John Duda ! John Duda is volgens zeggen de meester bouwer in de states, en maakte o.a. de bekers voor Bel canto, Calicchio en Kanstul. Calicchio is dus nog steeds in partikuliere handen.
in de jaren 80 heeft hij Calicchio van de ondergang gered, door zich in het bedrijf te storten. ( daarvoor werkte hij al eerde bij Calicchio)Chris Calicchio(37) leerde van hem het vak, omdat zijn Grootvader Dominic Calicchio reeds was overleden. Later is Chris de zaak gaan runnen met zijn Moeder Irma en bouwden het bedrijf weer op.
De interesse bij Chris was weg en hij had geen inspirtatie meer om zich te motiveren.(concurentie enz.)
"To hard work and no money " personeels problemen en zeer dure kosten in LA, deden hem besluiten om zich in het ontroerend goed te storten en geen trompetten te bouwen.
75 jaar Calicchio historie in LA is voorbij maar een nieuwe periode, van absolute top trompetten gemaakt door een man met een visie ligt voor ons.
Wij zullen de nieuwe modellen presenteren op Frankfurt HALL 6 Stand B09, alle "oude" modellen blijven bestaan. Ook de 1S2 !!!!

Calicchio musical instruments heeft een visie en een duidelijke mening over hun trompet " the best lead and jazz trumpet there is " Oude en nieuwe top musici zullen betrokken worden in de inovatie, zo komt er een Chuck Findley en een Jan Oosthof model.

18 mei proberen wij tijdens de trumpetparty 2003 een aantal nieuwe modellen te presenteren zoals het Freddie Hubard model.

Meer info vindt je op www.calicchio.com
of op www.musicallin.nl [ atelier pfeiffer ]


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2003 15:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 feb 2003 15:20
Berichten: 137
Hey,
Het is inderdaad zo dat callichio stopt. Maar de medewerker daarvan neemt het over dus ik denk dat het niet zo is dat je moet opschieten. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 54 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.