trompet.nl > forum > Toon onderwerp - First Brass
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 12:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: First Brass
BerichtGeplaatst: 11 feb 2003 10:22 
Offline

Geregistreerd: 29 jan 2003 12:10
Berichten: 4
Woonplaats: hoogland
Ik heb een first Brass trompet (Bb verzilverd) en de eigenaar is de muziekvereniging. Nou heb ik waarschijnlijk de kans om deze trompet over te nemen. Het is echt een top instrument! Ik heb onlangs proef gespeeld op een Holton T101 en een Bach stradivarius, en geloof het of niet, de First Brass komt er aardig bij in de buurt. Nou hoorde ik dat toen 15 jaar geleden de Schenkelaars fabriek ophield met bestaan, er een bedrijf was dat de gereedschappen en machines heeft overgenomen en onder de naam First Brass is verder gegaan met het maken van instrumenten. Klop dit?
De aanschafprijs was vrij hoog. Naar mijn weten is de trompet nu zo'n 6 jaar oud en echt, heb er nog geen problemen mee gehad. Alles is potdicht en er zit geen gruis in de ventielhuizen (wat je wel vaker hoort bij wat oudere B merken). Alle stembuizen zijn schoon en lopen gesmeerd. Het enige probleem is dat er op de leadpipe kleine 'druppeltjes'zichtbaar worden aan de buitenkant (ik denk zelf een rottingsproces vanuit de binnenkant). Weten jullie misschien een oplossing daarvoor, voordat ik er andere leadpipe op laat zetten?

Alvast bedankt, Céderic Kuppen


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2003 11:33 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
Als je voor een vriendenprijsje een trompet kan overnemen waar je zelf heel tevreden mee bent, moet je het zeker doen, lijkt mij, zeker als hij een vergelijk met andere toeters heeft doorstaan.
Vervangen leadpipe (voor een Bach, maar aan werk zal het wel niet veel schelen) werd pasgeleden elders op deze site genoemd (Pfeiffer?): iets van €100,- Daar is ook nog wel overheen te komen lijkt me.
http://www.musicallin.nl/index.htm geeft info over First Brass: Inderdaad de "doorstart" van Schenkelaars!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: First Brass, de laatstse der....
BerichtGeplaatst: 11 feb 2003 12:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Best Rik, met belangstelling heb ik het stukje van First Brass bij Music All-in gelezen, maar ik zit met een vraagje: (ik citeer) "de enige plaats op het vasteland van West Europa waar koperblaasinstrumenten worden gemaakt". Huh?? Spanje (Stomvi) zou je kunnen zien als een schiereiland, en er zijn legio mensen die Frankrijk (Selmer, Courtois) uit Europa zouden willen wegsnijden, maar dan nog kan je niet om Duisland, Oostenrijk, Tsjechië en Slowakijë heen. Of rekenen we die landen dan maar tot Centraal-Europa? Het zal toch niet zo zijn dat ook al dié instrumenten bij Kanstul van de lopende band de koffer inrollen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2003 13:49 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
Beste Theo,
Misschien bedoelen ze Nederland, en dan vergeten we voor het gemak de Limburger Hub van Laar maar even, want dat is natuurlijk geen Nederland meer.....
:mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2003 14:01 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Ben al een keer achter deze opmerking aangeweest. Ik weet niet meer hoe ze dat toen precies uitlegden (geloof dat ze zeiden dat Hub niet alles zelf maakte), maar het blijft een uitspraak met kanttekeningen. Aan de ene kant waar, aan de andere kant weer niet helemaal. Het is natuurlijk wel mooi verkooppraatje! :wink: :wink: :wink:

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2003 16:28 
Offline

Geregistreerd: 29 jan 2003 12:10
Berichten: 4
Woonplaats: hoogland
ja, maar dan moet je wel de mogelijkheid hebben om ze te proberen... Ik kan wel een nieuw instrument van Bach, Holton, Selmer of weet ik veel wat te proberen, maar dat valt niet te vergelijken. Als je zo praat kan je ook een evolution II kopen bijvoorbeeld, en tja, zoveel centjes heb ik nie....

Céderic :(


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.