trompet.nl > forum > Toon onderwerp - C-cornet is symfonie-orkest ? - Of toch maar een Bb cornet ?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 19:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 maart 2002 20:02 
Offline

Geregistreerd: 16 maart 2002 10:38
Berichten: 101
Woonplaats: Heerlen
Tsja waarom nu weer een Bach ... ? Ik heb door de jaren heen vele trompetmerken uitgeprobeerd en gekocht, en weer doorgekocht. Zo probeerde ik Van Laar, Schilke, Conn, Benge en Kanstul om uiteindelijk weer uit te komen bij ... juist: Bach ! Als symfonisch blazer is de Bach voor mij de enige trompet die biedt wat ik van een orkest-trompet verwacht: de klank, de manier van aanblazen, het 'gedrag' van het instrument ... ik heb er gewoon wat mee ... andere merken zijn ook prima (mij hoor je niet zeggen dat andere merken slecht zijn), maar de perfecte match bleef uit ...<p>Inderdaad: van een Bach kun je altijd op aan, die dingen laten je gewoonweg niet in de steek ... !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 maart 2002 21:17 
Offline

Geregistreerd: 21 dec 2001 16:31
Berichten: 235
Zoals jullie helemaal gek zijn van Bach (zoals nu wel te zien is), zo was ik ook een beetje gek van Callet. Nu ik een tijdje op het hele concept heb kunnen spelen, heb ik ondervonden dat het niet voor mij werkt.<br>Waar mijn enthousiasme uiteindelijk vooral om draaide was de eerste echt lekkere rand waar ik op heb gespeeld. Jammer dat ik die JK mondstukken niet eerder een waardige blik heb gegund, want dat had me veel geld bespaart. <br>Zoals ik al zei er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Misschien dat een van die wegen heet: Bach all the way. Wie zal het zeggen?<br>Vreemd genoeg blijven veel professionele trompettisten toch op zoek naar iets beters. Er is dus toch iets aan een Bach wat beter zou kunnen volgens die trompettisten. Zouden die dan allemaal verkeerd zitten? Dat denk ik toch niet, want anders zouden mensen als Bob Malone een stuk minder te doen hebben.<br>Neem dit niet allemaal zo persoonlijk op, ik speel zelf ook nog gewoon een Bach bes, dus chill!<p>P.S.: Hornblower heeft kennelijk nog niet de nieuwe van Laar C trompetten geprobeerd? Goede bouwers blijven zoeken naar verbetering.<br><p>Edited by: HighQ


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 maart 2002 21:32 
ik ben niet 'helemaal' gek van bach, maar het is een beetje de 'standaard' niet voor niet worden de meeste mondstukken hiermee vergeleken en/of dezelde nummering gebruikt.<p>ik heb alle mondstukken in mijn kast staan, van Denis Wick tot Warburton bijna alle maten, monette en Bush, maar uiteindelijk kies je toch gewoon voor 1 mondstuk en daar blijf je bij en ga je je meer richten op studeren, waarschijnlijk zijn er tal van andere mondstukken waar ik misschien makkelijker harder,hoger, mooier (?) of beter (?) op kan spelen. tja.. jammer dan, heb in iedergeval geen last van al die mondstuk frustraties meer. vandaar ook de uitdrukking 'it's the man behind the gun'<p>daarnaast is bach een merk dat (misschien tot voorkort met die vernieuwde mondstukken) al eeuwenlang onderdezelfde maten en nummering produceren, bij kleinere merken kan dat nog behoorlijk verschillen.<p>maar om bij het onderwerp van dit forum te blijven: ja zoals bijna bij alle merken (ook Van Laar) kunnen er mindere bij zitten, dus ook bij Bach. Vroeger was er tijd om iedere nieuw instrument uitvoerig te testen, met de massaproductie van tegenwoordig neemt geen enkel merk het meer al te nauw over de kwaliteit, en zeker Bach.. die hebben de naam toch (wat ik bedoelde met de standaard) al dus die hoeven zich minder druk over de kwaliteit te maken, mensen kopen het toch wel. Dus ja er zit regelmatig slechte tussen maar door er een aantal uit te proberen is de kans zeker aanwezig er een perfecte horn uit te halen.<p>Edited by: administrator


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 maart 2002 21:34 
Offline

Geregistreerd: 21 dec 2001 16:31
Berichten: 235
Citaat:
Quote: administrator ( 21:32 op 16 maart 2002 )<p> heb in iedergeval geen last van al die mondstuk frustraties meer.
<p>Ik dus ook niet meer. Eigenlijk nooit echt gehad ook. Was altijd tevreden, tot zeer tevreden ;-) over een mondstuk, totdat ik wat beters tegenkwam.<br>Hornblower: Wat is er tegen een Schilke in het orkest? Beetje rare reactie hoor.<br><p>Edited by: HighQ


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 maart 2002 21:44 
Er zijn tal van orkesten waar een aantal van de Schilkes toch echt in trek zijn, denk b.v. aan de E3L, E4L (E4L & P5-4 o.a. Adolph Herseth, Philip Smith, en zo zijn er nog veel meer nietwaar Jonathan Clarke?)<p>Edited by: administrator


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 maart 2002 09:10 
Offline

Geregistreerd: 16 maart 2002 10:38
Berichten: 101
Woonplaats: Heerlen
Hornblower heeft inderdaad nog niet gespeeld op de C- tompet van Mr. Van Laar, ook al heb ik er goede dingen over gehoord. Ik ben uiterst tevreden van mijn C- trompetten (229/25S en 238GH/25A), dus ik heb geen behoefte aan een 'vreemde eend' in mijn instrumentarium.<p>Schilke staat bekend om zijn lightwweight en de 'dunne' klank ... Ik ben ooit eens aangeschoven in een symfonie orkest met een S32 van Schilke (nog wel de "Bach-variant" van Schilke) en daar was ik vlug klaar ! In het symfonie-orkest moeten trompetten kernachtig klinken, "heavy", warm ... en solide ... en dat zijn nou eenmaal eigenschappen die je niet in een Schilke terugvind. Enig idee hoeveel Schilke blazers er in de VS hun tunabele Schilke bekers vervangen hebben door - op maat gemaakte- Bach bekers ??? Je komt zelfs 'tunable' tegen van Yamaha met Bach bekers ... Nee, voor mij geen Yamalone, Bachmalone of Schilke in het orkest ... In het klassieke repertoire is dit uit den boze ... (mijn persoonlijke mening).<p>Edited by: Hornblower


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 maart 2002 10:18 
tuurlijk af en toe met een Bachbeker, heb ik ook op mijn E3L, maar dan blijft het nog wel een schilke, net als dat je een kever geen porsche mag noemen alhoewel hij wel de motor er van heeft. ;-)<p>Edited by: administrator


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 maart 2002 12:44 
Offline

Geregistreerd: 21 dec 2001 16:31
Berichten: 235
De opmerking dat Schilke C trompetten niet in een symfonie orkest passen, zal een aantal professionele orkest trompettisten in ons landje toch wel tegen de borst stuiten. Nog altijd zijn er trompettisten zeer tevreden met hun Schilke. Ik vind het een beetje ongepast om een merk zo te bestempelen. <br>Mij hoor je ook niet zeggen dat "Bach niet in een symfonie orkest thuihoort"(ik zeg nu maar iets, als voorbeeld). Slaat natuurlijk nergens op, dus ook als ik "Schilke" in zo'n zinnetje plaats.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 117 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.