trompet.nl > forum > Toon onderwerp - C-cornet is symfonie-orkest ? - Of toch maar een Bb cornet ?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 16:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 maart 2002 19:17 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Citaat:
Quote: Hornblower ( 20:13 op 17 maart 2002 )<p>Er zullen wellicht wel trompettisten zijn die een C- schilke in een symfonie orkest gerbuiken, maar de eerste moet ik nog tegenkomen !<br>
<p>Als je in geen enkele deftig orkest speelt kan je ook niet veel zulke trompettisten tegenkomen en kom niet af met het Rieu-orkest!. Schilke C-trompetten worden frequent gebruikt. <br> <br>Ga elders larie verkondigen. Het heeft nooit geklikt tussen ons en dat zal zo blijven denk ik.<p><br>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 maart 2002 19:56 
Offline

Geregistreerd: 13 dec 2001 15:51
Berichten: 69
Woonplaats: nederland
Tsja zo kun je het ook zeggen! <p><br>O hornblower.....ik las op uw site dat U meewerkt aan projecten in een "philharmonisch kamerorkest"...wat is dat???<p>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 maart 2002 10:22 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Oh ja.... probeer eens aan een oude olds bescornet te komen. Een collega van mij speelt daar al jaren de grote balletten op en het klinkt gewoon goed en er zijn relatief weinig stemmingsproblemen. Ik geloof dat andere orkesten ook wel Kanstul gebruiken.

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2002 21:13 
Beste gebruiker,<p>Naar aanleiding van de vele mails die wij ontvingen omtrent deze discussie plaatsen wij onze reactie tevens op het forum zelf.<p>Allereerst willen wij jullie heel hartelijk bedanken voor het gebruik van onze website en in het bijzonder het discussie forum. Echter waren wij genoodzaakt een aantal van de berichten in de Discussie over C cornetten in een Symfonie orkest eruit te filteren, wat we eigenlijk nooit of zelden doen, met als rede dat het een beetje uit de hand ging lopen.<p>We hopen zo jullie vragen benantwoord te hebben en dat er geen oude koeien meer uit de sloot worden gehaald op het forum, anders kunnen wij weer opnieuw beginnen met schonen. :-)<p>Hoe (on)terecht sommige uitspraken ook zijn. Kritiek op elkaar mag, maar laat het wel opbouwend blijven.<p>Vertrouwende op jullie begrip voor onze ingreep.<p>Stay Tuned!<p>Het Trompet.nl Team<p>Edited by: administrator


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2002 22:00 
En terecht.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 maart 2002 19:12 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Ik weet niet meer waar ik het moet neerkwakken, dus dan maar hier. <br>Ben vandaag "even" heen en weer geweest naar Margraten. <br>De nieuwe mondpijp is zeker een verbetering. Hub heeft een nieuwe mondpijp op mijn trompet gezet. Op het eerste oor en gevoel is de klank, intonatie, stemming, draagkracht en het totale speelcomfort aanmerkelijk verbeterd. <br>Hulde voor Hub dus!

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 apr 2002 10:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Verdorie wat jammer dat de geheimzinnige Administrator heeft ingegrepen in de totaal uit de hand lopende discussie, ik begon het net leuk te vinden! <br>Daar komen ze weer: De Tips van Theo!<br>1) Hornblower: Getzen, U weet wel, de bouwer van fantastische, zij het in de Benelux nooit echt op waarde geschatte, blaasinstrumenten bouwt het door U begeerde instrument. Kijk even naar www.getzen.com , klik Products aan, ga dan naar Eterna en plaats een order. Ik heb in de werkplaats een setje slagletters zodat ik er dan wel een Vincent Bach Mount Vernon van kan maken, geen probleem. Die waterkleppies daar verzinnen we later wel wat op.<br>2) Kennyvh: Relax man! De Hornblower is een man met een missie, net als Jeroen Jongeling, zij het voor een andere firma. Deze heren schroeven het vermakelijkheidsgehalte van dit forum op tot ongekende hoogten. Niks mis mee.<p>Hoewel ik de ingreep van de Administrator ten zeerste betreur ben ik wel zo sportief om hem/haar een pluimpje te geven voor de tot nu toe beste quote van dit gehele (jawel!) forum: It's the man behind the gun.

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 apr 2002 12:46 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Ik een man met een missie? Hahahahaha!<br>Meneer Van Kampen, U heeft me goed aan het lachen gekregen met die opmerking. <br>Voor mij is maar een ding belangrijk: Lekker spelen, met goed materiaal en fijne collega's. De rest(wat er op de toeter staat enz.) interesseert me een stuk minder. <p>P.S.:Kan ik een keer langskomen met m'n fiets? Een echt collectorsitem inmiddels uit 1960(en niet gestolen). ;-)

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 122 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.