trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Deuken in je trompet - is dat erg?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 20:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 apr 2002 15:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2002 22:06
Berichten: 344
Woonplaats: Zutphen
Zijn deukjes in je trompet erg of alleen maar lelijk. Mijn trompet is een paar keer gevallen oa van mijn fiets, koffer uit en op de keien, kleng! Er zitten wat putjes in de buis na de ventielen en de beker is aan een kant iets afgeplat. Is dat een reden voor reparatie of moet ik er gewoon niet op letten (doe ik al jaaren).


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 apr 2002 16:11 
Offline

Geregistreerd: 09 okt 2001 13:08
Berichten: 1053
Woonplaats: Stein
lelijk is het in ieder geval wel ja


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 apr 2002 22:50 
Offline

Geregistreerd: 21 dec 2001 16:31
Berichten: 235
repareren die handel. Natuurlijk niet zelf doen. Een goede vakman haalt die vouw in je beker er zo uit. Die putjes, tja da's wat moeilijker.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 2002 10:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 feb 2002 10:48
Berichten: 770
Woonplaats: Rijswijk
Zoalang de diameter van de mondstukbuis, beker of pompen niet verandert is er niets aan de hand.Meestal werkt het psychologisch. En zit het tussen je oren.<p>Het ziet er natuulijk wel beter uit als de trompet gaaf is.<br>Kijk maar een op :http://home.planet.nl/~schot964/nieuws/reparaties/reparaties.html wat er allemaal kan.<br>

_________________
http://www.atelierpfeiffer.nl
http://www.trumpetparty.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 apr 2002 20:33 
Offline

Geregistreerd: 01 dec 2001 23:17
Berichten: 52
In je ventielen gaan de buisjes (te) dicht langs elkaar. <br>hierdoor zitten er in ieder ventiel bobbels in de buis, dit lijkt me hetzelfde effect hebben als deukjes (geen dus)<br>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 apr 2002 21:18 
Offline

Geregistreerd: 21 dec 2001 16:31
Berichten: 235
Wie zegt dat die "deukjes" in je ventielhuis geen invloed hebben op de trompet? Dennis Wedgwood (nee, niet van het servies!) heeft ventielen en dus ook een instrument ontworpen, waarbij het ventielhuis geen hobbels en bobbels kent, maar gewoon de buis doorloopt, zonder die "obstructies". Ik heb het nog nooit geprobeerd, dus ik weet niet of het verschil maakt. Kortom, deukjes in het instrument kunnen dus misschien ook wel invloed op het instrument hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2002 11:11 
Offline

Geregistreerd: 03 maart 2002 17:28
Berichten: 59
Woonplaats: Leiden
Een collega van me blaast op een Yamaha YTR-nog-wat met een flinke deuk in de 2e ventiel-buis. Je hoort er niets van en hij blaast ook niet echt zwaarder aan met 2e ventiel ingedrukt. Raar maar waar...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jan 2004 14:30 
Offline

Geregistreerd: 18 jan 2004 13:40
Berichten: 3
Woonplaats: Eindhoven
Ik had ooit een oude studie trompet die ik voor de carnaval gebruikte. Tijdens het feesten is de trompet gevallen en zat er een flinke deuk in de pijp. Hierdoor was de diameter zoveel kleiner dat ik het wel degelijk merkte. Maar goed, kleine deukjes of putjes zullen daar waarschijnlijk minder op van invloed zijn. Deuken in de beker kunnen wel redelijk snel van invloed zijn op de klank.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.