trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Olds recording bes trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 26 apr 2024 12:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 feb 2009 18:05 
Offline

Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18
Berichten: 1160
Woonplaats: De Zeeuwse kust
Nu we het toch over Yamaha hebben. Eén van de beste Yamaha's waar ik ooit op gespeeld heb was een Yamaha 636. Dit was de voorloper van de 6310Z. Geweldig instrument.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 feb 2009 20:17 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Naar aanleiding van de post van Karel: ik heb het idee dat de professionele Yamaha's hier soms een beetje ondergewaardeerd worden. Het schijnt wel zo te zijn dat trompetdocenten van muziekscholen e.d. en masse de studentenmodellen aan hun leerlingen aanbevelen. Bij de professionele modellen moet vooral de 8000-serie het ontgelden, die zouden i.v.m. een te perfekt gemaakte beker een te steriel geluid hebben, de 6000-serie zou niet professioneel genoeg zijn en de 9000-serie is te duur. Ikzelf heb een 6345G die mij bijzonder goed bevalt. Op trumpetherald zet een oudmedewerker van Bach uiteen dat de 6345 een VERBETERDE Bach 37 kloon is, volgens hem beter gebouwd en beter klinkend (ik wil deze post nog wel eens opzoeken op verzoek).
Bij Pfeiffer heb ik wel eens op een 6310 geblazen maar die is mij iets te licht. De 8335 LA (is dat een Bergeron?) heb ik heel even mogen proberen en die blies super, maar voor de eventueel steriele klank zou ik hem veel langer willen proberen. Zoals ik eerder aangegeven heb ben ik van plan een nieuwe trompet te kopen maar dat komt vooral door primitieve geiligheid. Hij zal dan toch ook echt (veel) beter moeten zijn dan mijn huidige toeter.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 feb 2009 20:45 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Het is niet zo moeilijk om een toeter te vinden die beter is dan jouw Yamaha 6345G. Maar of die je dan ook beter bevalt is natuurlijk een 2e.

Als ik een Yamaha zou moeten kopen dan zou ik waarschijnlijk voor een 8310Z of een 9335NY gaan. De nieuwe 8335LA vond ik eigenlijk het beste klinken maar is te groot voor mij. Ik denk qua prijs/kwaliteit verhouding dat dat de 8310Z en 8335LA het beste is wat Yamaha te bieden heeft in het hogere segment.

Ik vind de meeste Yamaha's ook altijd wel steriel klinken, zelfs de Artist serie, maar deze 2 toeters vond ik wel een uitzondering.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 feb 2009 21:08 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Wat bedoel je precies met: te groot voor mij? Volgens mij heeft ook de LA de gewone 0.459 boring. Wel zit er dacht ik de wat grotere beker op van de 8310Z en misschien de largebore tuningslide? Maken die modificaties (t.o.v. de "gewone" 8335) dat hij groter aanvoelt?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 feb 2009 21:19 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Boring zegt niet zoveel over hoe de luchtdoorstroming is. Hub's B7 is qua boring gelijk aan mijn CF maar die voelt toch ook duidelijk veel groter aan. In ieder geval is dit de grootste Bb trompet die Yamaha bouwt en stroomt de lucht dus erg goed door. Teveel voor mij dus, ik heb meer weerstand nodig en een kleinere beker.

Wayne Bergeron speelde vroeger op een Bach ML72* als ik het goed heb, dus in die contreien zat de Kanstul WB1600 en nu dus deze 8335LA.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 feb 2009 09:06 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Op zich is het natuurlijk supergoed nieuws dat het niet zo moeilijk is een betere trompet te vinden dan mijn 6345 Yammie. Er ligt nog een wereld voor mij open blijkbaar. Dat is natuurlijk juist het probleem voor velen van ons. Erik weet precies waaraan voor hem een trompet moet voldoen, ik denk ook dat hij, gezien ook zijn testen, dat hij alle gangbare en niet gangbare toeters wel eens heeft geprobeerd. Van die kennis heb ik niets. Ik ben nu zo ver dat ik kan beoordelen hoe de setup moet zijn. Zo blaas ik op mijn wat ruime 6345 met een mondstuk met kleine throat en semi-narrow backbore, anders is het snel over. Op mijn ML bore Conn 36A cornet speel ik juist op een gemodificeerd Yamaha Canadian Brass trompetmondstuk met diepe cup maar met een joekel van een throat en standaard backbore, dat werkt perfekt.
Om een of andere reden heb ik een voorkeur voor de wat grotere trompetten. Omdat dat dat pure emotie is ga ik de komende tijd wat krap gebouwde vintage trompetten proberen zoals de Conn 22B en de Connstellation. En een paar ML bouwsels (Bach?). Maar mijn hart gaat uit naar b.v. De Van Laar B8 of de Oiram (waarschijnlijk te duur), inderdaad de Bergeron Yamaha, de Selmer 80J of TT(M).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olds recording bes trompet
BerichtGeplaatst: 22 feb 2015 18:18 
Offline

Geregistreerd: 14 maart 2007 08:27
Berichten: 638
Oud draadje. Ben al een tijdje op zoek naar een Olds Recording Deze aanbieding gevolgd op eBay: http://www.ebay.com/itm/NO-RESERVE-Vint ... 27f90250f2

Gezien de conditie voor een zeer lage prijs verkocht. Helaas deed de verkoper niet aan international shipping. Vandaag naar de masterclass van Marcus Stockhausen geweest (waarover later meer). Hij speelde o.a. ook een recording. Persoonlijk vond ik Marcus beter klinken op zijn lichtgewicht Bach 72, maar dat heeft natuurlijk ook te maken met de ruimte, repertoire etc.

Die Olds had toch wel weer mijn aandacht. Toch nog maar eens de diverse marktplaatsen in de gaten gaan houden.

_________________
"Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olds recording bes trompet
BerichtGeplaatst: 22 feb 2015 20:31 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5019
Ik kan hem je van harte aanbevelen...

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.