trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Schilke D3 #1366 - Collector's item ? Restauratie ?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 19:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2002 19:18 
Offline

Geregistreerd: 24 maart 2002 12:57
Berichten: 4
Ik heb een Schilke D3, serienummer #1366.<br>Het betreft een medium bore trompet in D, volgens het traditionele model (fixed bell, dus geen tuning bell etc ...). Volgend Jim Donaldson (Schilke Loyalist) betreft het een prototype waar er maar een 5- tal van gemaakt zouden zijn , begin jaren '60, door Reynold himself ... <p>Heb ik hiermee een collector's item ?<p>De trompet is een droom voor baroque partituren, zelfs picollo partituren (clarino) komen er moeiteloos uit.<p>Hij heeft wel dringend een restauratie nodig ... er is sprake van enig verval, met name de finish en er erg aan toe (valves en slides zijn intact).<p>Wie kan meer over deze trompet vertellen ? Waar zou ik hem kunnen binnendoen voor een professionele restauratie (geen knoeiwerk) ?<br>Gaarne jullie reactie.<p>Kermitt


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2002 21:03 
Offline

Geregistreerd: 21 dec 2001 16:31
Berichten: 235
Hub van Laar of Atelier Pfeiffer kunnen met veel deskundigheid en zorg je instrument reviseren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2002 13:26 
Offline

Geregistreerd: 21 dec 2001 16:31
Berichten: 235
Misschien weet onze horn(y)blower er ook wel het een en ander van. Die heeft er nu, geloof ik, ook eentje(maar dat hoef ik jou niet te vertellen, he Bobke?)<p>Edited by: HighQ


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2002 10:34 
Offline

Geregistreerd: 16 maart 2002 10:38
Berichten: 101
Woonplaats: Heerlen
Ai, ontmaskerd ... ;-) <p>Jeroen, ik had hem al een jaar of 2 op de zolder liggen, onbespeeld. Nu begin ik hem pas naar waarde schatten. Sinds kort ben ik er ook meer over te weten gekomen. Behalve dat ie uitstekend en lekker speelt, blijkt het ook de 2de te zijn van de 32 exemplaren die Schilke heeft gebouwd, totdat begin jaren '80 de populariteit van de E3-L begon toe te nemen.<br>M. vr. gr.<br>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2002 13:39 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
Misschien is het ook de moeite waard om met Schilke zelf contact op te nemen? Je moet geloof ik wel bellen of faxen, want Email doen ze niet aan. (zie www.schilkemusic.com)

_________________
Bigband "The Caledonians"
Symfonisch Harmonieorkest Amsterdam


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2002 14:57 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Kermitt = horn(y)blower<p>?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2002 20:53 
Offline

Geregistreerd: 16 maart 2002 10:38
Berichten: 101
Woonplaats: Heerlen
Inderdaad Rik, tnx voor de tip. Aan email doen ze niet (belachelijk), maar dat doet Selmer ook niet ... Ik heb in het verleden al vaker gefaxt naar Schilke maar heb nooit een antwoord gekregen op mijn faxen. Zelfs wanneer mijn contacten in de VS bellen met Schilke is men daar uiterst terughoudend met info en niet geinteresseerd. Als je met een ' ei' zit wat Schilke betreft kun je je beter wenden tot Jim Donaldson (The Schilke Loyalist): die is echt van ALLES op de hoogte wat Schilke betreft. Voor de geinteresseerden : http://www.dallasmusic.org/schilke/ <br>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2002 23:14 
Offline

Geregistreerd: 06 maart 2002 14:49
Berichten: 185
Woonplaats: hierzo
Dan heb je tenminste 1 aanspreekpunt wat betreft Schilke...wel een beetje lullig en bijna arrogant dat ze niemand te woord staan....flauw.<br>Bij Lechner zijn ze een stuk vriendelijker....daar heb je trouwens een standaard piccolo vanaf 1800 pleuro


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 114 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.