trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Prijzen hub van laar
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 25 apr 2024 20:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Ja hè hè
BerichtGeplaatst: 30 jan 2009 11:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
erikveldkamp schreef:
Maar ik denk niet dat degene die Hub's toeters heeft getest nog een Getzen zou willen kopen... :wink:

Is wellicht wat kort door de bocht 8O


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jan 2009 11:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2005 15:02
Berichten: 243
Woonplaats: Arnhem
*uche* check de knipoog *uche*






:wink:

_________________
Toet


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ja hè hè
BerichtGeplaatst: 30 jan 2009 13:31 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Hans schreef:
Is wellicht wat kort door de bocht 8O


Vandaar die knipoog.

Getzen maakt mooie toeters zoals ik al zei, maar ze kunnen wat MIJ betreft niet op tegen de toeters van Hub. Dat vind ik trouwens voor alle toeters die ik gespeeld heb, anders had ik daar wel op gespeeld.

De (vergulde) van Laar Chuck Findley model doet alles wat ik wil en is in elke situatie op zijn gemak. Ik heb de afgelopen tijd alle stijlen voor me kiezen gehad, van heftige (ff) leadpartijen in bigbands en Metropole orkest, jazzsolo's tot (pp) in een klassiek ensemble, van polka's in een circus t/m latin en popmuziek in diverse situaties. In grote concertzalen en kleine studio's. De CF past overal goed in. Het is de gemakkelijkste toeter die ik ooit gespeeld heb. Ook het hoge register is voor mij een stuk gemakkelijker op deze toeter. Hij is zijn geld dus zeker wel waard wat mij betreft. Voor hetzelfde geld koop je namelijk een verzilverde Yamaha Artist en die speelt en klinkt toch een stuk minder goed in mijn ogen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jan 2009 13:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
De CF is zeker een goed instrument. Voor mijn smaak alleen iets te veel weerstand, in elk geval de exemplaren waar ik op gespeeld heb. Maar dat is op te lossen.

Maar om op Getzen terug te komen, ik ben erg onder de indruk van het nieuwe Mike Vax model, de 3001MV. Goed in de omgang, vet geluid, je kan er lead op spelen (logisch gezien de naamgever) maar ook geschikt voor allround werk. Qua prijs vergelijkbaar met de CF en 9335, en dan zou ik met afstand liever voor de Vax kiezen dan de Yammie Chicago :D .


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jan 2009 14:10 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Hans schreef:
De CF is zeker een goed instrument. Voor mijn smaak alleen iets te veel weerstand, in elk geval de exemplaren waar ik op gespeeld heb. Maar dat is op te lossen.


Ik vind de CF juist lekker open, dus weinig weerstand hebben. Nog minder dan mijn B4 die al veel minder weerstand heeft als de Bach ML37 waar ik daarvoor op speelde.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jan 2009 14:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Dan zijn we dus terug bij de aloude discussie Bachblazer of Schilkeblazer :lol:
Het is voor mij persoonlijk de belangrijkste reden om niet voor een van Laar te kiezen, of bv Eclipse.
Aan de andere kant, zo gauw het kan reis ik zelf ook ff af naar Margraten om wat piccolo's uit te proberen :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jan 2009 15:09 
Offline

Geregistreerd: 16 feb 2004 12:25
Berichten: 243
Woonplaats: Leiden
Hans schreef:
Dan zijn we dus terug bij de aloude discussie Bachblazer of Schilkeblazer :lol:
Het is voor mij persoonlijk de belangrijkste reden om niet voor een van Laar te kiezen, of bv Eclipse.
Aan de andere kant, zo gauw het kan reis ik zelf ook ff af naar Margraten om wat piccolo's uit te proberen :lol:


Ja? Ik wist dat niet, maar Hans, is dat inderdaad een groot verschil een Schilke of een Bachblazer? Interessant... Ik ben ook een Schilke blazer, en zoals ik weleens postte is hij zeker in vergelijking met andere toeters, heel open, maar daardoor soms wellicht iets minder trefzeker. Ik ben inmiddels wel heel erg gewend aan de Schilke open feel...Erik, jij hebt ooit een B1 getest, is er een duidelijk verschil in open feel tussen je CF of B4 en een Schilke B1? En speel je inmiddels standaard op je CF of op je Oiram?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jan 2009 16:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2005 15:02
Berichten: 243
Woonplaats: Arnhem
Ik zie de basis voor een nieuwe topic. :lol:

_________________
Toet


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.