trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Van Laar occasions --> opinions ?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 22:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2003 13:03 
Offline
Administrator

Geregistreerd: 03 mei 2002 21:42
Berichten: 155
Woonplaats: Rotterdam
Citaat:
Ook bij Taylor (en overigens alle goede bouwers) is alles te maken, het is zeker geen 'kant en klaar' product. Je krijgt bij een Taylor ook een duplicaat van je eigen mondstuk in Tayloruitvoering. Dit is niet alleen voor de klank maar ook voor de balans (!). Met een normaal licht mondstuk ligt het zwaartepunt te ver naar voren en dan is hij heel zwaar.

Voor wat betreft de afstand van de haken, ringen etc. Hiervan hoef je alleen maar de maten op te geven en het wordt gemaakt. Op de beurs in Frankfurt gisteren met Andy Taylor gesproken, en hij vertelde me dat de instrumenten die naar Japan worden verstuurd zelfs standaard aangepaste afstanden hebben voor de ringen en haken, anders kunnen die kleine Aziaten er niet bij ( :D)


Tuurlijk is alles te maken en aan te passen, mijn oude Sovereign cornet had ook allemaal aanpassingen bij Boosey & Hawkes. Maar ik bedoelde dat ze over het algemeen zo standaard gemaakt worden, zoals jij je Taylor instrumenten waarschijnlijk op voorraad liggen (ze zijn immers te proberen), en niet vanaf het begin af aan in samenwerking met de klant zoals bij Monette het geval is... Je zal nooit nieuwe monette trompetten zeg maar in een muziek winkel zien liggen, en daarom hebben ze enkel dealers voor mondstukken en niet voor instrumenten.

Citaat:
Een foto van de twee naast elkaar leggen is niet relevant. Maak een foto van een Bach en je kan driekwart van de trompettenmarkt ernaast leggen waarbij je naar de verschillen moet zoeken.


Vast wel ja... maar ik gaf enkel mijn mening, voor mij persoonlijk, dat ik wel heel duidelijk zie waar de inspiratie vandaan komt, zeg maar...

Citaat:
En de Taylor mag dan maar een fractie kosten van een Monette, met E 4299,- is het niet bepaald een alledaagse prijs. Dat de Monette nèt iets mooier is afgewerkt zal best maakt het prijsverschil niet goed.


Trouwens hier liggen regelmatig 24 karaats vergulde 2e hands monetjes voor de liefhebbers,....

http://thompsonmusic.com/Used_Trp/monet ... owned.html


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2003 00:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Ik heb er een op voorraad. Met een beetje geluk krijg ik er twee per jaar.
Zo standaard zijn ze dus niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 maart 2003 16:17 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
wat ik mij na het lezen van jullie berichten afvraag of je een monette/taylor/courtois evolution nou koopt omdat het ding er apart uitziet of om de klank (mijn leraar speelde op een monette en vond het klinken als een natte krant en dat zegt hij niet vaak).
Om de klank kan ik me eigenlijk ook al niet voorstellen want een 'goedkope' bach klinkt makkelijker goed dan een trompet waar allemaal extra ballast aanhangt,een trompet die pas goed is als er extra 'dingen' aanzitten is dus gewoon niet goed.toch heb ik ooit eens op een monette c mogen spelen nr 279 een instrument zonder poespas en die is gewoon goed


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 maart 2003 23:16 
Offline

Geregistreerd: 08 maart 2003 21:43
Berichten: 22
Woonplaats: Den Bosch
Wat een gezeur allemaal.

Ik heb beide bespeeld en ik moet eerlijk zeggen dat het prijsverschil het kwaliteitsverschil niet goed maakt.

Alle toeters en bellen zitten er bij die instrumenten overigens niet voor niks op. Het is gewoon een heel ander concept. Ze zijn niet te vergelijken met een standaardtrompet.

De Evolution vindt ik overigens waardeloos. Meer een kwestie van mee willen doen met de grote jongens dan dat ze er serieus over nagedacht hebben. Geldt trouwens ook voor Edwards, de luxe Getzen. Die heeft ook een heavymodel wat er niet uitziet en dito klinkt.

_________________
een drummer is net een condoom, het is veiliger met maar lekkerder zonder


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 maart 2003 14:20 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
concept is een betekenisloos woord aan het worden maar ik ben wel met je eens dat prijs qualiteit vehouding bij deze koper gezwellen ver te zoeken is

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 apr 2003 12:06 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Om maar weer even op Van Laar terug te komen: Ik heb m'n nieuwe C trompet net een aantal dagen in bezit en kan jullie melden dat het een enorme verbetering is met m'n oude. Voor zover ik al tevreden was met m'n oude, ben ik nu dolgelukkig met m'n nieuwe. Ik zal er binnenkort een foto van op m'n site plaatsen.
Als er iemand geïnterreseerd is in m'n oude C, helaas, deze gaat terug naar Hub van Laar, zodat hij deze kan recyclen. Scheelt ook weer een "ocsasion" advertentie, want er waren er toch al zoveel???? :wink: :wink: :roll:

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 apr 2003 15:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 okt 2002 14:54
Berichten: 328
Woonplaats: Heerhugowaard
Ook ik ben nu de gelukkige eigenaar van een nieuwe van Laar c toeter. Ik ben er super blij mee. Ik zou t nog bijna leuk gaan vinden studeren :wink: :wink: :wink:
Ach en mijn Bachje staat te koop voor diegene die intresse hebben, zie vraag en aanbod..... Hornblower????

_________________
HvL 5


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 apr 2003 16:00 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
Proficiat, Niels ga je dan ook eindelijk meer studeren :wink:
Nee grapje wanneer gaan we eens wat duetjes doen? Zie je woensdag

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 128 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.